Intra in contact cu noi

Bucuresti

Universitatea Bucuresti a anuntat cum se vor desfasura cursurile in noul an universitar

Publicat cu

pe


Dat fiind contextul actual pandemic și în urma analizei formulelor utilizate până în prezent, dar și a unor exemple de bune practici, Universitatea din București propune comunității academice trei scenarii de lucru pentru desfășurarea activităților în anul universitar 2020-2021.

Propunerea a fost făcută în ultimul Consiliu de Administrație, urmând ca decizia să fie luată după consultări cu reprezentanții comunității academice. Astfel, scenariile în discuție sunt:

Scenariul 1 – activități academice derulate în sistem „față în față”

Reclama

Dotarea sălilor cu mijloacele specifice de dezinfecție / sterilizare;
Introducerea unor secvențe fizice de triaj sanitar pentru studenți și cadre didactice;
Planificarea accesului în spațiile de învățământ pe formațiuni de studii adecvate capacității sălilor și susținerea simultană a unor activități educaționale în mai multe săli.
Amenajarea spațiilor educaționale în conformitate cu standardele sanitare / de distanțare prevăzute în legislația conformă
Scenariul 2 – activități academice derulate în sistem „blended”

Amenajarea spațiilor educaționale în conformitate cu standardele sanitare / de distanțare specifice;
Dotarea sălilor cu mijloacele specifice de dezinfecție / sterilizare;
Introducerea unor secvențe fizice de triaj sanitar pentru studenți și cadre didactice;
Implementarea unei perioade (1-2 săptămâni) de „inducție” destinată studenților de anul I;
Adaptarea curriculară la derularea activităților educaționale în sistem hibrid;
Alternarea activităților educaționale față-în-față și online pe parcursul întregului semestru, în funcție de specificul fiecărei activități și de resursele disponibile, prin împărțirea pe tipuri de activități;
Alternarea activităților educaționale față-în-față și online pe parcursul întregului semestru, în funcție de specificul fiecărei activități și de resursele disponibile, prin împărțirea pe perioade de timp (de exemplu: o parte din semestru, activitățile educaționale se susțin online, iar cealaltă parte se susțin față-în-față);
Alternarea activităților educaționale față-în-față și online pe parcursul întregului semestru, în funcție de specificul fiecărei activități și de resursele disponibile, prin împărțirea pe sub-formațiuni de studii (de exemplu: într-o perioadă de timp, o parte dintre studenți desfășoară activități față-în-față, iar cealaltă desfășoară activități online, urmând să se facă rocada);
Dotarea spațiilor educaționale (a sălilor de curs și a celor de seminar) cu mijloace multimedia, pentru a putea stabili conexiunea sincron cu studenții conectați online;
Pregătirea și administrarea resurselor tehnologice de susținere a activităților online.

Scenariul 3 – activități academice în sistem online

Reclama

Adaptarea curriculară la modalitățile de desfășurare a activităților online;
Pregătirea și administrarea resurselor tehnologice de susținere a activităților online;
Pregătirea cadrelor didactice pentru susținerea activităților online;
Sprijinirea studenților provenind din grupuri vulnerabile pentru participarea la activitățile online.
Scenariile de mai sus, posibile pentru comunitatea Universității din București, au în vedere o serie de dimensiuni, și anume:

Adaptarea curriculară, prin: a. Maximizarea interacțiunii față-în-față, în funcție de situația pandemică, prin găsirea celui mai bun compromis între necesitatea prezenței fizice impusă de specificul fiecărei activități educaționale, disponibilitatea spațiilor de învățământ și de cazare din UB și gestionarea timpului de lucru al profesorilor și studenților UB; b. Adaptarea fișelor de disciplină la un sistem hibrid de predare-învățare-evaluare (de tip „blended”), bazat pe scenarii flexibile; și c. Utilizarea cât mai mult posibil a evaluării periodice, pe parcursul semestrului, în diverse forme, preponderent online. Organizarea examenelor finale online sau față-în-față, cu respectarea unor criterii bine definite de integritate academică.
Asigurarea resurselor educaționale necesare desfășurării activităților în sistem online sau hibrid, în condițiile pandemice date, prin: a. Utilizarea unei platforme unice de e-learning în fiecare facultate, care va fi folosită de toate cadrele didactice pentru publicarea tuturor informațiilor, a materialelor didactice și pentru susținerea evaluărilor online pe parcursul semestrului aferente fiecărei discipline; b. Utilizarea la fiecare disciplină a unuia dintre sistemele agreate intern pentru toate activitățile sincrone desfășurate online sau în sistem mixt; și c. Utilizarea unei platforme de bibliotecă virtuală pentru publicarea online, în sistem închis și în regim read-only a materialelor bibliografice obligatorii prevăzute de fișa disciplinei.
Pregătirea spațiilor de învățământ pentru desfășurarea activităților în sistem față-în-față sau mixt, în condițiile pandemice date, prin: a. Centralizarea orarelor, pentru a asigura, dincolo de prioritatea accesului facultăților la spațiile pe care le au în administrare, utilizarea la capacitate maximă a tuturor spațiilor de predare-învățare-evaluare din UB; b. Dotarea, în limita fondurilor disponibile, a sălilor de curs și/sau a unor studiouri de transmisie în direct și înregistrare audio-video, pentru susținerea în sistem online sau mixt a activităților educaționale; și c. Pregătirea spațiilor de învățământ pentru asigurarea accesului și a protecției sanitare a studenților și cadrelor didactice, cu respectarea normelor în vigoare (secvențe de triaj, acces și distanțare, dezinsecție periodică, mijloace individuale de protecție).
Asigurarea echității și a accesului egal la serviciile educaționale, prin: a. Prioritizarea resurselor umane, a spațiilor de învățământ și a celor de cazare pentru asigurarea, dacă este posibil, a desfășurării activităților educaționale într-o cât mai mare măsură față în față pentru studenții înmatriculați în anul I la programele de studii de licență. Organizarea la începutul anului universitar a unui program de „inducție” de 1-2 săptămâni pentru studenții de anul I; b. Identificarea studenților și a cadrelor didactice vulnerabile și furnizarea unor servicii de pregătire și sprijin (ex.: competențe digitale, acces la tehnologie, nevoi de consiliere psiho-pedagogică etc.). Crearea, în limita fondurilor disponibile, a unui stoc de echipamente hardware și software la nivelul fiecărei facultăți, care să fie alocate în funcție de necesități; și c. Adaptarea metodologiei de cazare a UB, precum și a fiecărei facultăți, în concordanță cu scenariile academice adoptate. Prioritizarea cazării în spațiile UB a studenților cu venituri reduse și accesibilizarea variantelor alternative de cazare pentru studenții care au posibilități materiale și optează pentru o astfel de variantă.
În luarea deciziei cu privire la scenariile adoptate, se vor lua în calcul următoarele criterii:

– Riscul de apariție și de răspândire a infectării în fiecare clădire a UB/ facultate;

Reclama

– Riscul calculat pentru profesori/studenți: persoanele aflate în grupuri vulnerabile, cu risc major vor putea alege să rămână în sistem online și în cazul scenariului hibrid;

– Măsuri stricte de distanțare în sălile de curs, calculându-se procentul de studenți care pot veni la curs/seminar pentru fiecare activitate;

– Asigurarea unor circuite unidirecționale în spațiile facultăților.

Reclama

Bucuresti

Cel mai mare eveniment de parenting din România, ParentED Fest! 3 Octombrie – Universitata Politehnică București

Publicat cu

pe

  • Cel mai mare eveniment de parenting din România, ParentED Fest, va avea loc pe 3 octombrie 2024, în Aula Magna din cadrul Universității Politehnica din București și va aduce unii dintre cei mai renumiți speakeri internaționali din domeniu față în față cu publicul român.

Psiholog clinician și autor de renume mondial, Dr. Shefali Tsabary vine în premieră în România, pentru a discuta despre arta și practica parenting-ului conștient și despre cele mai eficiente modalități de a crește copii autentici, fericiți și rezilienți.

Potrivit The Parenting Index*, la nivelul anului 2021, 61% dintre părinții din România resimțeau o presiune intensă din partea societății în legătură cu modul în care aleg să își crească proprii copii, în vreme ce 46% dintre ei considerau că rolul de părinte este mai dificil decât s-ar fi gândit.

„Într-o epocă în care parenting-ul se poate simți precum navigarea unui labirint de sfaturi în continuă schimbare, este esențial să ne unim pentru a împărtăși, învăța și crește ca o comunitate informată. Evenimentul nu este doar despre diseminarea informațiilor; este despre declanșarea conversațiilor, formarea de conexiuni și crearea unei rețele de sprijin care se extinde cu mult dincolo de aceste ziduri. Prin paneluri de experți și sesiuni interactive, aspirăm să reducem decalajul dintre cercetarea academică de ultimă oră și practica de zi cu zi”, spune Diana Bălan, fondator ParentED Fest.

Reclama

În cadrul evenimentului, unii dintre cei mai renumiți specialiști internaționali din domeniu vor interacționa cu publicul din România:

  • Dr. Shefali Tsabary, psiholog clinician, speaker internațional și autorul cărților cu vânzări record “Harta parentingului modern” și „Părintele conștient”, traduse inclusiv în limba română, vine în premieră în România. “Paradigma tradițională de parenting are la bază ierarhia și presupune că părintele știe mai bine. Parenting-ul conștient detonează această paradigmă și aduce reciprocitatea în relație. Aș spune că, de multe ori, profesorul este copilul, învățând părintele cum să devină o versiune mai bună a sa și, mai ales, cum să trăiască în prezent, așa cum doar copiii știu să trăiască”. Dr. Shefali reușește să cuprindă în cărțile sale provocările cu care familiile se confruntă în 2024, ajungând astfel la milioane de părinți din întreaga lume și demontând rând pe rând metodele învechite de a-i educa pe cei mici, în urma a numeroase cercetări și ani întregi de experiență.
  • Dr. Deborah MacNamara, om de știință, consilier clinician și expert în parenting cu peste 25 de ani de experiență, autoarea uneia dintre cele mai celebre cărți dedicate părinților din întreaga lume – „Rest, Play, Grow”. “Copiii noștri nu sunt meniți să facă eforturi pentru dragostea noastră. Ei sunt meniți să se simtă confortabil în grija noastră pentru a se putea juca și dezvolta. De asta, siguranța relației este esențială”.
  • Dr. Vanessa Lapointe, doctor în psihologie, autor și „educator pentru părinți”, va contribui la înțelegerea evoluției copiilor și va oferi sfaturi părinților într-una dintre cele mai mai provocări ale parentingului: cum putem insufla celor mici reziliență fără să cauzăm traume. “Din păcate, principala lecție pe care o învață copiii de la disciplinarea clasică este că dragostea părinților este condiționată și în directă legătură cu un comportament de obediență”.
  • Dr. Greer Kirshenbaum, expert în parenting, autor, cercetător în neuroștiințe, specialist în somnologie infantilă și dezvoltarea timpurie a copiilor, va vorbi la București despre unul dintre cele mai importante subiecte din parentingul modern: gestionarea stresului pentru a construi sănătatea mintală a bebelușilor și părinților. “Sănătatea somnului se construiește, ajutându-ți copilul să adoarmă și să readoarmă, ținându-l în brațe și oferindu-i dragoste cât timp are nevoie de tine”.

ParentED Fest este susținut de Lidl România – Strategic Partner, Sanador – Heathcare Partner, alături de ThedaMar, AutoKlass, One United Properties, Catena, Casa Timiș, Raiffeisen Bank și CEC Bank. Parteneri media: ZYX Books și Euromedia.

Biletele sunt puse în vânzare pe https://parentedfest.ro/ și în rețeaua IaBilet.ro.

Reclama
Continua sa citesti

Bucuresti

Salonul Bicicletei revine în Capitală

Publicat cu

pe

Salonul Bicicletei, un eveniment destinat pasionaților de ciclism, este deschis în perioada 19-21 aprilie în parcarea de la mall Băneasa din Capitală.

Pe parcursul celor trei zile se vor găsi, în zona de test, biciclete și trotinete/vehicule electrice și vor avea loc concursuri cu premii.

De asemenea, va fi amenajată o zonă pentru accesorii handmade si va fi oferită o revizie gratuită pentru toți cei care vizitează expoziția.

Reclama




Pe lângă expoziția propriu-zisă, a fost gândită și o zonă de educație rutieră pentru copii.

Pretul unui bilet este de 30 de lei, iar programul de vizitare este între orele 10:00 – 19:00.

Beneficiază de gratuitate copiii sub 7 ani și persoanele care au donat sânge înainte de eveniment.

Reclama




Continua sa citesti

Bucuresti

Profesor de 62 de ani din București, acuzat că avea o relație cu una dintre elevele sale. Bărbatul a fost reţinut pentru 24 de ore

Publicat cu

pe

Un profesor în vârstă de 62 de ani a fost reţinut, pentru 24 de ore, pentru că ar fi avut legături cu o elevă care era minoră în momentul începerii relaţiei.

Poliţiştii Capitalei, sub supravegherea unui procuror specializat în investigarea abuzurilor sexuale comise asupra minorilor din cadrul Parchetului de pe lângă Judecătoria Sectorului 2, au pus în executare un mandat de percheziţie domiciliară şi un mandat de aducere, în Municipiul Bucureşti, într-un dosar penal în care sunt efectuate cercetări privind infracţiunea de viol săvârşit asupra unui minor în formă continuată, scrie Agerpres.

„La data de 9 aprilie, Secţia 9 Poliţie a fost sesizată de către directorul unei instituţii de învăţământ din Sectorul 2 cu privire la faptul că în spaţiul public ar fi apărut imagini în care o elevă, în vârstă de 18 ani, ar fi alături de un cadru didactic, în vârstă de 62 de ani”, informează un comunicat al Direcţiei Generale a Poliţiei Municipiului Bucureşti (DGPMB).

În urma cercetărilor şi investigaţiilor efectuate, s-a stabilit că persoana în vârstă de 62 de ani este profesor în cadrul instituţiei menţionate.

De asemenea, din investigaţii a reieşit faptul că între elevă şi profesor ar fi început o relaţie din luna decembrie 2023, când aceasta avea vârsta de 17 ani.

În vederea administrării materialului probator, vineri a fost pus în aplicare un mandat de percheziţie domiciliară, bănuitul fiind depistat şi condus la audieri.

Cel în cauză a fost reţinut pentru 24 de ore, urmând a fi prezentat magistraţilor cu propunere legală.

„Cercetările sunt continuate de către Secţia 9 Poliţie, sub supravegherea procurorului specializat în investigarea abuzurilor sexuale comise asupra minorilor, din cadrul Parchetului de pe lângă Judecătoria Sectorului 2, sub aspectul infracţiunii de viol săvârşit asupra unui minor în formă continuată”, arată sursa citată.

Acţiunea a beneficiat de sprijinul Direcţiei Operaţiuni Speciale din cadrul Inspectoratului General al Poliţiei Române.

Continua sa citesti
Reclama
Reclama

La mare cautare