Licitaţiile pentru şase parcări interioare de aproximativ 3.000 de locuri vor fi lansate în aproximativ o lună, a declarat, marţi, Sorin Chiriţă, city managerul Capitalei, în cadrul conferinţei „Jump to Smart. 1.0. România Oraşelor Inteligente”, scrie Capital.ro.

<

„Avem parcări interioare şi vom da drumul la licitaţii într-o lună pentru şase parcări, aproximativ 3.000 de locuri de parcare. Este prima oară în 26 de ani când Primăria începe deodată mai multe lucrări cu scopul de a oferi cetăţenilor locuri de parcare. Dar, oricât de mult am veni noi cu locuri de parcare, trebuie să venim în paralel şi cu transportul public, cu educaţie sau cu conştiinţa faptului că Bucureştiul are nevoie de spirjinul cetăţenilor. Fiecare dintre noi trebuie să înţelegem că dacă facem 100 de metri pe jos este mai uşor decât cu maşina şi să înţelegem că dacă avem alternativa autoturismului propriu să încercăm să o folosim”, a spus Chiriţă.

Acesta a precizat că este pentru prima dată când în România se coroborează două documente, respectiv Planul de Mobilitate şi Strategia Energetică a municipiului Bucureşti.

„În România, nici ministerele şi nici Guvernul nu au coroborat niciodată strategiile sectoriale. Fiecare a abordat componenta ei de multe ori antagonică cu celelalte. Legislaţia arată la fel pentru că fiecare minister a iniţiat în domeniul lui. Este prima oară când am coroborat două documente strategice, iar Bucureştiul are premisele unei dezvoltări integrate în extensie cu judeţul Ilfov.

Într-o lună de zile va fi gata Asociaţia de dezvoltare intercomunitară Bucureşti-Ilfov de transport public şi tot într-o lună va fi gata şi Asociaţia de dezvoltare intercomunitară pentru termoenergetică Bucureşti-Ilfov, astfel încât să ne ducem dincolo de graniţele administrativ-teritoriale, pentru că astăzi Bucureştiul este captiv în Ilfov, iar Ilfov în judeţele din jur. Zona urbană funcţională este a întregului areal, care se extinde mai mult decât arealul Bucureşti-Ilfov. Bucureştiul polarizează mai mult de 4,3 milioane de locuitori şi zona urbană funcţională are 45%, aproape 50%, din totalul veniturilor firmelor din România”, a explicat city managerul Capitalei.
Sorin Chiriţă a afirmat că dezvoltarea Bucureştiului s-a făcut haotic în 27 ultimii, cei 228 kmp ai Capitalei însemnând acum foarte puţin raportat la totalul populaţiei, în timp ce numărul de autoturisme la 1000 de locuitori în Bucureşti şi Ilfov este cel mai mare din Europa.

„Dezvoltarea Bucureştiului s-a făcut haotic în ultimii 27 de ani.  Construcţii se fac peste tot lume, dar construcţia urmează drumul, însă noi suntem nevoiţi ca drumul să urmeze construcţia. La noi unde a fost o bucată de teren s-a mai făcut o construcţie, iar oraşul s-a dezvoltat pe orizontală. Numărul de autoturisme la 1.000 de locuitori este cel mai mare din Europa în Bucureşti şi Ilfov, fiind singura capitală pe suprafaţă mică şi cu o dezvoltare pe orizontală”, a mai spus Chiriţă.

În opinia acestuia, măsurile propuse prin Planul de Mobilitate pot soluţiona o parte din aceste probleme, dar cetăţeanul trebuie să fie încurajat să utilizeze mijloacele de transport în comun, transportul alternativ şi multe alte soluţii pe care un oraş inteligent şi le propune.
„Planul de mobilitate are un soft, un model matematic utilizat de toată lumea, iar atâta timp cât am băgat datele în acel model matematic şi a rezultat că putem să dăm drumul la o bandă unică pentru transportul în comun trebuie doar să facem o comunicare şi oamenii să accepte acest lucru, atâta vreme cât există alternativa transportului”, susţine Chiriţă. 
City managerul Capitalei a menţionat un studiu făcut pentru Planul de Mobilitate de specialitate care arăta că în Bucureşti sunt persoane care nu au ieşit ani de zile din cartierul lor şi în aceste condiţii este foarte greu să dezvolţi un oraş sustenabil.

Transparenta face diferenta