Ikea România a anunţat autorităţile de la Bucureşti despre intenţia de a nu folosi banii de la guvern pentru plata șomajului tehnic pentru 17 martie – 12 iunie. Anunțul a fost făcut de ministrul Finanțelor, Florin Cîțu. De altfel, potrivit Financial Times, Ikea discută returnarea banilor în toate cele nouă țări care au oferit sprijin guvernamental.

<

„Felicitări IKEA! Tocmai am terminat o video conferinţă cu doamna Sara Del Fabbro, CEO IKEA Southeast Europe şi doamna Violeta Nenita, Market Manager IKEA România în legătură cu decizia companiei de a nu folosi suma de 858.504 lei necesară plăţii şomajului tehnic pentru perioada 17 martie – 12 iunie. Reprezentaţii companiei IKEA au spus că deşi ne aflăm în faţa multor provocări în perioada următoare, în opinia lor rezultatele companiei urmează să fie mai bune decât se aşteptau acum câteva luni de zile. Astfel compania IKEA a luat decizia de a nu folosi banii de la buget pentru plata şomajului tehnic”, a scris Cîțu pe Facebook.

„Fondurile respective vor merge în acele segmente ale societății care au mare nevoie de ajutor”, a adăugat ministrul.

Ikea discută returnarea banilor în toate cele nouă țări care au oferit sprijin guvernamental celui mai mare retailer de mobilă din lume, prin susținerea șomajului tehnic, pentru că a suferit mai puțin decât se aștepta din cauza crizei Covid-19, relatează Financial Times, citat de Mediafax.

Tolga Oncu, managerul operațiunilor de retail la Grupul Ingka, principalul retailer Ikea, a declarat că compania a decis să inițieze discuții cu Belgia, Croația, Republica Cehă, Irlanda, Portugalia, România, Serbia, Spania și SUA.

Oncu a adăugat că Ikea a crezut că afacerile vor scădea cu 70-80% la începutul crizei. Însă acum toate cele 23 de magazine ale companiei s-au redeschis și au un număr mare de clienți.

„Acum știm mai mult decât în februarie și martie, și este corect să ne întoarcem și să spunem:„mulțumim foarte mult că ne-ați ajutat în această perioadă dificilă și acum vrem să vedem cum putem înapoia ce am primit”, a spus Oncu pentru Financial Times.

Transparenta face diferenta