Connect with us

Transport

4 ani n-a avut timp, fix in campanie Mutu se apuca de cea mai lunga pista de biciclete din Romania

Publicat

on

Primarul Sectorului 6, Gabriel Mutu, a anunţat lucrări pentru realizarea, pe Bulevardul Iuliu Maniu, a uneia dintre cele mai lungi piste pentru biciclişti din ţară, însă OPTAR a precizat că va cere desfiinţarea pistelor, în cazul în care acestea vor fi amenajate pe trotuare.Potrivit unui comunicat transmis de Primăria Sectorului 6, costul proiectului este de 1.636.964 lei fără TVA, iar, conform contractului, termenul de execuţie a lucrărilor este de două luni, în funcţie de condiţiile meteorologice.

„Pista de biciclete va fi amenajată cu marcaj termoplastic, marcaj preformat, marcaj tactil, covor antiderapant, buton reflectorizant aplicat, inclusiv indicatoare rutiere dreptunghiulare, circulare şi triunghiulare”, a precizat sursa citată.

De asemenea, în contextul criticilor formulate de către Organizaţia pentru Promovarea Transportului Alternativ în România (OPTAR), primăria a precizat că proiectul a fost avizat de către Comisia Tehnică de Circulaţie din cadrul Primăriei Municipiului Bucureşti şi de către Brigada Rutieră a Poliţiei Municipiului Bucureşti.

Advertisement

„Lucrările de semnalizare rutieră orizontală constând în marcarea pistei de biciclete pe Bdul. Iuliu Maniu sunt puse în operă în baza proiectului ‘vizat spre neschimbare’ de către Comisia Tehnică de Circulaţie din cadrul Primăriei Municipiului Bucureşti nr. 1843835/21.05.2020 şi de către Brigada Rutieră a Poliţiei Municipiului Bucureşti nr.868064/29.05.2020. Realizarea lucrărilor se efectuează cu respectarea prevederilor Normativului NP 051/2012 privind normele pentru adaptarea clădirilor civile şi spaţiului urban aferent la exigenţele persoanelor cu handicap, aprobat prin Ordinul nr.189/2013. Semnalizarea rutieră temporară pe timpul lucrărilor se face în conformitate cu prevederile HCGMB nr. 205/2009, modificată şi completată cu HCGMB nr.176/2017”, reiese din comunicat.

Într-o postare pe Facebook, primarul Gabriel Mutu a precizat că este vorba despre „una dintre cele mai lungi piste” pentru biciclişti din ţară, cu o lungime totală de 14,4 km (de la Piaţa Leul până la autogara Militari pe trotuar, apoi pe carosabil până la Liceul Tehnologic, cu întoarcere pe celălalt sens pe carosabil până în apropierea staţiei de metrou Păcii şi apoi din nou pe trotuar până la Piaţa Leul).

Pe de altă parte, preşedintele OPTAR, Marian Ivan, a declarat pentru AGERPRES că, în cazul în care primăria va „insista să marcheze” pistele pe trotuare, va cere Poliţiei Rutiere desfiinţarea acestora. El a subliniat că la Ministerul Lucărilor Publice, Dezvoltării şi Administraţiei a început procedura de adoptare a Ghidului de proiectare a infrastructurii pentru biciclete şi că în urma adoptării acestui document toate infrastructura care nu corespunde normativelor va fi desfiinţată.

Advertisement

„Într-o săptămână va fi în dezbatere. În momentul în care acest document va fi adoptat, această pistă se va desfiinţa automat. De ce să investeşti bani când ştii din start că nu respectă standardele pe care Ministerul le-a anunţat în urmă cu trei ani deja?”, a întrebat Marian Ivan.

El a adăugat că proiectul nu respectă hotărârea Consiliului General al Capitalei prin care s-a adoptat Planul de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD) şi care conţine prevederi legate de infrastructura pentru biciclete.

„Tot în PMUD există nişte trasee prioritare pe care Primăria Municipiului Bucureşti trebuia să le facă. Pe Iuliu Maniu trebuia să fie o arteră principală de piste pentru biciclete care să preia fluxurile din cartiere şi acolo trebuia să fie minimum 2,5 metri lăţime. Or asta este imposibil să o faci pe trotuar, respectând şi drepturile pietonilor. În al doilea rând, este vorba despre normativul 51. În primul rând, pe o arteră de circulaţie de genul Iuliu Maniu, unde populaţia este foarte densă, este obligatoriu ca spaţiul lăsat pietonilor să fie de 1,8 metri. Or, există situaţii în care spaţiul se gâtuie la un metru, fără să existe spaţiu de siguranţă între pietoni şi biciclişti, în condiţiile în care circulă un singur pieton. Iar trotuarele nu sunt cu un singur sens, trebuie obligatoriu să circule cel puţin doi oameni unul lângă celălalt”, a mai spus Marian Ivan.

Advertisement

Reprezentantul OPTAR a reproşat şi faptul că nu există un spaţiu de siguranţă al pistei pentru biciclete.

„Mersul cu maşina, care este pe patru roţi, e mult mai stabil decât mersul pe bicicletă. Nu se ţine cont de factori care influenţează mersul pe bicicletă: de faptul că o bicicletă merge sinuos, de faptul că bate vântul, pietonii nu au unde merge şi atunci sar în faţa biciclistului. În plus, pe pista pentru biciclete trebuie să circule şi trotinetele electrice. Or, acelea sunt mult mai instabile decât bicicletele”, a afirmat Ivan.

Advertisement

Transport

Contract semnat pentru reabilitarea a 18 kilometri de linii de tramvai in Capitala

Publicat

on

Reabilitarea liniilor de tramvai 40, 27, 19, 36 și 23 din Capitală, are trec pe Bd. Theodor Pallady, Bd. 1 Decembrie, Bd. Basarabia, Calea Călărașilor, Bd. Corneliu Coposu, inclusiv Bucla Complex Titan, poate începe.

Nicușor Dan a anunțat că a fost atribuit contractul pentru refacerea tronsonului de 18 kilometri cu cale dublă de rulare.

Inițiativa face parte din proiectul amplu de reabilitare a aproximativ 50 km de infrastructură de tramvai din Capitală, potrivit primarului general.

Advertisement

Porr Construct este firma căreia i-a fost atribuit contractul de reabilitare al liniilor de tramvai, conform reprezentanților Municipalității, citați de Club Feroviar.

Subcontractanți declarați sunt firmele IMSAT, Elektra Invest, Rotermit, Compania Municipală Iluminat Public București.

Săptămâna trecută, proiectul modernizării liniei 40 a fost votat în Consiliul General și are o valoare de aproape 19 milioane de euro.

Advertisement
Continue Reading

Transport

Primele troleibuze solaris au început să circule în București

Publicat

on

Cincisprezece troleibuze Solaris din cele 100 achiziţionate de Primăria Municipiului Bucureşti au fost puse în circulaţie pe străzile Capitalei, anunţă sâmbătă primarul general, Nicuşor Dan. ”15 troleibuze Solaris din cele 100 achiziţionate de Primăria Municipiului Bucureşti sunt de azi în circulaţie pe străzile Capitalei.

Până la 1 martie vor fi 30 de troleibuze în circulaţie.

Potrivit sursei citate, troleibuzele Solaris au o lungime de 12 metri, aer condiţionat, rampă de acces pentru pasagerii cu mobilitate redusă, podea coborâtă, prize pentru încărcarea dispozitivelor mobile ale călătorilor, computer de gestiune management vehicul cu funcţii GPS şi comunicare online, sistem de informare audio-video şi sisteme de numărare a călătorilor.

Totodată, aceste troleibuze au o autonomie de 20 kilometri, având funcţia de autobuz pe trasee neelectrificate, iar conectarea/deconectarea la/de la reţeaua electrificată se face autonom, din cabina şoferului, arată Nicuşor Dan pe Facebook.

Advertisement

Pentru achiziţia celor 100 de troleibuze, Primăria Municipiului Bucureşti a obţinut fonduri nerambursabile de la Administraţia Fondului pentru Mediu.

Continue Reading

Transport

Tentativă de sinucidere la stația de metrou Orizont

Publicat

on

Tentativă de sinucidere, luni dimineață, la stația de metrou Orizont din Drumul Taberei. Persoana a fost salvată de angajații Metrorex, este conștientă și va fi transportată la spital pentru investigații. 

Circulaţia trenurilor de metrou a fost reluată în condiţii normale, transmite Metrorex.

„În jurul orei 08:15, în stația de metrou Orizont, pe direcția Valea Ialomiței a avut loc o tentativă de suicid. În acest moment circulația trenurilor a fost reorganizată și se circula alternativ între stațiile Eroilor – Orizont pe linia 1”, a transmis anterior compania.

„Personalul Metrorex a anunțat SMURD pentru intervenție. Conform procedurilor interne, organele abilitate împreună cu Metrorex vor deschide o anchetă de cercetare pentru a se stabili împrejurările în care s-a produs evenimentul. Vom reveni cu detalii referitoare la circulația trenurilor”, a adăugat sursa citată.

Conform procedurilor interne, organele abilitate împreună cu Metrorex vor deschide o anchetă pentru a se stabili împrejurările în care s-a produs evenimentul, au precizat reprezentanții companiei.

Din primele informații, se pare că este vorba despre un bărbat, în vârstă de 47 de ani.

”În această dimineață, 5 februarie 2024, în jurul orei 08.30, polițiștii Direcției Generale de Poliţie a Municipiului București – Brigada de Poliţie pentru Transportul Public – Serviciul de Politie Metrou, au fost sesizați, prin sistem 112, cu privire la faptul că, într-o stație de metrou, din Sectorul 6, o persoană s-ar fi aruncat în fața trenului, în timp ce acesta intra în stație.

La fața locului s-au deplasat cu operativitate polițiștii Serviciului Metrou, fiind identificată persoana în cauză, un bărbat, în vârstă de 46 de ani.

De asemenea, un echipaj de prim ajutor i-a acordat bărbatului primele îngrijiri medicale, acesta fiind transportat la un spital pentru îngrijiri de specialitate.

Cercetările sunt continuate de către Brigada de Poliţie pentru Transportul Public – Serviciul de Politie Metrou, în vederea stabilirii situației de fapt și a împrejurărilor în care a avut loc evenimentul”, anunță DGPMB.

Continue Reading

La mare cautare

Copyright © 2012 Bucurestiul.ro