Transport
Dezastrul de la Podul Constanta: ”Firea trebuie să îşi asume proiectul, pentru că este clar că CFR nu face faţă!”
Consilierul general PNL Ciprian Ciucu îi solicită primarului Capitalei să discute în şedinţa extraordinară a Consiliului General al Municipiului Bucureşti (CGMB) care va avea lor vineri situaţia Podului Constanţa, aflat în prezent în stare de degradare şi ale cărui lucrări de reabilitare ar trebui realizate în luna mai de către CFR SA, potrivit news.ro.
Ciucu scrie pe pagina sa de Facebook că pentru reconstruirea podului există deja un proiect aprobat de CGMB în 2008, avizat de Ministerul Transporturilor, însă este vina Gabrielei Firea şi a fostului primar Sorin Oprescu pentru că proiectul nu a fost inclus pe lista de investiţii.
Consilierul general mai spune că primarul Capitalei trebuie să îşi asume reabilitarea Podului Constanţa, fiind de părere că CFR nu face faţă situaţiei. „Clarificări privind (cum s-a ajuns) în situaţia în care Podul Constanţa e gata să cadă pe noi: pentru reconstruirea Podului Constanţa există proiect aprobat de CGMB încă din 2008, cu toate avizele necesare şi cu indicatorii tehnico-economici gata.
Poiectul a fost realizat de SC Metroul SA, a fost negociat şi avizat de Ministerul Transporturilor, CFR, Metrorex şi Primăria Capitalei. A fost inclus în programul de investiţii al Primăriei şi a fost prevăzută o deschidere iniţială de finanţare de 100 mii lei în bugetul din 2009. De atunci proiectul „stă” la coadă, pentru a se începe procedurile de iniţiere a licitatiei pentru atribuirea contractului”, scrie Ciprian Ciucu pe pagina sa de Facebook.
El precizează că în 2007, CFR a expertizat podul, descoperindu-se, astfel, că nu a mai beneficiat de reparaţii capitale din 1967. Consilierul general îi consideră vinovaţi pentru neincluderea proiectului pe lista de investiţii pe fostul primar al Capitalei, Sorin Oprescu, dar şi pe actualul primar general, Gabriela Firea. „E posibil ca Firea, care a trimis acasă toţi foştii consilieri PSD ca să-şi aducă proprii săi oameni în CGMB, să nu aibă habar de acest proiect”, adaugă consilierul.
De asemenea, Ciucu explică cum CFR SA lucrează la un alt proiect de investiţii dedicat Podului Constanţa şi ar fi atribuit contractul unui constructor care nu a iniţiat lucrările pentru că nu ar fi primit un certificat de urbanism necesar de la Primăria Sectorului 1. „CFR este acum în etapa de reparaţii (a se citi cârpeli cu ipsos de ochii lumii), a făcut eleborat Expertiza Tehnică şi DALI (documentaţie tehnico-economică similară studiului de fezabilitate), dar NU are proiectul Tehnic şi NU a atribuit execuţia lucrărilor! Deci chestiunea cu Certificatul de Urbanism este praf în ochi, oricum acolo este vorba de lucruri minore”, spune Ciprian Ciucu.
Consilierul general PNL îi solicită Gabrielei Firea să discute despre situaţia Podului Constanţa în următoarea şedinţă CGMB, convocată pentru vineri, adăugând că ar trebui să îşi asume lucrările de reabilitare pentru că CFR SA nu face faţă situaţiei. USR Sector 1 a publicat luni noi imagini cu stâlpii de susţinere ai Podului Constanţa, aflat pe Calea Griviţei din Capitală, care au fost acoperiţi cu ipsos, acuzând CFR, instituţia care ar trebui să se ocupe de reabilitarea podului, că „a mascat problemele structurale cu ipsos” şi „a spoit problemele grave” doar în urma presiunii publice.
USR solicită publicarea expertizei tehnice realizată de Ministerul Transporturilor în luna februarie. Reprezentanţii USR cer Ministerului Transporturilor să publice expertiza tehnică realizată în luna februarie.
Transport
Contract semnat pentru reabilitarea a 18 kilometri de linii de tramvai in Capitala
Reabilitarea liniilor de tramvai 40, 27, 19, 36 și 23 din Capitală, are trec pe Bd. Theodor Pallady, Bd. 1 Decembrie, Bd. Basarabia, Calea Călărașilor, Bd. Corneliu Coposu, inclusiv Bucla Complex Titan, poate începe.
Nicușor Dan a anunțat că a fost atribuit contractul pentru refacerea tronsonului de 18 kilometri cu cale dublă de rulare.
Inițiativa face parte din proiectul amplu de reabilitare a aproximativ 50 km de infrastructură de tramvai din Capitală, potrivit primarului general.
Porr Construct este firma căreia i-a fost atribuit contractul de reabilitare al liniilor de tramvai, conform reprezentanților Municipalității, citați de Club Feroviar.
Subcontractanți declarați sunt firmele IMSAT, Elektra Invest, Rotermit, Compania Municipală Iluminat Public București.
Săptămâna trecută, proiectul modernizării liniei 40 a fost votat în Consiliul General și are o valoare de aproape 19 milioane de euro.
Transport
Primele troleibuze solaris au început să circule în București
Cincisprezece troleibuze Solaris din cele 100 achiziţionate de Primăria Municipiului Bucureşti au fost puse în circulaţie pe străzile Capitalei, anunţă sâmbătă primarul general, Nicuşor Dan. ”15 troleibuze Solaris din cele 100 achiziţionate de Primăria Municipiului Bucureşti sunt de azi în circulaţie pe străzile Capitalei.
Până la 1 martie vor fi 30 de troleibuze în circulaţie.
Totodată, aceste troleibuze au o autonomie de 20 kilometri, având funcţia de autobuz pe trasee neelectrificate, iar conectarea/deconectarea la/de la reţeaua electrificată se face autonom, din cabina şoferului, arată Nicuşor Dan pe Facebook.
Pentru achiziţia celor 100 de troleibuze, Primăria Municipiului Bucureşti a obţinut fonduri nerambursabile de la Administraţia Fondului pentru Mediu.
Transport
Tentativă de sinucidere la stația de metrou Orizont
Tentativă de sinucidere, luni dimineață, la stația de metrou Orizont din Drumul Taberei. Persoana a fost salvată de angajații Metrorex, este conștientă și va fi transportată la spital pentru investigații.
Circulaţia trenurilor de metrou a fost reluată în condiţii normale, transmite Metrorex.
„În jurul orei 08:15, în stația de metrou Orizont, pe direcția Valea Ialomiței a avut loc o tentativă de suicid. În acest moment circulația trenurilor a fost reorganizată și se circula alternativ între stațiile Eroilor – Orizont pe linia 1”, a transmis anterior compania.
„Personalul Metrorex a anunțat SMURD pentru intervenție. Conform procedurilor interne, organele abilitate împreună cu Metrorex vor deschide o anchetă de cercetare pentru a se stabili împrejurările în care s-a produs evenimentul. Vom reveni cu detalii referitoare la circulația trenurilor”, a adăugat sursa citată.
Conform procedurilor interne, organele abilitate împreună cu Metrorex vor deschide o anchetă pentru a se stabili împrejurările în care s-a produs evenimentul, au precizat reprezentanții companiei.
Din primele informații, se pare că este vorba despre un bărbat, în vârstă de 47 de ani.
”În această dimineață, 5 februarie 2024, în jurul orei 08.30, polițiștii Direcției Generale de Poliţie a Municipiului București – Brigada de Poliţie pentru Transportul Public – Serviciul de Politie Metrou, au fost sesizați, prin sistem 112, cu privire la faptul că, într-o stație de metrou, din Sectorul 6, o persoană s-ar fi aruncat în fața trenului, în timp ce acesta intra în stație.
La fața locului s-au deplasat cu operativitate polițiștii Serviciului Metrou, fiind identificată persoana în cauză, un bărbat, în vârstă de 46 de ani.
De asemenea, un echipaj de prim ajutor i-a acordat bărbatului primele îngrijiri medicale, acesta fiind transportat la un spital pentru îngrijiri de specialitate.
Cercetările sunt continuate de către Brigada de Poliţie pentru Transportul Public – Serviciul de Politie Metrou, în vederea stabilirii situației de fapt și a împrejurărilor în care a avut loc evenimentul”, anunță DGPMB.