Intra in contact cu noi

Bucuresti

De ce este Bucurestiul un oras pe marginea prapastiei si tot locuitorii au de suferit!

Publicat cu

pe

Cu trei sferturi din primari înlăturaţi pentru fapte penale, cu un Consiliu General ocupat cu luptele interne şi cu două milioane de locuitori apatici, problemele Capitalei se înmulţesc pe zi ce trece.
După şapte ani de controverse şi scandaluri, primarul general Sorin Oprescu şi-a pierdut funcţia în toamna anului trecut după ce a fost prins în flagrant primind mită. Tot pentru fapte de corupţie depistate de procurori au fost suspendaţi în 2015 şi 2016 şi primarii sectoarelor 1, 2 şi 5, în timp ce „şeful“ sectorului 4, Cristian Popescu Piedone, şi-a dat demisia ca urmare a rolului nefast jucat de instituţia sa în tragedia de la Colectiv. Practic doar doi din cei şapte edili bucureşteni aleşi în 2012, cel al sectorului 3, Robert Negoiţă, şi cel al sectorului 6, Rareș Mănescu, mai sunt astăzi pe poziţie. Iar suspiciunile nu i-au ocolit nici pe aceştia, aşa încât cel mai probabil nu ar fi un şoc foarte mare pentru locuitorii de pe malul Dâmboviţei să afle şi despre ei că sunt implicaţi în dosare penale, scrie capital.ro.
Dar ceea ce este cu adevărat trist nu este că majoritatea primarilor din Capitală au fost implicaţi, potrivit procurorilor, în fapte ilegale. Ci faptul că, din cauza corupţiei din administraţia locală, a vidului de putere creat după plecarea (voluntară sau forţată) a celor cinci edili sau ca urmare a unei combinații a celor două motive, Bucureştiul pare să fi intrat în ultimii ani într-un proces accelerat de degradare.
Viaţa trece stând la coadă
Nu puţine sunt zonele din metropola de pe Dâmboviţa care, pe zi ce trece, aduc tot mai mult a Calcutta sau Lagos. Trafic infernal, în care pare că nu se mai respectă nicio regulă, gropi, maşini parcate  oriunde şi oricum, gunoaie, câini vagabonzi şi pietoni apatici care fac slalom printre autovehicule, chioşcuri ruginite şi excremente canine.
De ce s-a ajuns aici? Cauzele sunt numeroase şi complexe. Şoselele rămân extrem de aglomerate (locul cinci în lume între metropolele analizate de specialiştii TomTom) deoarece în ultimii ani au fost create prea puţine alternative pentru şoferi. Transportul public de suprafaţă nu numai că nu a evoluat, dar chiar s-a degradat (detalii despre asta ceva mai încolo), metroul nu a reuşit să adauge noi linii la reţeaua existentă (de exemplu, lucrările la magistrala din Drumul Taberei trebuia să fie deja terminate, dar sunt încă departe de final), pistele de bicicletă funcţionale încă se numără pe degetele de la o mână, iar pentru fluidizarea traficului auto s-a făcut prea puţin: patru pasaje finalizate în opt ani, din care doar două (Mihai Bravu şi Doamna Ghica) pe inelele care ar trebui să ocolească zonele centrală şi semi-centrală, şi nici măcar o singură străpungere sau lărgire care să degreveze de presiune unele din cele mai aglomerate zone ale Capitalei. Proiecte importante, precum pasajul Mihai Bravu, legătura Nicolae Grigorescu- Splaiul Unirii sau nodul rutier de la podul Ciurel sunt mult întârziate, iar străpungerea Ciurel-A1, care ar scăpa cartierul Militari de o bună parte din trafic, este la un pas să fie blocate în instanţă. De altfel, la ce s-ar putea aştepta bucureştenii având în vedere că o chestiune simplă, cum era o defecţiune la cablurile sistemul de management a semafoarelor din 270 de intersecţii importante din oraş, a avut nevoie de cinci luni pentru a fi rezolvată.
Nepăsare sau incompetenţă?
Şi la capitolul parcări realizările sunt cu mult sub promisiuni şi, mai ales, sub nevoile oraşului. În ultimii ani a fost inaugurată o singură parcare subterană (cea de la Universitate) şi una supraterană cu uz limitat (la Arena Naţională), restul de proiecte sub sau supraterane anunţate de primăriile bucureştene în zona centrală sau în locuri precum Gara Băneasa ori Şoseaua Iancului rămânând pe hârtie. În plus, decizia Curţii Constituţionale privind interzicerea ridicării maşinilor parcate ilegal a dus la căderea în cealaltă extremă: dacă până anul trecut în cinci din cele şase sectoare riscai să-ţi fie luată pe sus maşina chiar dacă depăşeai cu doar 20 de centimetri spaţiul de parcare şi trebuia să plăteşti până la 1.000 de lei pentru recuperarea ei, acum în marea majoritate a cazurilor poţi să blochezi treceri de pietoni, trotuare sau să o urci chiar pe spaţiul verde, căci nu vei primi nici măcar o amendă.
Lipsa de investiţii este însoţită şi de o incapacitate cronică de a întreţine proiectele finalizate, care, aproape fără excepţie, se degradează în ritm accentuat (a se vedea, de exemplu, trotuarele din Piaţa Unirii, Pasajul Latin din zona Lipscani, pisat de biciclete de pe strada Buzeşti ori recent renovatele pasaje rutiere Lujerului sau Victoriei). În plus, după ofensiva împotriva câinilor vagabonzi (declanşată în 2013 doar după ce un copil de şase ani a fost ucis de o haită în Parcul Tei), care a înlăturat de pe străzi cea mai mare parte a animalelor fără stăpân, în ultima vreme sunt tot mai multe semnale că populaţia de câini vagabonzi începe să se refacă în Capitală.
Transport public falimentar
Două dintre cele mai importante entităţi din subordinea Primăriei Generale, RATB şi RADET, trec de asemenea prin momente grele în ultimii ani. Regia Autonomă de Transport Bucureşti pare a fi la un pas de colaps, deşi beneficiază anual de subvenţii de peste 110 milioane de euro. Autovehicule vechi şi prost întreţinute, frecvenţă proastă pe majoritatea liniilor, proiecte de reabilitare întârziate, corupţie şi management execrabil. Cam aşa arată RATB în cele mai multe descrieri făcute atât de utilizatorii transportului public bucureştean, cât şi de angajaţii societăţii.
Potrivit ultimelor date furnizate în martie de sindicaliștii RATB, doar 690 din cele 1.000 de autobuze existente sunt folosite, restul fiind defecte, accidentate sau supuse reviziilor periodice. Problema este că autobuzele regiei au între şapte şi zece ani şi o medie de utilizare de peste 400.000 de kilometri fiecare. Situaţia este şi mai serioasă la tramvaie, unde se utilizează numai circa jumătate din parc (256 din 475 de vehicule), iar flota are un grad de uzură extrem: 297 peste 100%, 136 între 50% şi 100%, 32 între 25% şi 50%, numai zece tramvaie fiind aproape noi. Iar cireaşa de pe tort este parcul de troleibuze al RATB – 172 de vehicule utilizate din 297 existente, 265 din ele având un grad de uzură de peste 100%, restul de 32 situându-se între 75% şi 100% din acest punct de vedere.
Citeste continuarea pe capital.ro

Bucuresti

Profesor de 62 de ani din București, acuzat că avea o relație cu una dintre elevele sale. Bărbatul a fost reţinut pentru 24 de ore

Publicat cu

pe

Un profesor în vârstă de 62 de ani a fost reţinut, pentru 24 de ore, pentru că ar fi avut legături cu o elevă care era minoră în momentul începerii relaţiei.

Poliţiştii Capitalei, sub supravegherea unui procuror specializat în investigarea abuzurilor sexuale comise asupra minorilor din cadrul Parchetului de pe lângă Judecătoria Sectorului 2, au pus în executare un mandat de percheziţie domiciliară şi un mandat de aducere, în Municipiul Bucureşti, într-un dosar penal în care sunt efectuate cercetări privind infracţiunea de viol săvârşit asupra unui minor în formă continuată, scrie Agerpres.

„La data de 9 aprilie, Secţia 9 Poliţie a fost sesizată de către directorul unei instituţii de învăţământ din Sectorul 2 cu privire la faptul că în spaţiul public ar fi apărut imagini în care o elevă, în vârstă de 18 ani, ar fi alături de un cadru didactic, în vârstă de 62 de ani”, informează un comunicat al Direcţiei Generale a Poliţiei Municipiului Bucureşti (DGPMB).

Reclama

În urma cercetărilor şi investigaţiilor efectuate, s-a stabilit că persoana în vârstă de 62 de ani este profesor în cadrul instituţiei menţionate.

De asemenea, din investigaţii a reieşit faptul că între elevă şi profesor ar fi început o relaţie din luna decembrie 2023, când aceasta avea vârsta de 17 ani.

În vederea administrării materialului probator, vineri a fost pus în aplicare un mandat de percheziţie domiciliară, bănuitul fiind depistat şi condus la audieri.

Reclama

Cel în cauză a fost reţinut pentru 24 de ore, urmând a fi prezentat magistraţilor cu propunere legală.

„Cercetările sunt continuate de către Secţia 9 Poliţie, sub supravegherea procurorului specializat în investigarea abuzurilor sexuale comise asupra minorilor, din cadrul Parchetului de pe lângă Judecătoria Sectorului 2, sub aspectul infracţiunii de viol săvârşit asupra unui minor în formă continuată”, arată sursa citată.

Acţiunea a beneficiat de sprijinul Direcţiei Operaţiuni Speciale din cadrul Inspectoratului General al Poliţiei Române.

Reclama
Continua sa citesti

Bucuresti

Avocatul Andrei Florin-Mircea: Sistemul de educație din Sectorul 1 nu mai e sigur! Poliția Locală să revină pe stradă!

Publicat cu

pe

Sistemul de educație din Sectorul 1 nu mai e sigur! Nici pentru profesori, nici pentru elevi sau părinții lor. Poliția locală trebuie să revină pe stradă, la intrările în școli, la patrularea prin parcuri și să nu fie nevoită să acționeze drept “bodyguard” pentru primar/primăriță. Auzim, des, în campaniile electorale, că învățământul va deveni modern, inteligent, atractiv, european! Asta ar fi normalitatea.

Reclama

Andrei Florin-Mircea, candidatul Partidului Alternativa Dreaptă:

“Poliția Locală înapoi în stradă! Aceasta este promisiunea mea pentru părinții din Sectorul 1!

Poliția școlilor este proiectul pe care îl voi implementa, cu prioritate, în calitate de Primar al sectorului 1 și are în vedere ca fiecare unitate de învățământ din Sectorul 1 să aibă permanent o patrulă a Poliției Locale în proximitate.

Reclama

Siguranța copiilor și liniștea părinților lor trebuie să devină o prioritate în sectorul nostru.

Polițistul local va fi persoana de contact prin care locuitorii Sectorului 1, de la cel mai mic la cel mai în vârstă, vor fi permanent în relație directă cu Poliția, atât locală, de sector, dar și cu cea națională. Polițistul va avea contact atât cu cetățenii, dar și cu instituțiile publice și private din zona sa.

Nu mai avem timp de pierdut cu promisiuni fantastice și demagogie! Avem nevoie de măsuri simple, ușor de aplicat imediat și cu efecte pe termen lung! Iar eu pot, vreau și știu cum să fac aceste lucruri să devină realitate!”

Reclama
Continua sa citesti

Bucuresti

Salarii mărite la Primăria Capitalei! Cine sunt fericiții câștigători?

Publicat cu

pe

Consilierii generali au adoptat, astăzi, un proiect de hotărâre privind majorarea salariilor angajaților Primăriei Capitalei și ai instituțiilor subordonate acesteia.

Salariile vor crește cu nu mai puțin de 30%, pentru personalul fără studii superioare și cu numai 5%, pentru cei cu studii superioare. Această mărire salarială este îndreptată către personalul cu cele mai mici salarii, dar va face salarizarea neatractivă pentru specialiștii cu studii superioare și cu o pregătire ce le-ar permite să ocupe funcții de top, în administrația Capitalei.

Mărirea de salarii va costa Primăria Capitalei circa 8 milioane de lei pe lună, în plus. Efortul bugetar suplimentar anual se va ridica la 100 de milioane de lei, conform edilului Nicușor Dan.

„Noi avem o problemă foarte mare cu poziții de muncitori, de exemplu prinzători de câini, instalatori, oameni care fac diverse lucruri și care nu au studii superioare. Și, pentru ei, grila de salarii, pe care o aveam, era departe de ce le-ar putea oferi piața, în ziua de azi.
Și, atunci, a fost nevoie să mărim, în mod substanțial, acolo. Am mărit cu 30%, pentru că nu numai că nu veneau oameni la angajare, dar mai și plecau.

Deci, acolo, la muncitori, șoferi, oameni fără studii superioare, am mărit cu 30%, iar, pentru personalul cu studii superioare, cu 5%. Înseamnă cam 8 milioane de lei, pe lună, cu tot cu taxele, ceea ce înseamnă – opt ori doisprezece, cam 100 de milioane de lei, pe an. Acum, pentru că aceste salarii se dau din martie, până în decembrie, înseamnă 10 luni, adică 80 de milioane, dar, din anul viitor, o să fie 100 de milioane”, a explicat Nicușor Dan, la întrebările București FM.

Însă vor exista și funcționari, cu funcții de conducere și gradații mari, care nu vor primi niciun fel de mărire. Salariile lor nu îl pot depăși pe cel al unui viceprimar general.

Continua sa citesti
Reclama
Politica19 ore in urma

Un senator AUR a plecat la Alternativa Dreaptă!

Se confirmă ascensiunea Partidului Alternativa Dreaptă dar și fracționarea curentului conservator între acesta și AUR! Astfel, după reușita Alternativei Drepte...

Bucuresti21 de ore in urma

Profesor de 62 de ani din București, acuzat că avea o relație cu una dintre elevele sale. Bărbatul a fost reţinut pentru 24 de ore

Un profesor în vârstă de 62 de ani a fost reţinut, pentru 24 de ore, pentru că ar fi avut...

Bucuresti2 săptămâni in urma

Avocatul Andrei Florin-Mircea: Sistemul de educație din Sectorul 1 nu mai e sigur! Poliția Locală să revină pe stradă!

Sistemul de educație din Sectorul 1 nu mai e sigur! Nici pentru profesori, nici pentru elevi sau părinții lor. Poliția...

Bucuresti2 săptămâni in urma

Salarii mărite la Primăria Capitalei! Cine sunt fericiții câștigători?

Consilierii generali au adoptat, astăzi, un proiect de hotărâre privind majorarea salariilor angajaților Primăriei Capitalei și ai instituțiilor subordonate acesteia....

Bani2 săptămâni in urma

Guvernul iar face manevre pe spatele contribuabililor la buget! Marii producători din industria tutunului, susțin taxarea echitabilă a tuturor produselor cu nicotină!

BAT și Philip Morris România, mari producători din industria tutunului, susțin taxarea echitabilă a tuturor produselor cu nicotină și solicită...

Sectorul 12 săptămâni in urma

Surpriză majoră la Sectorul 1! Andrei Florin-Mircea de la Alternativa Dreaptă are 21% în sondaje

Potrivit unui sondaj, dacă duminca viitoare ar avea loc alegeri locale Clotilde Armand (USR PMP FD) ar lua cele mai...

Reclama

La mare cautare