Connect with us

Transport

Acesta este motivul pentru care traficul in Bucuresti e DEZASTRU! Vezi lista intersectiilor cu semafoare sincronizate din Capitala!

Publicat

on

Doar aproximativ jumătate din cele 434 de intersecții semaforizate din București sunt și sincronizate. Nu se știe însă dacă această sincronizare și funcționează. Contractul de bază semnat de firma UTI cu administrația locală pentru întreținerea semafoarelor nu este însoțit și de unul subsecvent, valabil pentru 2017, informeaza Digi24.ro.

Bucureștenii se pot aștepta să fie întâmpinați în intersecții de semafoare sincronizate în doar jumătate din cele 434 de intresecții semaforizate ale Capitalei, potrivit datelor furnizate de către Primăria Generală a Capitalei Digi24.ro.
În 213 intersecții de pe raza municipiului București (cifră avansată de Primăria Capitalei) a fost implementat Sistemul de Management al Traficului Rutier (STMR). Acesta introduce un mod de funcţionare adaptiv al componentelor de semaforizare și dirijare a traficului care constă în ajustarea timpilor de semaforizare din intersecţii în funcție de valorile de trafic înregistrate. Toate intersecțiile incluse în acest sistem sunt interconectate între ele și, în același timp, conectate cu Centrul de Control al traficului prin rețeaua de fibră optică.
Însă o parte din intersecții funcționează în mod local, ceea ce înseamnă că sunt sincronizate doar semafoarele dintr-o anumită intersecție, fără ca acestea să fie corelate cu cele din intersecțiile învecinate. Firma UTI care a implementat STMR în București, menționează 208 intersecții introduse în sistem, cu cinci mai puțin față de cifrele Primăriei. Din acestea 195 sunt în sistem centralizat, iar ”restul în regim local, din motive tehnice care nu țin de societatea noastră”, spun oficialii UTI.

Marea majoritate a intersecțiilor care funcționează în sistem centralizat, resepctiv un număr de 165 de intersecții, sunt dotate și cu camere video de monitorizare a traficului rutier, spun oficialii Primăriei București. Acestea nu folosesc însă la sincronizarea traficului, explică UTI. ”Camerele video din intersecții au doar rolul de a monitoriza traficul și evenimentele din trafic. Contorizartea traficului, âîn schiumb, se realizează prin blucle inductive (90% dintre cazuri) și prin camere dedicate de contorizare (acestea nu transmit fluxuri video către Centrul de Control, ci doar informații legate de numărul de mașini)”.

Potrivit datelor furnizate de Primăria Capitalei, firma UTI a încasat anul trecut 11,39 milioane lei în opt contracte subsecvente pentru lucrări de întreținere, proiectare, reparații.
Din păcate în prezent nu mai există niciun contract subsecvent pentru lucrări de întreținere a sistemului, afirmă responsabilii UTI. ”Acordul semnat de Administrația Străzilor cu UTI expiră la sfârșitul anului 2017, iar cel cu Primăria București expiră la jumătatea acestui an. În prezent nu avem în vigoare niciun contract subsevent de mentenanță”, spune UTI.
Primăria vrea însă extinderea sistemului. ”Pentru anul 2017, instituția noastră urmează să demareze procedurile în vederea modernizării (inclusiv dotarea cu camere video) a unui număr suplimentar de 59 de intersecții de pe următoarele artere de circulație: Colentina, Camil Ressu, Theodor Pallady, Calea 13 Septembrie, Prelungirea Ghencea, Calea Griviței, Bucureștii Noi, Șos. Giurgiului. În acest scop, Administrația Străzilor are prevăzută suma de 36 milioane lei. Totodată, pentru mentenanță este prevazută suma de 2, 4 milioane lei, iar pentru reparații suma de 10 milioane lei”, spune Primăria”.
Vezi aici lista intersecțiilor cu semafoare sincronizate din București.

Advertisement

Transport

Contract semnat pentru reabilitarea a 18 kilometri de linii de tramvai in Capitala

Publicat

on

Reabilitarea liniilor de tramvai 40, 27, 19, 36 și 23 din Capitală, are trec pe Bd. Theodor Pallady, Bd. 1 Decembrie, Bd. Basarabia, Calea Călărașilor, Bd. Corneliu Coposu, inclusiv Bucla Complex Titan, poate începe.

Nicușor Dan a anunțat că a fost atribuit contractul pentru refacerea tronsonului de 18 kilometri cu cale dublă de rulare.

Inițiativa face parte din proiectul amplu de reabilitare a aproximativ 50 km de infrastructură de tramvai din Capitală, potrivit primarului general.

Advertisement

Porr Construct este firma căreia i-a fost atribuit contractul de reabilitare al liniilor de tramvai, conform reprezentanților Municipalității, citați de Club Feroviar.

Subcontractanți declarați sunt firmele IMSAT, Elektra Invest, Rotermit, Compania Municipală Iluminat Public București.

Săptămâna trecută, proiectul modernizării liniei 40 a fost votat în Consiliul General și are o valoare de aproape 19 milioane de euro.

Advertisement
Continue Reading

Transport

Primele troleibuze solaris au început să circule în București

Publicat

on

Cincisprezece troleibuze Solaris din cele 100 achiziţionate de Primăria Municipiului Bucureşti au fost puse în circulaţie pe străzile Capitalei, anunţă sâmbătă primarul general, Nicuşor Dan. ”15 troleibuze Solaris din cele 100 achiziţionate de Primăria Municipiului Bucureşti sunt de azi în circulaţie pe străzile Capitalei.

Până la 1 martie vor fi 30 de troleibuze în circulaţie.

Potrivit sursei citate, troleibuzele Solaris au o lungime de 12 metri, aer condiţionat, rampă de acces pentru pasagerii cu mobilitate redusă, podea coborâtă, prize pentru încărcarea dispozitivelor mobile ale călătorilor, computer de gestiune management vehicul cu funcţii GPS şi comunicare online, sistem de informare audio-video şi sisteme de numărare a călătorilor.

Totodată, aceste troleibuze au o autonomie de 20 kilometri, având funcţia de autobuz pe trasee neelectrificate, iar conectarea/deconectarea la/de la reţeaua electrificată se face autonom, din cabina şoferului, arată Nicuşor Dan pe Facebook.

Advertisement

Pentru achiziţia celor 100 de troleibuze, Primăria Municipiului Bucureşti a obţinut fonduri nerambursabile de la Administraţia Fondului pentru Mediu.

Continue Reading

Transport

Tentativă de sinucidere la stația de metrou Orizont

Publicat

on

Tentativă de sinucidere, luni dimineață, la stația de metrou Orizont din Drumul Taberei. Persoana a fost salvată de angajații Metrorex, este conștientă și va fi transportată la spital pentru investigații. 

Circulaţia trenurilor de metrou a fost reluată în condiţii normale, transmite Metrorex.

„În jurul orei 08:15, în stația de metrou Orizont, pe direcția Valea Ialomiței a avut loc o tentativă de suicid. În acest moment circulația trenurilor a fost reorganizată și se circula alternativ între stațiile Eroilor – Orizont pe linia 1”, a transmis anterior compania.

„Personalul Metrorex a anunțat SMURD pentru intervenție. Conform procedurilor interne, organele abilitate împreună cu Metrorex vor deschide o anchetă de cercetare pentru a se stabili împrejurările în care s-a produs evenimentul. Vom reveni cu detalii referitoare la circulația trenurilor”, a adăugat sursa citată.

Conform procedurilor interne, organele abilitate împreună cu Metrorex vor deschide o anchetă pentru a se stabili împrejurările în care s-a produs evenimentul, au precizat reprezentanții companiei.

Din primele informații, se pare că este vorba despre un bărbat, în vârstă de 47 de ani.

”În această dimineață, 5 februarie 2024, în jurul orei 08.30, polițiștii Direcției Generale de Poliţie a Municipiului București – Brigada de Poliţie pentru Transportul Public – Serviciul de Politie Metrou, au fost sesizați, prin sistem 112, cu privire la faptul că, într-o stație de metrou, din Sectorul 6, o persoană s-ar fi aruncat în fața trenului, în timp ce acesta intra în stație.

La fața locului s-au deplasat cu operativitate polițiștii Serviciului Metrou, fiind identificată persoana în cauză, un bărbat, în vârstă de 46 de ani.

De asemenea, un echipaj de prim ajutor i-a acordat bărbatului primele îngrijiri medicale, acesta fiind transportat la un spital pentru îngrijiri de specialitate.

Cercetările sunt continuate de către Brigada de Poliţie pentru Transportul Public – Serviciul de Politie Metrou, în vederea stabilirii situației de fapt și a împrejurărilor în care a avut loc evenimentul”, anunță DGPMB.

Continue Reading

La mare cautare

Copyright © 2012 Bucurestiul.ro