Transport
Începe construcția liniei de metrou 1 Mai – Tokyo: Magistrala 6 va face legătura între Gara de Nord și Aeroportul Otopeni
Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii (MTI) a semnat, miercuri, autorizaţia de construire necesară pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor de structură de rezistenţă la lotul 1.1, respectiv 1 Mai – Tokyo, din cadrul obiectivului ce va asigura legătura reţelei de metrou cu Aeroportul Internaţional Henri Coandă, prin intermediul Magistralei 6 „1 Mai – Otopeni”, transmite MTI într-un comunicat preluat de Agerpres.
Potrivit unui comunicat al MTI, remis AGERPRES, sunt vizate lucrările aferente structurii de bază pentru realizarea staţiilor (Obiectul 3 – Staţia Pajura, Obiectul 5 – Staţia Expoziţiei, Obiectul 7 – Staţia Montreal, Obiectul 9 – Staţia Gara Băneasa, Obiectul 11 – Staţia Aeroport Băneasa, Obiectul 13 – Staţia Tokyo), interstaţiilor (Obiectul 1 – Interstaţia 1 Mai – Pajura Linia 2, Obiectul 2 – Interstaţia 1 Mai – Pajura Linia 1, Obiectul 4 – Interstaţia Pajura – Expoziţiei, Obiectul 6 – Interstaţia Expoziţiei – Piaţa Montreal, Obiectul 8 – Interstaţia Piaţa Montreal – Gara Băneasa, Obiectul 10 – Interstaţia Gara Băneasa – Aeroport Băneasa, Obiectul 12 – Interstaţia Aeroport Băneasa – Tokyo) şi a tunelurilor.
Asocierea în participaţiune Alsim Alarko – Makyol, constructorul desemnat de Metrorex pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor de structură de rezistenţă la secţiunea de sud a M6 va demara lucrările în şantier pe 15 decembrie 2023, a anunţat într-un comunicat beneficiarul obiectivului de investiţii. „Suntem pregătiţi să demarăm lucrările la noua Magistrală 6, pentru execuţia lucrărilor de structură de rezistenţă pentru Lotul 1.1: 1 Mai – Tokyo. Pentru început, prezenţa şantierului se va face simţită la suprafaţă, iar noi vom face tot posibilul ca disconfortul inerent creat de lucrări să fie resimţit la minim de participanţii la trafic şi de cei din vecinătatea şantierului. După pregătirea terenului de lucru şi implementarea organizării de şantier, vor începe lucrările în subteran. TBM-urile vor începe excavările, de la staţia Tokyo, Aeroport Băneasa, Gara Băneasa”, a afirmat Ertugrul Aydin, reprezentantul antreprenorului în cadrul Asocierii.
Magistrala M6 de metrou va avea un traseu de 14,2 km de cale dublă, pe care vor circula 12 trenuri noi, moderne şi va cuprinde 12 staţii. „Magistrala 6 este încă un proiect major în dezvoltarea metroului bucureştean, care va extinde reţeaua existentă de metrou operată de Metrorex, crescând gradul de mobilitate a populaţiei din zona metropolitană Bucureşti şi oraşul Otopeni şi care se va adăuga în portofoliul realizărilor companiei noastre. Este deopotrivă o conlucrare locală, regională şi internaţională, care va stabili prima legătură rapidă directă între Gara de Nord şi Aeroportul Internaţional Henri Coandă, integrând fluxurile regionale de transport aerian, feroviar şi rutier şi realizând un pol principal de conexiune intermodală în Reţeaua transeuropeană de transport, contribuind la dezvoltarea mobilităţii sustenabile şi la realizarea obiectivelor UE în materie de mobilitate durabilă”, a declarat Mariana Miclăuş, directorul general al Metrorex.
Secţiunea sud (Lotul 1.1) reprezintă secţiunea cuprinsă între staţiile 1 Mai (existentă) – Tokyo şi are un traseu de 6,6 km. Pe lângă staţia 1 Mai (existentă), Lotul 1.1 cuprinde şase staţii: Pajura, Expoziţiei, Piaţa Montreal, Gara Băneasa, Aeroport Băneasa, Tokyo. De asemenea, traseul cuprinde şi şapte interstaţii: 1 Mai – Pajura, Pajura – Expoziţiei, Expoziţiei – Piaţa Montreal, Piaţa Montreal – Gara Băneasa, Gara Băneasa – Aeroport Băneasa, Aeroport Băneasa – Tokyo. Valoarea totală a contractului de finanţare pentru Magistrala 6 este de 6.330.126.868,43 lei, din care valoarea totală a cofinanţării UE este de 2.360.297.240,00 lei, fiind acordată din Fondul de Coeziune prin Programul Operaţional Infrastructură Mare 2014-2020, precizează Metrorex. Magistrala 6: 1 Mai – Otopeni are ca obiectiv principal deservirea Aeroportului Internaţional Otopeni, făcând legătura între acesta şi Gara de Nord. Zona de amplasare a liniei de metrou – Magistrala 6, 1 Mai – Otopeni,
Legătura reţelei de metrou cu Aeroportul Internaţional Henri Coandă se va dezvolta pe direcţia N-NV a Capitalei şi va traversa Sectorul 1, respectiv următoarele cartiere: Griviţa, Bucureştii Noi, Piaţa Presei Libere, Băneasa, Privighetorilor şi oraşul Otopeni. Principalele zone traversate sunt: zone rezidenţiale, activităţi comerciale, servicii, zone de transport, zone cu obiective speciale, servicii de utilitate publică, zone de interes cultural, terenuri libere cu potenţial pentru construcţii (pe Bulevardul Expoziţiei, Bulevardul Poligrafiei, Băneasa, Otopeni), spaţii verzi şi de agrement. La staţia de la şoseaua de centură (Bruxelles), va fi construită o parcare de tip „Park & Ride”, cu aproximativ 500 de locuri, unde conducătorii auto îşi vor putea lăsa autoturismele pentru a-şi continua călătoria cu metroul. La staţiile Pajura, Washington şi Paris vor fi construite parcări de tip „Kiss & Go” – folosite pentru staţionarea de scurtă durată, pentru a lăsa sau prelua călătorii de la metrou.
Obiectivul de investiţii face parte din reţeaua Trans-Europeană de Transport (TEN-T).
Transport
Contract semnat pentru reabilitarea a 18 kilometri de linii de tramvai in Capitala
Reabilitarea liniilor de tramvai 40, 27, 19, 36 și 23 din Capitală, are trec pe Bd. Theodor Pallady, Bd. 1 Decembrie, Bd. Basarabia, Calea Călărașilor, Bd. Corneliu Coposu, inclusiv Bucla Complex Titan, poate începe.
Nicușor Dan a anunțat că a fost atribuit contractul pentru refacerea tronsonului de 18 kilometri cu cale dublă de rulare.
Inițiativa face parte din proiectul amplu de reabilitare a aproximativ 50 km de infrastructură de tramvai din Capitală, potrivit primarului general.
Porr Construct este firma căreia i-a fost atribuit contractul de reabilitare al liniilor de tramvai, conform reprezentanților Municipalității, citați de Club Feroviar.
Subcontractanți declarați sunt firmele IMSAT, Elektra Invest, Rotermit, Compania Municipală Iluminat Public București.
Săptămâna trecută, proiectul modernizării liniei 40 a fost votat în Consiliul General și are o valoare de aproape 19 milioane de euro.
Transport
Primele troleibuze solaris au început să circule în București
Cincisprezece troleibuze Solaris din cele 100 achiziţionate de Primăria Municipiului Bucureşti au fost puse în circulaţie pe străzile Capitalei, anunţă sâmbătă primarul general, Nicuşor Dan. ”15 troleibuze Solaris din cele 100 achiziţionate de Primăria Municipiului Bucureşti sunt de azi în circulaţie pe străzile Capitalei.
Până la 1 martie vor fi 30 de troleibuze în circulaţie.
Totodată, aceste troleibuze au o autonomie de 20 kilometri, având funcţia de autobuz pe trasee neelectrificate, iar conectarea/deconectarea la/de la reţeaua electrificată se face autonom, din cabina şoferului, arată Nicuşor Dan pe Facebook.
Pentru achiziţia celor 100 de troleibuze, Primăria Municipiului Bucureşti a obţinut fonduri nerambursabile de la Administraţia Fondului pentru Mediu.
Transport
Tentativă de sinucidere la stația de metrou Orizont
Tentativă de sinucidere, luni dimineață, la stația de metrou Orizont din Drumul Taberei. Persoana a fost salvată de angajații Metrorex, este conștientă și va fi transportată la spital pentru investigații.
Circulaţia trenurilor de metrou a fost reluată în condiţii normale, transmite Metrorex.
„În jurul orei 08:15, în stația de metrou Orizont, pe direcția Valea Ialomiței a avut loc o tentativă de suicid. În acest moment circulația trenurilor a fost reorganizată și se circula alternativ între stațiile Eroilor – Orizont pe linia 1”, a transmis anterior compania.
„Personalul Metrorex a anunțat SMURD pentru intervenție. Conform procedurilor interne, organele abilitate împreună cu Metrorex vor deschide o anchetă de cercetare pentru a se stabili împrejurările în care s-a produs evenimentul. Vom reveni cu detalii referitoare la circulația trenurilor”, a adăugat sursa citată.
Conform procedurilor interne, organele abilitate împreună cu Metrorex vor deschide o anchetă pentru a se stabili împrejurările în care s-a produs evenimentul, au precizat reprezentanții companiei.
Din primele informații, se pare că este vorba despre un bărbat, în vârstă de 47 de ani.
”În această dimineață, 5 februarie 2024, în jurul orei 08.30, polițiștii Direcției Generale de Poliţie a Municipiului București – Brigada de Poliţie pentru Transportul Public – Serviciul de Politie Metrou, au fost sesizați, prin sistem 112, cu privire la faptul că, într-o stație de metrou, din Sectorul 6, o persoană s-ar fi aruncat în fața trenului, în timp ce acesta intra în stație.
La fața locului s-au deplasat cu operativitate polițiștii Serviciului Metrou, fiind identificată persoana în cauză, un bărbat, în vârstă de 46 de ani.
De asemenea, un echipaj de prim ajutor i-a acordat bărbatului primele îngrijiri medicale, acesta fiind transportat la un spital pentru îngrijiri de specialitate.
Cercetările sunt continuate de către Brigada de Poliţie pentru Transportul Public – Serviciul de Politie Metrou, în vederea stabilirii situației de fapt și a împrejurărilor în care a avut loc evenimentul”, anunță DGPMB.