Cum pot patronii sa primeasca bani de la stat pentru angajatii trimisi in somaj tehnic

0
185

Reprezentantii Ministerului Economiei incep sa faca publice primele norme de aplicare pentru angajatorii care au activitatea blocata si au fost nevoiti sa-si trimita angajatii in somaj tehnic.

<

„Pentru a beneficia de şomaj tehnic, există două categorii de companii care beneficiază: una care a fost afectată direct de implementarea decretului, acea ordonanţă militară care a închis activităţile în restaurante, baruri, cafenele şi aşa mai departe. (…) A doua categorie este una foarte largă, o categorie de firme afectate şi ele la rândul lor de această epidemie. Am considerat că este foarte larg dacă vom pune o cifră de încasări scăzută de minimum 25%. Acest lucru se va face pe baza unei declaraţii pe proprie răspundere, nu va mai fi vorba de o chestie birocratică”, a menţionat Virgil Popescu într-o intervenţie telefonică la Antena 3, citat de Agerpres.

În ceea ce priveşte prima categorie, acele companii „trebuie să aibă un certificat pentru situaţii de urgenţă pe care noi o să-l eliberăm în mod online de săptămâna viitoare, foarte rapid, care să ateste că şi-a închis activitatea”.

„La începutul lunii aprilie, când se pot face plăţile pentru luna martie, pentru şomaj tehnic, angajatorul se duce cu lista de angajaţi şi va beneficia, prin Agenţia Naţională de Şomaj, prin agenţiile judeţene, de plata acestor bani”, a mai spus Virgil Popescu.

Certificatul de situație de urgenţă emis de minister va fi necesar începând cu luna aprilie 2020

Certificatul de situaţie de urgenţă emis de Ministerul Economiei va fi necesar companiilor începând din luna aprilie 2020, deoarece starea de urgenţă a fost decretată în luna martie, a transmis, joi, ministrul Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri, Virgil Popescu, într-o postare online.

„Foarte important de ştiut: certificatul stării de urgenţă va fi necesar începând cu luna aprilie 2020, întrucât starea de urgenţă a fost decretată în luna martie. Da, facem tot ce este posibil să ne adaptăm provocărilor pe care ni le aduce această criză, pentru că economia trebuie să meargă înainte”, a notat Virgil Popescu.

Ministrul Economiei a arătat că ordinul prin care se stabilesc detaliile de obţinere a certificatului de situaţie de urgenţă este aproape de finalizare, iar documentul va putea fi obţinut online.

„Pentru că am primit numeroase întrebări pe tema certificatului de urgenţă, vreau să vă anunţ că suntem aproape de a finaliza ordinul prin care stabilim detaliile prin care se poate obţine acest document. Ne dorim ca procedura să fie simplificată şi să poată fi obţinut online, în mod transparent şi eficient”, a scris Virgil Popescu.

De asemenea, ministrul Economiei a subliniat că acesta este un prim val de măsuri.  „S-a suspendat plata penalităţilor pentru declaraţiile nedepuse de către companii în termenul de 25 ale lunii. Nu se mai fac executări, aţi văzut că ANAF nu mai pleacă în teritoriu să facă executări… Vom avea şi alte acţiuni adiţionale. La astea lucrăm în continuare, suntem într-un grup de lucru. Împreună cu primul ministru lucrăm şi ne gândim şi la un val doi, poate şi la un val trei, în aşa fel încât economia va trebui să o repornim după această criză”, a mai spus Virgil Popescu.