Connect with us

Transport

Magistrala 5 de metrou a fost amanata pentru cand o vrea Dumnezeu…

Publicat

on

Doar 3 ani. Acesta era termenul lansat de autorităţi în 2011 când au demarat lucrările la magistrala de metrou Eroilor-Drumul Taberei. Din păcate calculul era greşit: 3X3. Astfel, mai devreme de 2019 nu vom putea circula pe noua magistrală, anunta capital.ro.
Magistrala 5 de Metrou, secţiunea Drumul Taberei – Eroilor, este departe de a fi finalizată în 2018, aşa cum a precizat recent conducerea Metrorex, iar bucureştenii mai au de aşteptat înainte de a circula cu trenuri noi pe acest traseu. Cât, este încă greu de spus. Aproape sigur este că cel puţin doi ani, adică până în 2019, dacă nu chiar 2020. Şi aceasta pentru că cea mai complicată etapă din tot proiectul nici nu a început.
Semnalizarea pe Magistrala 5 de Metrou, Drumul Taberei – Eroilor, este un proiect aparte a M5 care nu a fost scos la licitaţie, în ciuda faptului că este o lucrare complicată, cu termen mare de îndeplinire. În aceste condiţii, este greu de înţeles cum noua magistrală va fi inaugurată în 2018, aşa cum susţine conducerea Metrorex şi ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc. Proiectarea şi montajul sistemului de semnalizare, lucrare care durează cel puţin doi ani de la desemnarea firmei responsabile, reprezintă cea mai “complicată” etapă din construcţia unei magistrale de metrou. Cel puţin asta susţine Gabriel Stanciu, directorul Alstom România, filiala locală a unuia dintre cei mai mari actori de pe plan mondial în domeniul materialului rulant şi lucrărilor feroviare, responsabilă, printre altele, şi de mentenanţa parcului rulant al Metrorex. “La M5, cea mai complicată etapă nici nu a început. Vorbim aici de lucrările de semnalizare la metrou, care presupun, mai întâi, proiectare, apoi implementare. Din experienţa noastră pe plan internaţional, un astfel de proiect nu poate dura mai puţin de doi ani”, afirmă Stanciu, pentru revista Capital.
Termen asumat, dar nu poate fi respectat
Potrivit lui Stanciu, odată desemnat un câştigător al licitaţiei pentru semnalizare, trebuie realizată, mai întâi de toate, proiectarea sistemelor. Abia apoi, montajul propriu-zis. “Nu există ceva standard la semnalizare. Da, există doar standarde aplicabile. Dar fiecare nouă lucrare de infrastructură necesită propriile-i sisteme de semnalizare. Este ceea ce se numeşte aplication design”, explică Stanciu. Aşadar, avem etapa proiectării sistemelor de semnalizare, apoi etapa de montaj. Metrorex nici măcar nu a demarat licitaţia pentru selectarea contractantului şi nu este sigur că ar fi realizat măcar caietul de sarcini.
Conducerea Metrorex arată că totul va fi gata în a doua parte a anului viitor. „Metrorex continuă proiectul într-un ritm accelerat şi susţinut şi, ca soluţie de accelerare a procesului, a demarat deja achiziţia sistemului de siguranţă, cu utilizarea materialului rulant existent şi montarea echipamentelor pe trenurile din flota sa. Finalizarea lucrărilor este estimată pentru primul semestru al anului 2018”, a declarat recent Marin Aldea, directorul general al Metrorex.
Citeste continuarea pe capital.ro.

Transport

Contract semnat pentru reabilitarea a 18 kilometri de linii de tramvai in Capitala

Publicat

on

Reabilitarea liniilor de tramvai 40, 27, 19, 36 și 23 din Capitală, are trec pe Bd. Theodor Pallady, Bd. 1 Decembrie, Bd. Basarabia, Calea Călărașilor, Bd. Corneliu Coposu, inclusiv Bucla Complex Titan, poate începe.

Nicușor Dan a anunțat că a fost atribuit contractul pentru refacerea tronsonului de 18 kilometri cu cale dublă de rulare.

Inițiativa face parte din proiectul amplu de reabilitare a aproximativ 50 km de infrastructură de tramvai din Capitală, potrivit primarului general.

Advertisement

Porr Construct este firma căreia i-a fost atribuit contractul de reabilitare al liniilor de tramvai, conform reprezentanților Municipalității, citați de Club Feroviar.

Subcontractanți declarați sunt firmele IMSAT, Elektra Invest, Rotermit, Compania Municipală Iluminat Public București.

Săptămâna trecută, proiectul modernizării liniei 40 a fost votat în Consiliul General și are o valoare de aproape 19 milioane de euro.

Advertisement
Continue Reading

Transport

Primele troleibuze solaris au început să circule în București

Publicat

on

Cincisprezece troleibuze Solaris din cele 100 achiziţionate de Primăria Municipiului Bucureşti au fost puse în circulaţie pe străzile Capitalei, anunţă sâmbătă primarul general, Nicuşor Dan. ”15 troleibuze Solaris din cele 100 achiziţionate de Primăria Municipiului Bucureşti sunt de azi în circulaţie pe străzile Capitalei.

Până la 1 martie vor fi 30 de troleibuze în circulaţie.

Potrivit sursei citate, troleibuzele Solaris au o lungime de 12 metri, aer condiţionat, rampă de acces pentru pasagerii cu mobilitate redusă, podea coborâtă, prize pentru încărcarea dispozitivelor mobile ale călătorilor, computer de gestiune management vehicul cu funcţii GPS şi comunicare online, sistem de informare audio-video şi sisteme de numărare a călătorilor.

Totodată, aceste troleibuze au o autonomie de 20 kilometri, având funcţia de autobuz pe trasee neelectrificate, iar conectarea/deconectarea la/de la reţeaua electrificată se face autonom, din cabina şoferului, arată Nicuşor Dan pe Facebook.

Advertisement

Pentru achiziţia celor 100 de troleibuze, Primăria Municipiului Bucureşti a obţinut fonduri nerambursabile de la Administraţia Fondului pentru Mediu.

Continue Reading

Transport

Tentativă de sinucidere la stația de metrou Orizont

Publicat

on

Tentativă de sinucidere, luni dimineață, la stația de metrou Orizont din Drumul Taberei. Persoana a fost salvată de angajații Metrorex, este conștientă și va fi transportată la spital pentru investigații. 

Circulaţia trenurilor de metrou a fost reluată în condiţii normale, transmite Metrorex.

„În jurul orei 08:15, în stația de metrou Orizont, pe direcția Valea Ialomiței a avut loc o tentativă de suicid. În acest moment circulația trenurilor a fost reorganizată și se circula alternativ între stațiile Eroilor – Orizont pe linia 1”, a transmis anterior compania.

„Personalul Metrorex a anunțat SMURD pentru intervenție. Conform procedurilor interne, organele abilitate împreună cu Metrorex vor deschide o anchetă de cercetare pentru a se stabili împrejurările în care s-a produs evenimentul. Vom reveni cu detalii referitoare la circulația trenurilor”, a adăugat sursa citată.

Conform procedurilor interne, organele abilitate împreună cu Metrorex vor deschide o anchetă pentru a se stabili împrejurările în care s-a produs evenimentul, au precizat reprezentanții companiei.

Din primele informații, se pare că este vorba despre un bărbat, în vârstă de 47 de ani.

”În această dimineață, 5 februarie 2024, în jurul orei 08.30, polițiștii Direcției Generale de Poliţie a Municipiului București – Brigada de Poliţie pentru Transportul Public – Serviciul de Politie Metrou, au fost sesizați, prin sistem 112, cu privire la faptul că, într-o stație de metrou, din Sectorul 6, o persoană s-ar fi aruncat în fața trenului, în timp ce acesta intra în stație.

La fața locului s-au deplasat cu operativitate polițiștii Serviciului Metrou, fiind identificată persoana în cauză, un bărbat, în vârstă de 46 de ani.

De asemenea, un echipaj de prim ajutor i-a acordat bărbatului primele îngrijiri medicale, acesta fiind transportat la un spital pentru îngrijiri de specialitate.

Cercetările sunt continuate de către Brigada de Poliţie pentru Transportul Public – Serviciul de Politie Metrou, în vederea stabilirii situației de fapt și a împrejurărilor în care a avut loc evenimentul”, anunță DGPMB.

Continue Reading

La mare cautare

Copyright © 2012 Bucurestiul.ro