Intra in contact cu noi

Bucuresti

De ce este Bucurestiul un oras pe marginea prapastiei si tot locuitorii au de suferit!

Publicat cu

pe

Cu trei sferturi din primari înlăturaţi pentru fapte penale, cu un Consiliu General ocupat cu luptele interne şi cu două milioane de locuitori apatici, problemele Capitalei se înmulţesc pe zi ce trece.
După şapte ani de controverse şi scandaluri, primarul general Sorin Oprescu şi-a pierdut funcţia în toamna anului trecut după ce a fost prins în flagrant primind mită. Tot pentru fapte de corupţie depistate de procurori au fost suspendaţi în 2015 şi 2016 şi primarii sectoarelor 1, 2 şi 5, în timp ce „şeful“ sectorului 4, Cristian Popescu Piedone, şi-a dat demisia ca urmare a rolului nefast jucat de instituţia sa în tragedia de la Colectiv. Practic doar doi din cei şapte edili bucureşteni aleşi în 2012, cel al sectorului 3, Robert Negoiţă, şi cel al sectorului 6, Rareș Mănescu, mai sunt astăzi pe poziţie. Iar suspiciunile nu i-au ocolit nici pe aceştia, aşa încât cel mai probabil nu ar fi un şoc foarte mare pentru locuitorii de pe malul Dâmboviţei să afle şi despre ei că sunt implicaţi în dosare penale, scrie capital.ro.
Dar ceea ce este cu adevărat trist nu este că majoritatea primarilor din Capitală au fost implicaţi, potrivit procurorilor, în fapte ilegale. Ci faptul că, din cauza corupţiei din administraţia locală, a vidului de putere creat după plecarea (voluntară sau forţată) a celor cinci edili sau ca urmare a unei combinații a celor două motive, Bucureştiul pare să fi intrat în ultimii ani într-un proces accelerat de degradare.
Viaţa trece stând la coadă
Nu puţine sunt zonele din metropola de pe Dâmboviţa care, pe zi ce trece, aduc tot mai mult a Calcutta sau Lagos. Trafic infernal, în care pare că nu se mai respectă nicio regulă, gropi, maşini parcate  oriunde şi oricum, gunoaie, câini vagabonzi şi pietoni apatici care fac slalom printre autovehicule, chioşcuri ruginite şi excremente canine.
De ce s-a ajuns aici? Cauzele sunt numeroase şi complexe. Şoselele rămân extrem de aglomerate (locul cinci în lume între metropolele analizate de specialiştii TomTom) deoarece în ultimii ani au fost create prea puţine alternative pentru şoferi. Transportul public de suprafaţă nu numai că nu a evoluat, dar chiar s-a degradat (detalii despre asta ceva mai încolo), metroul nu a reuşit să adauge noi linii la reţeaua existentă (de exemplu, lucrările la magistrala din Drumul Taberei trebuia să fie deja terminate, dar sunt încă departe de final), pistele de bicicletă funcţionale încă se numără pe degetele de la o mână, iar pentru fluidizarea traficului auto s-a făcut prea puţin: patru pasaje finalizate în opt ani, din care doar două (Mihai Bravu şi Doamna Ghica) pe inelele care ar trebui să ocolească zonele centrală şi semi-centrală, şi nici măcar o singură străpungere sau lărgire care să degreveze de presiune unele din cele mai aglomerate zone ale Capitalei. Proiecte importante, precum pasajul Mihai Bravu, legătura Nicolae Grigorescu- Splaiul Unirii sau nodul rutier de la podul Ciurel sunt mult întârziate, iar străpungerea Ciurel-A1, care ar scăpa cartierul Militari de o bună parte din trafic, este la un pas să fie blocate în instanţă. De altfel, la ce s-ar putea aştepta bucureştenii având în vedere că o chestiune simplă, cum era o defecţiune la cablurile sistemul de management a semafoarelor din 270 de intersecţii importante din oraş, a avut nevoie de cinci luni pentru a fi rezolvată.
Nepăsare sau incompetenţă?
Şi la capitolul parcări realizările sunt cu mult sub promisiuni şi, mai ales, sub nevoile oraşului. În ultimii ani a fost inaugurată o singură parcare subterană (cea de la Universitate) şi una supraterană cu uz limitat (la Arena Naţională), restul de proiecte sub sau supraterane anunţate de primăriile bucureştene în zona centrală sau în locuri precum Gara Băneasa ori Şoseaua Iancului rămânând pe hârtie. În plus, decizia Curţii Constituţionale privind interzicerea ridicării maşinilor parcate ilegal a dus la căderea în cealaltă extremă: dacă până anul trecut în cinci din cele şase sectoare riscai să-ţi fie luată pe sus maşina chiar dacă depăşeai cu doar 20 de centimetri spaţiul de parcare şi trebuia să plăteşti până la 1.000 de lei pentru recuperarea ei, acum în marea majoritate a cazurilor poţi să blochezi treceri de pietoni, trotuare sau să o urci chiar pe spaţiul verde, căci nu vei primi nici măcar o amendă.
Lipsa de investiţii este însoţită şi de o incapacitate cronică de a întreţine proiectele finalizate, care, aproape fără excepţie, se degradează în ritm accentuat (a se vedea, de exemplu, trotuarele din Piaţa Unirii, Pasajul Latin din zona Lipscani, pisat de biciclete de pe strada Buzeşti ori recent renovatele pasaje rutiere Lujerului sau Victoriei). În plus, după ofensiva împotriva câinilor vagabonzi (declanşată în 2013 doar după ce un copil de şase ani a fost ucis de o haită în Parcul Tei), care a înlăturat de pe străzi cea mai mare parte a animalelor fără stăpân, în ultima vreme sunt tot mai multe semnale că populaţia de câini vagabonzi începe să se refacă în Capitală.
Transport public falimentar
Două dintre cele mai importante entităţi din subordinea Primăriei Generale, RATB şi RADET, trec de asemenea prin momente grele în ultimii ani. Regia Autonomă de Transport Bucureşti pare a fi la un pas de colaps, deşi beneficiază anual de subvenţii de peste 110 milioane de euro. Autovehicule vechi şi prost întreţinute, frecvenţă proastă pe majoritatea liniilor, proiecte de reabilitare întârziate, corupţie şi management execrabil. Cam aşa arată RATB în cele mai multe descrieri făcute atât de utilizatorii transportului public bucureştean, cât şi de angajaţii societăţii.
Potrivit ultimelor date furnizate în martie de sindicaliștii RATB, doar 690 din cele 1.000 de autobuze existente sunt folosite, restul fiind defecte, accidentate sau supuse reviziilor periodice. Problema este că autobuzele regiei au între şapte şi zece ani şi o medie de utilizare de peste 400.000 de kilometri fiecare. Situaţia este şi mai serioasă la tramvaie, unde se utilizează numai circa jumătate din parc (256 din 475 de vehicule), iar flota are un grad de uzură extrem: 297 peste 100%, 136 între 50% şi 100%, 32 între 25% şi 50%, numai zece tramvaie fiind aproape noi. Iar cireaşa de pe tort este parcul de troleibuze al RATB – 172 de vehicule utilizate din 297 existente, 265 din ele având un grad de uzură de peste 100%, restul de 32 situându-se între 75% şi 100% din acest punct de vedere.
Citeste continuarea pe capital.ro

Bucuresti

Vine vara bine-mi pare! Locurile de joacă din Sectorul 1 se închid! Clotilde Armand nu își asumă…

Publicat cu

pe

Primarul Sectorului 1, Clotilde Armand, susține că de luni locurile de joacă din sectorul pe care îl administrează ar putea să se închidă. Decizia vine în urma fondurilor insuficiente pentru mentenanță. Primarul Clotilde Armand a explicat că lipsa banilor este rezultatul tăierilor masive operate de consilierii PSD și PNL în cadrul amendamentelor bugetare. Potrivit lui Clotilde Armand.

Potrivit lui Clotilde Armand, fondurile alocate pentru întreținerea spațiilor verzi și implicit a locurilor de joacă au fost reduse drastic, rămânând doar 20 de milioane de lei dintr-un total inițial de 200-250 milioane de lei.

Această sumă insuficientă a fost deja folosită pentru a plăti facturile restante din decembrie, lăsând bugetul în incapacitatea de a susține serviciile esențiale precum mentenanța locurilor de joacă pentru lunile următoare.

Reclama

„Locurile de joacă au niște mecanisme, care sunt verificate constant și în momentul în care se desface ceva sau s-a rupt o piesă, vine imediat o echipă care repară, dar cu piesele care aparțin de firma care ne-a pus echipamentul. Adică nu se fac improvizații cu locurile de joacă. Și aceste servicii care sunt nu numai non-stop, dar și cu niște piese de schimb care sunt certificate, adică totul este profesionist.

Dacă nu putem să asigurăm un serviciu profesionist, eu ca primar nu-mi voi asuma că o să am noroc și nu se va rupe jocul respectiv”, a spus edilul.

Primarul a subliniat că, în lipsa unei finanțări adecvate, este imposibil să se asigure o mentenanță profesionistă a locurilor de joacă, subliniind importanța utilizării pieselor de schimb certificate și a serviciilor specializate pentru repararea echipamentelor. În caz contrar, riscul de accidente și deteriorare a structurilor crește, determinând primăria să ia decizia de a închide locurile de joacă începând cu 1 aprilie.

Reclama

Întrebată despre posibilele soluții, Clotilde Armand a menționat că a propus de mai multe ori o rectificare bugetară pentru a corecta situația, dar consilierii din opoziție au refuzat să voteze în favoarea ei.

Primăria se confruntă deja cu probleme precum lipsa lifturilor, a serviciilor de curățenie și a pazei, iar situația devine din ce în ce mai critică, potrivit hotnews.ro.

sursa: News Bucuresti

Reclama
Continua sa citesti

Bucuresti

Cât va costa reabilitarea fântânii arteziene „Charles de Gaulle”

Publicat cu

pe

Primăria Capitalei va reabilita fântâna arteziană “Charles de Gaulle”. Un proiect în acest sens a trecut în ședința CGMB, din 31 ianuarie, cu 27 voturi, pentru, scrie Buletin de Bucuresti. Potrivit proiectului de hotărâre, finanțarea va fi făcută din bugetul propriu al Municipiului București prin Administrația Lacuri, Parcuri și Agrement si se ridică la 7.4 milioane.

Potrivit proiectului de hotărâre, finanțarea va fi făcută din bugetul propriu al Municipiului București prin Administrația Lacuri, Parcuri și Agrement si se ridică la 7.4 milioane de lei. Durata estimată de execuție este de 24 luni, iar contractul intră în vigoare la data semnării.

Potrivit notei de fundamentare, bazinul fântânii este degradat puternic, iar placările laterale sunt degradate aproape în totalitate. Mozaicul de pe fundul bazinului este stricat, iar instalaţia de pompare a apei este uzată.

Reclama

Lucrarea de reabilitare presupune, consolidarea cuvei de beton armat; desfacerea straturilor cuvei; placarea pereţilor cuvei cu piatră şi remontarea mozaicului existent restaurat; demolarea integrală a spaţiilor tehnice şi construirea unui spaţiu tehnic complet îngropat, refacerea instalaţiilor aferente obiectivului, inclusiv a sistemului de iluminat. Fântâna face parte din peisagistica Parcului Herăstrău și se află în spatele statuii lui Charles de Gaulle. Bazinul are formă dreptunghiulară, iar pe centru este dispus un mozaic decorat cu forme variate.

În anul 2004, conform plăcii din marmură, amplasată pe latura sudică a bazinului, fântâna a fost reabilitată de Primăria Municipiului București.

Parcul Herăstrău a fost amenajat după 1933 şi va purta numele Parcul Naţional Carol al II-lea. Situat în partea opusă parcului Carol, în zona de nord a orașului, noul parc avea o suprafaţă de 60 de ha și un lac cu o suprafaţă de 80 de ha, cuprins între Calea Dorobanţilor, Arcul de Triumf și Vila dr. Minovici. După cel de-al doilea război mondial, parcul Carol al II lea va deveni Parcul de Cultură și Odihnă „I. V. Stalin”, până în 1963.

Reclama

Începând din anul 2018, Parcul Herăstrău a devenit Parcul Regele Mihai | al României, în urma Hotărârii Consiliului General al Muncipiului Bucureşti de la finele anului 2017.

Continua sa citesti

Bucuresti

Bucureștenii au cel mai înalt grad de educație. Cine e pe ultimul loc?

Publicat cu

pe

Conform statisticilor publicate de PeCifre, preluate de la rezultatele Recensământului Populației din 2021, București, Ilfov, Cluj, Timiș și Brașov sunt cele 5 județe/zone cu cel mai înalt grad de educație din România, în această ordine, potrivit Monitorul de Cluj. „Bucureşti, Ilfov, Cluj, Timiş, Brașov.

Clasamentul județelor în funcție de procentajul absolvenților de studii universitare:

Bucureşti 35.14%
Ilfov 25.13%
Cluj 24.60%
Timiş 22.01%
Braşov 20.70%
Constanţa 18.23%
Sibiu 18.02%
Bihor 16.56%
Iaşi 16.12%
Argeş 15.99%
Dolj 15.99%
Hunedoara 15.75%
Arad 15.63%
Prahova 14.82%
Alba 14.43%
Gorj 14.24%
Vâlcea 13.50%
Mureş 13.04%
Maramureş 12.42%
Caraş-Severin 12.39%
Galaţi 12.24%
Sălaj 11.83%
Satu Mare 11.74%
Brăila 11.68%
Mehedinţi 11.26%
Dâmboviţa 11.14%
Harghita 10.86%
Bistriţa-Năsăud 10.81%
Covasna 10.52%
Buzău 10.38%
Neamţ 10.31%
Olt 10.27%
Bacău 10.04%
Suceava 9.96%
Tulcea 9.88%
Vrancea 9.49%
Ialomiţa 8.80%
Teleorman 8.66%
Giurgiu 8.54%
Botoşani 7.90%
Călăraşi 7.35%
Vaslui 7.20%

Continua sa citesti
Reclama
Bani5 ore in urma

Guvernul iar face manevre pe spatele contribuabililor la buget! Marii producători din industria tutunului, susțin taxarea echitabilă a tuturor produselor cu nicotină!

BAT și Philip Morris România, mari producători din industria tutunului, susțin taxarea echitabilă a tuturor produselor cu nicotină și solicită...

Sectorul 15 ore in urma

Surpriză majoră la Sectorul 1! Andrei Florin-Mircea de la Alternativa Dreaptă are 21% în sondaje

Potrivit unui sondaj, dacă duminca viitoare ar avea loc alegeri locale Clotilde Armand (USR PMP FD) ar lua cele mai...

Bucuresti5 ore in urma

Vine vara bine-mi pare! Locurile de joacă din Sectorul 1 se închid! Clotilde Armand nu își asumă…

Primarul Sectorului 1, Clotilde Armand, susține că de luni locurile de joacă din sectorul pe care îl administrează ar putea...

Culturao săptămână in urma

Bucură-te de Zilele Teatrului la Țăndărică

Luna martie este foarte importantă pentru iubitorii de teatru, deoarece cuprinde trei evenimente importante care celebrează această formă de artă,...

Banio săptămână in urma

BAT construiește o companie a viitorului, in care sustenabilitatea are un rol principal!

BAT construiește o companie a viitorului,in care sustenabilitatea are un rol principal iar obiectivele BAT in domeniul sustenabilitatii sunt clare:...

Timp libero săptămână in urma

Avertizări meteo de vreme rea in Bucuresti

ANM a emis, marţi, o informare de vreme rea, cu precipitaţii slabe, dar şi ninsori la munte, însoţite de rafale...

Reclama

La mare cautare