Reprezentanții Metrorex au avut o întâlnire cu cei de la Poliție și în urma acesteia s-a decis ca în situații de urgență, călătorii să nu mai aibă acces la metrou.

<

„Metrorex informează că, în contextul evoluţiei riscului de îmbolnăvire cu COVID 19, dar și a urgențelor medicale înregistrate în 07.10.2020, pe data de 09.10.2020, la sediul Metrorex a avut loc o întâlnire la care au participat reprezentanţi ai Brigăzii de Poliţie pentru Transport Public, cei ai Poliţiei Metrou, ai firmelor de pază la metrou, precum şi reprezentanţii Metrorex.

În cadrul întâlnirii s-a evaluat modul de acționare existent, astfel:

a) Se acționează zilnic, în schimburi, cu 24 de agenți de poliție, 12 echipe mixte poliție/ jandarmi, cu două echipe în ținută civilă;

-zilnic, în medie, s-au înregistrat cca. 50-60 de situații în care s-au aplicat diverse sancțiuni conform prevederilor legale;

b) Având în vedere evoluția pandemiei Covid 19, s-au făcut demersuri pentru suplimentarea numărului de jandarmi;

c) În cele 63 de stații de metrou acționează zilnic 320 de agenți de pază în trenurile de metrou și stații, fiind constituite inclusiv 10 patrule mobile;

Față de situațiile de urgență înregistrate, se fac demersuri la ISUB-IF pentru realizarea unor întâlniri care să clarifice procedurile de intervenție ale acestora.”, se arată în comunicat.

O posibilă colaborare cu Poliția Locală

”De asemenea, s-au discutat posibilitățile în ceea ce privește colaborarea cu Polițiile Locale de la nivelul Municipiului București, urmând a se solicita o întâlnire, raportat la posibilitățile acestora de a asigura sprijin la gurile de acces de metrou, în situații de urgență.

S-a actualizat modul de acționare în ceea ce privește aplicarea procedurilor de comunicare în situații de urgență pe fluxul informațional METROREX – Poliția Metrou, respectiv firme de pază – METROREX și firme de pază – Poliția Metrou.”, se mai arată în comunicat.

Transparenta face diferenta