Intra in contact cu noi

Bani

Familia de italieni care a lasat Venetia pentru a face inghetata in Bucuresti!

Publicat cu

pe

Când spui Italia spui pizza, paste şi, bineînţeles, gelato. Îngheţata artizanală este motiv suficient pentru ca, cel puţin o dată pe an, să ajungi în Italia. În orice zonă a ţării, în orice anotimp. Totuşi, pentru că nu toate drumurile duc la Roma sau în Italia în general, o familie de italieni s-a hotărât să aducă îngheţata la Bucureşti. Pe principiul, dacă Mahomed nu vine la munte, vine muntele la Mahomed.
Alessandro Toniolo avea doar câţiva ani când tatăl său a decis să intre în businessul cu îngheţată în Veneţia natală. Astăzi, la mai bine de două decenii de la acel moment, cei doi administrează la Bucureşti un business în domeniu, scrie da.zf.ro.
„Gran Gelato este un business de familie, un business de îngheţată artizanală pe care l-am pornit împreună cu tatăl meu. Astăzi, familia noastră din România a ajuns la 12 membri, respectiv noi doi şi ceilalţi angajaţi ai noştri“, spune el. Cei mai mulţi angajaţi lucrează în companie încă din prima zi.
Familia Toniolo a deschis prima gelaterie pe Radu Vodă, la numărul 28A, în 2013.  Ascunsă pe străduţele din apropiere de Piaţa Unirii, gelateria a avut un avantaj greu de ghicit la prima vedere. Amplasată lângă mănăstirea Radu Vodă, a reuşit duminica după slujbă să atragă câteva sute de clienţi dintre enoriaşii de aici.
La început nu venea nimeni, însă astăzi, la circa patru ani de atunci, îi trec zilnic pragul 400-500 de clienţi. În weekend, în zilele de slujbă, cifrele cresc.

„La început am fost percepuţi ca fiind foarte scumpi, şi lumea ne întreba de ce la Mega Image sau la Carrefour este mai ieftină îngheţata. Le-am explicat că noi nu vindem un produs industrial, ci unul pe care îl preparăm noi înşine aici în fiecare zi.“ Mai mult, 50% din materia primă antreprenorii o aduc din Italia pentru că nu găsesc aici o parte din ingrediente. Fisticul spre exemplu îl aduc din Sicilia, nucile de pădure din Piemonte, iar cornetele de îngheţată sunt produse în Treviso.

„Totuşi, încercăm pe cât putem să luăm şi materie primă din România. Cu unii furnizori lucrăm de la început, de acum patru ani. Fructele spre exemplu le luăm fie din piaţă de la Obor, fie din Voluntari. Încercăm pe cât se poate să folosim fructe de sezon.“ Mere spre exemplu găsesc tot timpul anului. Nu la fel se întâmplă la kiwi, pepene, piersici sau fructe de pădure. Dacă nu găsesc într-o zi portocale care să le placă, sigur nu vor face în ziua respectivă îngheţată de portocale.
„În fiecare dimineaţă începem munca la şase şi jumătate. Mergem după fructe de 2-3 ori pe săptămână la piaţă şi apoi începem să producem. Fructele bune nu rezistă mai mult de 2-3 zile“, explică antreprenorul de 37 de ani.

Dacă ar fi să deconstruim, producţia de îngheţată are trei faze, adaugă Alessandro Toniolo. În primul moment se aleg ingredientele şi se mixează. Dacă avem o îngheţată pe bază de unt sau lapte se pasteurizează la 85 de grade.  „Dacă nu, se trece direct la faza rece, când punem îngheţata la minus 10 sau 11 grade pentru solidificare. Apoi, în faza a treia o punem pentru 5-10 minute într-un frigider special, la minus 40 de grade pentru a omorî orice germeni.“ În final va fi pusă apoi la vânzare într-un alt frigider, la minus 16 grade. Temperatura finală variază în funcţie de temperatura de afară. „Pe scurt, avem nevoie de 10-15 minute să producem fiecare gust. Restul sunt detalii.“ În timp ce aşteptam ca îngheţata de cocos să fie gata, între două bucăţi de conversaţie şi două cupe de gelato, Alessandro Toniolo îmi arată compoziţia îngheţatei de căpşuni. Nici nu trebuie să mă apropii prea tare să simt mirosul de fructe proaspete.

„Am încercat să le explicăm oamenilor că şi la îngheţată este la fel ca la pizza. Dacă mănânci pizza congelată nu va avea acelaşi gust ca aceea proaspătă făcută la un cuptor cu lemne. Aceeaşi este relaţia dintre îngheţata artizanală şi cea industrială.“
La Gran Gelato îngheţata este produsă zilnic şi vândută doar în ziua respectivă. Dat fiind că nu folosesc aditivi, îngheţata nu rezistă mai mult de 3-4 zile. După câteva zile o să îşi schimbe gustul, explică Alessandro Toniolo pentru da.zf.ro.
De altfel, la îngheţată contează mult detaliile. Şi tava trebuie răcită cu atenţie înainte de a fi folosită, altfel rişti să strici totul. Pentru fiecare nouă maşină de îngheţată toate ingredientele sunt atent cântărite şi procesul este urmărit îndeaproape. Pare mai degrabă un experiment într-un laborator de chimie, doar că nimic nu este la întâmplare. Reţetele originale din Italia sunt urmărite ad-literam. Nu este loc de improvizaţii.

Reclama

„Laptele îl luăm de la un furnizor local, însă ni s-a întâmplat să folosim un produs pe care scria că are 3,5% grăsime şi de fapt să nu aibă. Reţetele noastre sunt făcute pentru un lapte italian, şi dacă nu găsim aceeaşi compoziţie obţinem alt gust.“ La fel şi la frişcă. Uneori sunt obligaţi să importe din Franţa.

La Gran Gelato, în funcţie de gust, se produc câte 4-7 kilograme o dată. „Şi de fiecare dată suntem pregătiţi să facem o nouă aromă dacă se termină.“ Gelateria oferă în total 40 de gusturi, însă zilnic sunt pregătite 25, în funcţie de sezon. Dacă nu găsesc anumite ingrediente preferă să nu producă. „Încercăm să acoperim cât mai multe gusturi şi tipologii de clienţi. Avem produse de post, dar şi produse pentru persoanele cu intoleranţă la lactoză.“
În industria de îngheţată, gustul de vanilie este un gust de bază şi este un etalon, spune Alessandro Toniolo. Este aroma după care se recunoaşte îngheţata bună. Dacă nu reuşeşti să ai un gust bun la îngheţata de vanilie, cum să reuşeşti la zuppa inglese sau la cassata italiana care are fiecare un număr mare de ingrediente?
Zuppa inglese are spre exemplu şi pandişpan, ciocolată şi cireşe. Este mult mai greu de preparat. La fel şi tiramisu, un alt gust tipic italian.
Ce îngheţată preferă românii? De fistic, alune de pădure, ciocolată şi vanilie. Copiii aleg mai degrabă îngheţata de fructe şi cea de culoare albastră, de anason, numită ştrumf. „Tata nu este fanul ei, dar copiilor le place.“
Familia Toniolo a intrat în businessul cu îngheţată în anii ’90, acasă, la Venezia. A mers bine afacerea, însă în Italia acest business a devenit tot mai popular şi tot mai mulţi oameni au ales să dezvolte afaceri cu îngheţată. Nu toţi mai au însă produse artizanale, spune antreprenorul. „Mi-amintesc că atunci când am început noi, gelateriile puteau fi numărate pe degete.“
Alessandro Toniolo îşi aminteşte că aventura familiei în lumea îngheţatei a început în Italia datorită unui prieten de-al tatălui său care avea un astfel de business. Mai întâi le-a deschis curiozitatea şi apoi le-a alimentat pasiunea. El a urmat apoi
cursuri de specialitate, a fost să facă practică la cei mai vechi specialişti şi s-a documentat despre ingrediente şi despre procesul de producţie.
Acum câţiva ani însă, părinţii săi au decis să vândă şi să vină în România. Au venit el şi tatăl său, convinşi de nişte prieteni care le-au spus că trebuie să vină aici să investească în imobiliare, industrie sau în industria îngheţatei artizanale. „România a atras mulţi investitori din nord-estul Italiei.“
Acum investiţia lor principală este gelateria. Au două unităţi şi vor să ajungă la 4-5 localuri doar în Bucureşti. Este greu să se extindă în Timişoara, Constanţa sau Arad pentru că este un business pe care trebuie să îl controlezi îndeaproape. „Nu poţi parcurge zilnic câteva sute de kilometri pentru a fi peste tot. De aceea, vrem să ajungem în următorii ani la cinci gelaterii în Bucureşti, şi chiar anul viitor am vrea să o deschidem pe cea de-a treia în zona Piaţa Romană sau Piaţa Unirii. Nu vrem să mergem într-un mall.“
Recent, sub brandul Gran Gelato a fost deschisă o gelaterie în Floreasca, o zonă care a atras în ultimii ani cele mai multe investiţii din domeniul restaurantelor şi barurilor. „În familia noastră tata a pornit businessul şi apoi m-am implicat şi eu. Acum suntem amândoi toată ziua aici. Eu îmi iau vacanţă în decembrie şi ianuarie, dar tata stă mereu aici. Eu am familia în Italia aşa că încerc să ajung la ei cinci zile pe lună. Şi ei vin aici zece zile pe lună.“
Restul timpului şi-l petrece cu familia din România în căutarea îngheţatei perfecte.

Bani

Guvernul iar face manevre pe spatele contribuabililor la buget! Marii producători din industria tutunului, susțin taxarea echitabilă a tuturor produselor cu nicotină!

Publicat cu

pe

BAT și Philip Morris România, mari producători din industria tutunului, susțin taxarea echitabilă a tuturor produselor cu nicotină și solicită Guvernului accizarea pliculețelor cu nicotină, recent introduse pe piața din România.

Cei doi mari jucători de pe piața tutunului din România solicită Guvernului să taxeze echitabil toate categoriile de produse cu nicotină, inclusiv pliculețele cu nicotină, recent introduse pe piața din România.

În prezent, în Romania, toate categoriile de produse cu nicotină sunt accizate corespunzător, singura excepție fiind pliculețele cu nicotină pentru uz oral. Deși în fază incipientă, piața acestor produse care nu conțin tutun reprezintă o alternativă cu risc redus* față de fumat pentru consumatorii adulți.

Reclama

„Este esențial ca toate produsele cu nicotină să fie taxate ținându-se seama de profilul lor de risc. Credem că un nivel al accizelor pentru produsele cu nicotină pentru uz oral comparabil cu cel aplicat țigaretelor electronice va avea efecte pozitive atât pentru bugetul de stat cât și pentru consumatori, care vor putea avea o mai mare încredere în produsele ajunse pe piața din România”, au declarat reprezentanții celor două companii.

În prezent, la nivelul Uniunii Europene, pliculețele cu nicotină pentru uz oral sunt supuse accizelor nearmonizate în 6 state membre: Suedia, Italia, Danemarca, Letonia, Estonia și Ungaria.

Ca urmare a investițiilor în cercetarea și dezvoltarea unor produse cu risc redus față de țigarete, au fost lansate mai multe produse alternative menite a reduce rata fumatului. Pliculețele cu nicotină sunt o categorie de produse folosite la scară largă în țările scandinave. Suedia este considerată un model de urmat pentru felul în care produsele din tutun pentru uz oral pot contribui la reducerea fumatului. În 2022, doar 5,6% din populația Suediei mai fuma, cel mai mic procent din Europa. Renunțarea la fumat a suedezilor a coincis cu utilizarea produsului numit „snus”, care se comercializează acolo sub forma unor pliculețe cu nicotină pentru uz oral. În prezent, aproximativ 14% din populația adultă a Suediei folosește în mod regulat pliculețele cu nicotină pentru uz oral, conform Agenției de Sănătate Publică din Suedia. Produsele cu nicotină pentru uz oral au fost recent incluse pe lista produselor care nu pot fi vândute către minori în România, alături de țigaretele electronice, printr-o lege adoptată de către Parlamentul român. Pasul firesc următor este ca aceste produse să fie taxate, astfel încât statul român să aibă o evidență mai bună a produselor introduse pe piața din România.

Reclama
Continua sa citesti

Bani

BAT construiește o companie a viitorului, in care sustenabilitatea are un rol principal!

Publicat cu

pe

BAT construiește o companie a viitorului,in care sustenabilitatea are un rol principal iar obiectivele BAT in domeniul sustenabilitatii sunt clare: zero emisii de dioxid de carbon la nivelul intregului lant valoric pana in 2050; reducerea cu 50% a emisiilor pentru Scopul 1 si 2 pana in 2030 fata de valoarea de referinta din 2020; reducerea cu 25% a deseurilor pana in 2025 in siturile sale de operatiuni fata de valoarea de referinta din 2017; atingerea unei rate de reciclare a deseurilor de 90% in siturile de operatiuni pana 2025; reducerea cu 35% a consumului de apa in propriile centre de productie fata de valoarea de referinta din 2017 si reciclarea a 30% din cantitatea de apa extrasa pana in 2025; 100% din siturile noastre de operatiuni sa fie certificate Alliance for Water Stewardship pana in 2025; 100% din toate ambalajele noastre sa fie reutilizabile, reciclabile sau compostabile pana in 2025;

Potrivit angajamentului asumat pentru o dezvoltare sustenabila a afacerii sale, BAT continua programul „Fii furnizor” demarat in 2021, cu intentia de a-si dezvolta portofoliul de solutii inovatoare si parteneriate care sa contribuie la materializarea ambitiei companiei de a construi un viitor mai bun. Cele doua directii majore ale editiei 2024 a programului vizeaza dezvoltarea de solutii inovatoare si eficiente pentru reducerea deseurilor si sustinerea economiei circulare, precum si reducerea consumului de apa si reutilizarea apei.

Reclama

Companiile si start-up-urile interesate sunt invitate sa se inregistreze pe platforma BE SUPPLIER incepand cu 18 martie 2024. Platforma va ramane disponibila pentru inregistrare timp de 6 saptamani. Propunerile inovatoare si sustenabile de solutii in managementul deseurilor si reducerea apei vor fi foarte apreciate si evaluate de o echipa dedicata din cadrul BAT in raport cu nevoile si criteriile de afaceri organizationale. Companiile selectate vor fi apoi invitate sa se alature BAT in calatoria pentru un viitor mai bun – A Better Tomorrow™. Toate companiile inregistrate vor fi luate in considerare pentru consultari viitoare.

Sustenabilitatea este in centrul afacerii noastre | BAT Romania investeste in mod constant in dezvoltarea de solutii pentru atingerea obiectivelor sale de sustenabilitate. Fabrica noastra din Ploiesti, a doua cea mai mare a grupului din Europa si loc de munca pentru peste 1.000 de angajati, este certificata AWS pentru consumul sustenabil de apa si are o rata de reciclare de circa 85% a deseurilor. Inceputul anului 2024 inseamna un pas in plus in calatoria de sustenabilitate a fabricii din Ploiesti, prin instalarea a circa 1.000 de panouri fotovoltaice pe acoperisul halei de productie, ca parte a angajamentului nostru pentru dezvoltarea surselor de energie verde.

Simon Brown, Director de Operatiuni pentru Aria Europa de sud est in cadrul BAT, a declarat: ”BAT face pasi decisivi in calatoria sa de transformare si suntem hotarati sa construim o companie a viitorului, in care sustenabilitatea are un rol principal. Investim permanent in dezvoltarea de solutii inovatoare pentru eficientizarea consumului de resurse si reducerea impactului asupra mediului, intr-un proces care implica in primul rand consistenta si coerenta. De asemenea, credem cu tarie in puterea contributiva si ne bucuram sa invitam alaturi de noi parteneri pentru dezvoltarea unor solutii inovatoare pentru atingerea obiectivelor noastre de protejare a mediului.”

Reclama

BAT si-a inceput calatoria in domeniul sustenabilitatii in urma cu mai bine de 20 de ani, cu rezultate recunoscute de prestigioase institutii la nivel international, precum Dow Jones Sustainability Index sau Financial Times. Recent, compania a publicat raportul anual combinat privind performanta de business si in domeniul sustenabilitatii pentru anul 2023, prin care evidentiaza progresul obtinut in atingerea obiectivelor sale de sustenabilitate*.

Continua sa citesti

Bani

BAT a fost recunoscută drept Top Employer în România

Publicat cu

pe

BAT a fost recunoscută drept Top Employer în România, în urma unui amplu proces de evaluare care certifică angajatorii cu cele mai bune practici în domeniul resurselor umane. BAT este un angajator strategic în România, cu peste 3.000 de angajați în cele 3 entități economice prezente pe piața locală și peste 30.000 de locuri de muncă generate pe lanțul de distribuție și aprovizionare.

Numărul angajaților BAT a crescut constant, în medie cu circa 10%, în fiecare dintre cei peste 25 de ani de existență a companiei în România. Mai mult, BAT și-a triplat numărul de angajați în ultimii ani: de la aproximativ 1.200 de angajați în 2013, la peste 3.000 în prezent.

BAT România coordonează toată acticvitatea Ariei Europa de Sud Est

De la 1 aprilie 2023, BAT România a devenit centrul de coordonare al Ariei Europa de Sud Est din cadrul companiei, iar echipa de la București coordonează business-ul BAT în România și în alte 12 țări din regiune. Alături de România, BAT a primit certificarea Top Employer în alte 3 țări din această Arie: Italia, Turcia și Serbia, o recunoaștere care confirmă angajamentul BAT pentru dezvoltarea unei culturi organizaționale bazate pe valori, diversitate și dezvoltare continuă.

BAT este una dintre cele cincisprezece companii care au primit certificarea Global Top Employer în 2024, pe baza unei evaluări ample a practicilor în domeniul strategiei de resurse umane și dezvoltarea profesională, mediul de lucru, învățare, diversitate și incluziune și bunăstarea angajaților.

În plus față de recunoașterea de Global Top Employer, BAT a fost nominalizat ca angajator de top în treizeci și șase de țări din Africa, Asia Pacific, Orientul Mijlociu, America Latină, America de Nord și Europa. Statutul de angajator de top este o recunoaștere a angajamentului asumat de BAT pentru atragerea celor mai competenți profesioniști, pentru investiție continuă în dezvoltarea angajaților și pentru crearea unui mediu de lucru excelent.

Jorge Araya, Director al Ariei Europa de Sud Est, a menționat: „BAT trece printr-un amplu proces de transformare, un moment unic în evoluția companiei, în care tehnologia, inovația și dezvoltarea incredibilă a portofoliului nostru recalibrează complet modul de organizare și derulare a afacerii. Această transformare incredibilă este posibilă datorită echipei extraordinare de oameni din cadrul BAT, oameni excepționali care evoluează continu, identifică oportunități noi și fac adesea un pas în plus în atingerea obiectivelor.

La rândul nostru, contribuim în mod susținut la crearea unui mediu de lucru stabil și performant, care să protejeze bunăstarea angajaților noștri, să le ofere încredere și susținerea necesară pentru ca generațiile de azi să fie mai bune decât cele de ieri. Avem peste 7,000 de colegi în Aria Europa de Sud Est, o echipă de oameni curajoși, diverși și entuziaști, iar certificarea Top Employer în România, Italia, Turcia și Serbia este în primul rând meritul lor.”

Cora Koppe-Stahrenberg, Chief People Officer în cadrul BAT, a spus: „Colegii din cadrul BAT reprezintă cea mai valoroasă resursă a companiei, iar acordarea acestei recunoașteri nu doar o dată, ci de șapte ori la rând, este o dovadă a angajamentului nostru puternic pentru construirea și promovarea unei culturi incluzive. Ne dorim să oferim o experiență excelentă tuturor angajaților BAT, odată cu accelerarea transformării afacerii noastre.”

BAT și-a asumat obiectivul de a construi ”o lume fără fum”, prin încurajarea fumătorilor să facă trecerea la alternative cu nicotină cu risc redus* comparativ cu fumatul. Susținerea unei culturi organizaționale în care angajații sunt încurajați să se dezvolte, să crească și să inoveze într-un mediu divers și incluziv a fost întotdeauna un obiectiv important pentru BAT și reprezintă un element central în accelerarea acestei transformări.

Procesul de certificare Top Employer este derulat anual de către Top Employer Institute, o organizație independentă care studiază condițiile de lucru oferite angajaților de către marile companii din întreaga lume. Certificarea recunoaște angajatorii care oferă cele mai bune practici de angajare, permițând angajaților să se dezvolte personal și profesional, prin excelente rezultate profesionale.

Companiile participante sunt supuse unui proces de evaluare riguros, care include o revizuire amplă a practicilor angajatorilor. Au loc mai multe sesiuni de validare în care sunt furnizate dovezi ale acestor practici și, de asemenea, se efectuează un audit independent al constatărilor.

Continua sa citesti
Reclama
Bani16 ore in urma

Guvernul iar face manevre pe spatele contribuabililor la buget! Marii producători din industria tutunului, susțin taxarea echitabilă a tuturor produselor cu nicotină!

BAT și Philip Morris România, mari producători din industria tutunului, susțin taxarea echitabilă a tuturor produselor cu nicotină și solicită...

Sectorul 117 ore in urma

Surpriză majoră la Sectorul 1! Andrei Florin-Mircea de la Alternativa Dreaptă are 21% în sondaje

Potrivit unui sondaj, dacă duminca viitoare ar avea loc alegeri locale Clotilde Armand (USR PMP FD) ar lua cele mai...

Bucuresti17 ore in urma

Vine vara bine-mi pare! Locurile de joacă din Sectorul 1 se închid! Clotilde Armand nu își asumă…

Primarul Sectorului 1, Clotilde Armand, susține că de luni locurile de joacă din sectorul pe care îl administrează ar putea...

Culturao săptămână in urma

Bucură-te de Zilele Teatrului la Țăndărică

Luna martie este foarte importantă pentru iubitorii de teatru, deoarece cuprinde trei evenimente importante care celebrează această formă de artă,...

Banio săptămână in urma

BAT construiește o companie a viitorului, in care sustenabilitatea are un rol principal!

BAT construiește o companie a viitorului,in care sustenabilitatea are un rol principal iar obiectivele BAT in domeniul sustenabilitatii sunt clare:...

Timp libero săptămână in urma

Avertizări meteo de vreme rea in Bucuresti

ANM a emis, marţi, o informare de vreme rea, cu precipitaţii slabe, dar şi ninsori la munte, însoţite de rafale...

Reclama

La mare cautare