Transport
Lider sindical Metrorex: 2000 de oameni care circula cu metroul pot fi oricand in pericol

„Indiferenţa şi lipsa dialogului social ne-au determinat să ieşim în stradă. Baza solicitărilor noastre, care sunt înaintate de peste o lună, le-am reluat de fapt de când a venit actualul ministru Cuc; înainte se cunoşteau, dar, la fel, nu au fost nicicum luate în seamă. Sunt probleme legate de personal, de numărul de angajaţi care lucrează în siguranţa circulaţiei, avem o lipsă din ce în ce mai vădită, datorită faptului că nu te poţi descurca în condiţiile actuale, când numărul de călători este în creştere, când avem circa 700.000 de călători pe zi, iar noi folosim oameni care nu au calificarea necesară pentru a întreţine”, a afirmat Ion Rădoi.
Liderul USLM a criticat faptul că Metrorex acceptă punerea în circulaţie de garnituri de metrou neperformante.
„O altă problemă este cea pe care dvs. aţi văzut-o şi ieri (garnitura de metrou deraiată de la staţia IMGB, n.red.), datorită acestei lipse de personal, datorită modului în care fac licitaţii şi aduc echipamente şi trenuri în metrou fără ca acestea să aibă performanţele necesare, aţi văzut riscurile care existau dacă ar fi fost în circulaţie, pentru că la ore de vârf avem 2000 de oameni într-un tren, şi acel tren pe care l-aţi văzut pe pereţii tunelului, nu răspunde nimeni de el, nimeni nu spune nimic, dar costă 6 milioane de euro, care sunt banii României”, a acuzat Ion Rădoi.
Acesta a plasat conducerii Metrorex responsabilitatea metroului deraiat de la staţia IMGB.
„Ancheta asta a început după 26 ianuarie şi nimeni nu a spus nimic. Eu nu cunosc nimic în plus. De vină (pentru deraierea garniturii de la staţia IMGB, n.r.) sunt exact cei care au făcut licitaţia, cei care au coordonat din punct de vedere tehnic, cei care au făcut recepţia, aceştia sunt de vină. Să nu uităm că la acelaşi tip de trenuri a trebuit să tăiem peroanele, ca să aibă loc gabaritul. Adică nu eşti în stare nici asta să urmăreşti? Şi dăm atâţia bani ai ţării ăsteia pe ce? Pe cele 18 trenuri care sunt de acelaşi tip şi care nu sunt în siguranţă”, a declarat Ion Rădoi.
Liderul de sindicat a respins acuzaţiile aduse USLM de conducerea Ministerului Transporturilor, privind interese ale sindicaliştilor faţă de licitaţiile pentru spaţiile comerciale de la metrou.
„Domnul ministru Cuc, la fel ca şi ministrul Şova, dacă nu au răspunsuri şi dacă sunt nepregătiţi total, ce să spună? Nici nu este în minister acum, este iar pe şantiere. Domnul Cuc să nu uite că acolo este un proces pe rol, şi atât. Păi de aia este metroul ăla agăţat pe pereţii tunelului, pentru că avem probleme cu licitaţia spaţiilor de la metrou? De asta nu avem numărul de personal necesar pentru siguranţa circulaţiei? De asta a sărit de la acelaşi tip de trenuri bieleta, care, bine că s-a întâmplat în staţia Pipera, că dacă era în circulaţie erau 2.000 de oameni în pericol! Domnul Cuc să înveţe carte!”, a reacţionat Ion Rădoi.
Preşedintele USLM a subliniat că siguranţa călătorilor este în prezent în pericol.
„În momentul de faţă, cu aceste tipuri de tren CAF siguranţa călătorilor este în pericol, după cum v-am spus mai devreme, sunt probleme din punct de vedere tehnic. Se pare că în fiecare săptămână avem câte un incident, ori de ordin mecanic, ori de ordin electronic”, a afirmat Ion Rădoi.
Referitor la inaugurarea în acest an a magistralei de metrou din Drumul Taberei, acesta s-a declarat sceptic.
„Nu vă grăbiţi, că trebuia din 2015 să fie deschisă noua magistrală din Drumul Taberei. Noi muncim. Dar ce fac cei care trebuie să răspundă, dar văd că nu răspunde nimeni, şi nu ia nimeni nicio măsură. Cine trebuie să dea în exploatare? Eu am spus din 2012 că angajamentul ca din 2015 se va da în exploatare Drumul Taberei, le-am spus că trebuie să ne gândim spre 2020. Colegii dvs. mi-au spus: ‘Dar ce, tu eşti noul Brucan?’ Nu, dar eu cunosc realitatea. Banii de la Banca Europeană de Investiţii s-au dus, dar garanţia României nu există la ora actuală. Iată că am ajuns în 2019 şi încă nu ştim dacă anul acesta se va da în exploatare”, a încheiat Ion Rădoi.
Transport
Contract semnat pentru reabilitarea a 18 kilometri de linii de tramvai in Capitala

Reabilitarea liniilor de tramvai 40, 27, 19, 36 și 23 din Capitală, are trec pe Bd. Theodor Pallady, Bd. 1 Decembrie, Bd. Basarabia, Calea Călărașilor, Bd. Corneliu Coposu, inclusiv Bucla Complex Titan, poate începe.
Nicușor Dan a anunțat că a fost atribuit contractul pentru refacerea tronsonului de 18 kilometri cu cale dublă de rulare.
Inițiativa face parte din proiectul amplu de reabilitare a aproximativ 50 km de infrastructură de tramvai din Capitală, potrivit primarului general.
Porr Construct este firma căreia i-a fost atribuit contractul de reabilitare al liniilor de tramvai, conform reprezentanților Municipalității, citați de Club Feroviar.
Subcontractanți declarați sunt firmele IMSAT, Elektra Invest, Rotermit, Compania Municipală Iluminat Public București.
Săptămâna trecută, proiectul modernizării liniei 40 a fost votat în Consiliul General și are o valoare de aproape 19 milioane de euro.
Transport
Primele troleibuze solaris au început să circule în București

Cincisprezece troleibuze Solaris din cele 100 achiziţionate de Primăria Municipiului Bucureşti au fost puse în circulaţie pe străzile Capitalei, anunţă sâmbătă primarul general, Nicuşor Dan. ”15 troleibuze Solaris din cele 100 achiziţionate de Primăria Municipiului Bucureşti sunt de azi în circulaţie pe străzile Capitalei.
Până la 1 martie vor fi 30 de troleibuze în circulaţie.
Totodată, aceste troleibuze au o autonomie de 20 kilometri, având funcţia de autobuz pe trasee neelectrificate, iar conectarea/deconectarea la/de la reţeaua electrificată se face autonom, din cabina şoferului, arată Nicuşor Dan pe Facebook.
Pentru achiziţia celor 100 de troleibuze, Primăria Municipiului Bucureşti a obţinut fonduri nerambursabile de la Administraţia Fondului pentru Mediu.
Transport
Tentativă de sinucidere la stația de metrou Orizont

Tentativă de sinucidere, luni dimineață, la stația de metrou Orizont din Drumul Taberei. Persoana a fost salvată de angajații Metrorex, este conștientă și va fi transportată la spital pentru investigații.
Circulaţia trenurilor de metrou a fost reluată în condiţii normale, transmite Metrorex.
„În jurul orei 08:15, în stația de metrou Orizont, pe direcția Valea Ialomiței a avut loc o tentativă de suicid. În acest moment circulația trenurilor a fost reorganizată și se circula alternativ între stațiile Eroilor – Orizont pe linia 1”, a transmis anterior compania.
„Personalul Metrorex a anunțat SMURD pentru intervenție. Conform procedurilor interne, organele abilitate împreună cu Metrorex vor deschide o anchetă de cercetare pentru a se stabili împrejurările în care s-a produs evenimentul. Vom reveni cu detalii referitoare la circulația trenurilor”, a adăugat sursa citată.
Conform procedurilor interne, organele abilitate împreună cu Metrorex vor deschide o anchetă pentru a se stabili împrejurările în care s-a produs evenimentul, au precizat reprezentanții companiei.
Din primele informații, se pare că este vorba despre un bărbat, în vârstă de 47 de ani.
”În această dimineață, 5 februarie 2024, în jurul orei 08.30, polițiștii Direcției Generale de Poliţie a Municipiului București – Brigada de Poliţie pentru Transportul Public – Serviciul de Politie Metrou, au fost sesizați, prin sistem 112, cu privire la faptul că, într-o stație de metrou, din Sectorul 6, o persoană s-ar fi aruncat în fața trenului, în timp ce acesta intra în stație.
La fața locului s-au deplasat cu operativitate polițiștii Serviciului Metrou, fiind identificată persoana în cauză, un bărbat, în vârstă de 46 de ani.
De asemenea, un echipaj de prim ajutor i-a acordat bărbatului primele îngrijiri medicale, acesta fiind transportat la un spital pentru îngrijiri de specialitate.
Cercetările sunt continuate de către Brigada de Poliţie pentru Transportul Public – Serviciul de Politie Metrou, în vederea stabilirii situației de fapt și a împrejurărilor în care a avut loc evenimentul”, anunță DGPMB.