Connect with us

Transport

Turcii de la Otokar promit sa livreze primele autobuze in Bucuresti la toamna, daca semneaza cu Primaria Capitalei

Publicat

on

Producătorul turc de autobuze Otokar, desemnat câştigătorul licitaţiei pentru cele 400 de autobuze pe care Primăria Capitalei vrea să le cumpere, va livra primele 40 de autobuze la cinci luni de la semnarea contractului, dacă CNSC (Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor) va respinge contestaţiile firmelor care au pierdut licitaţia. Potrivit angajamentului luat de Otokar, restul vehiculelor vor sosi în următoarele 13 luni. Izzet Cokal, director responsabil cu testarea vehiculelor în cadrul fabricii Otokar din Sakarya, Turcia, a declarat că modelele de autobuz care vor circula în Capitală au fost testate în cele mai dificile condiţii şi şi-au demonstrat fiabilitatea în alte oraşe cu infrastructură similară Bucureştiului.
”Fiecare nou model pe care îl introducem pe piaţă este testat non-stop timp de patru luni pe rampe, aici la fabrica din Sakarya, ceea ce echivalează cu 1 milion de km parcurşi. Este testat gol, jumătate plin, plin şi supraîncărcat. Apoi, este testat timp de două luni pe autostradă şi pe drumurile secundare. Fiecare autobuz livrat beneficiază de experienţa pe care o acumulăm în astfel de teste extreme”, a arătat Izzet Cokal.
În funcţie de cerinţele fiecărui client şi de climă, autobuzele pot fi verificate la temperaturi care coboară până la minus 45 de grade Celsius şi ajung până la plus 60 de grade Celsius.
La rândul său, Denis Toublanc, director de marketing al Otokar în Europa, se arată încrezător în rezultatul contestaţiei şi estimează că autorităţile române vor da o soluţie favorabilă în următoarele săptămâni.
”Ne-am asumat că timp de opt ani autobuzele Otokar vor sta pe drum în proporţie de 95%. În Istanbul, avem o rată şi mai ridicată, în condiţiile în care avem un parc dublu faţă de cel pe care îl vom avea în Capitală. Dacă totul este în regulă, vom dezvolta service-ul din Bucureşti, în apropierea aeroportului, pentru că piesele pentru partea de mentenanţă vor veni cu avionul”, precizează acesta.
Fabrica de la Sakarya, oraş aflat la 130 km de Istanbul, este singura unitate de producţie a Otokar.
”După primele cinci luni de la semnarea contractului sosesc primele 40 de autobuze, apoi în următoarele 13 luni restul. Fabrica poate produce între opt şi zece autobuze Kent pe zi”, afirmă Denis Toublanc.
Otokar este prezentă în 45 de ţări, în special în Europa, unde cele mai mari pieţe pentru companie sunt Franţa, Italia, Spania şi Belgia, potrivit datelor prezentate de reprezentanţii companiei.
Compania este lider de piaţă în Turcia şi anunţă că vrea să fie unul din cei mai mari jucători în Europa. În Istanbul, de exemplu, au câştigat mai multe licitaţii în ultimii ani, ajungând la un total de 900 de autobuze care circulă zilnic pe străzile metropolei de peste 15 milioane de locuitori.
În prezent, în România circulă 190 de autobuze Otokar, în cadrul unor contracte private, iar cel cu Primăria Bucureşti ar fi primul contract cu o instituţie publică.
Oficialii companiei spun că Otokar vrea să îşi întărească prezenţa în România şi să participe şi la alte licitaţii publice, considerând că România este o piaţă cu potenţial, din cauză că flota de maşini este veche, iar o mare parte din ea ar trebui schimbată.
Astfel, societatea a depus deja o ofertă la o licitaţie organizată la Braşov, tot privind transportul public.
Primăria Bucureşti a anunţat în februarie că Asocierea Otokar Europe şi Otokar Automotive a câştigat licitaţia pentru 400 de autobuze noi pentru RATB. Contractul avea o valoare estimată de aproximativ 510,5 milioane lei, fără TVA (circa 111 milioane euro) şi include şi partea de servicii.
Rezultatul licitaţiei a fost însă contestat de ceilalţi concurenţi, Mercedes – Benz România şi turcii de la Karsan.
Potrivit caietului de sarcini, contractul este pentru opt ani şi urmează să fie livrate: 320 de autobuze cu o lungime de 12 metri, cu o capacitate minimă de 96 de pasageri, 50 de autobuze cu o lungime de 10 metri şi o capacitate minimă de 70 de călători şi 30 de autobuze articulate, de 18 metri, cu o capacitate minimă de 135 de călători.
Otokar, lider în domeniul autobuzelor, în Turcia, este parte a celui mai mare grup industrial din Turcia, Koç, care deţine mai multe mărci de electrocasnice şi electronice, cum ar fi Arctic, Beko şi Grundig. Grupul Koç a raportat pentru anul trecut venituri de 24,01 miliarde euro.
Otokar are o capacitate anuală de producţie de 12.600 vehicule, din care 5.000 de autobuze/autocare. Suprafaţa alocată activităţii de producţie se întinde pe 552.000 metri pătraţi.
Otokar a vândut în medie 2.500 de autobuze pe an în ultimii opt ani.
Compania are 2.200 angajaţi şi 300 de distribuitori şi puncte de service. În ultimii zece ani a investit 110 milioane euro în cercetare şi dezvoltare.
Turcia a devenit liderul regional al industriei de autobuze, depăşind în acest domeniu ţările industrializate din vestul Europei. Astfel, 4 din 10 autobuze care circulă în Europa provin din Turcia.
Sursa: news.ro

 

Transport

Contract semnat pentru reabilitarea a 18 kilometri de linii de tramvai in Capitala

Publicat

on

Reabilitarea liniilor de tramvai 40, 27, 19, 36 și 23 din Capitală, are trec pe Bd. Theodor Pallady, Bd. 1 Decembrie, Bd. Basarabia, Calea Călărașilor, Bd. Corneliu Coposu, inclusiv Bucla Complex Titan, poate începe.

Nicușor Dan a anunțat că a fost atribuit contractul pentru refacerea tronsonului de 18 kilometri cu cale dublă de rulare.

Inițiativa face parte din proiectul amplu de reabilitare a aproximativ 50 km de infrastructură de tramvai din Capitală, potrivit primarului general.

Advertisement

Porr Construct este firma căreia i-a fost atribuit contractul de reabilitare al liniilor de tramvai, conform reprezentanților Municipalității, citați de Club Feroviar.

Subcontractanți declarați sunt firmele IMSAT, Elektra Invest, Rotermit, Compania Municipală Iluminat Public București.

Săptămâna trecută, proiectul modernizării liniei 40 a fost votat în Consiliul General și are o valoare de aproape 19 milioane de euro.

Advertisement
Continue Reading

Transport

Primele troleibuze solaris au început să circule în București

Publicat

on

Cincisprezece troleibuze Solaris din cele 100 achiziţionate de Primăria Municipiului Bucureşti au fost puse în circulaţie pe străzile Capitalei, anunţă sâmbătă primarul general, Nicuşor Dan. ”15 troleibuze Solaris din cele 100 achiziţionate de Primăria Municipiului Bucureşti sunt de azi în circulaţie pe străzile Capitalei.

Până la 1 martie vor fi 30 de troleibuze în circulaţie.

Potrivit sursei citate, troleibuzele Solaris au o lungime de 12 metri, aer condiţionat, rampă de acces pentru pasagerii cu mobilitate redusă, podea coborâtă, prize pentru încărcarea dispozitivelor mobile ale călătorilor, computer de gestiune management vehicul cu funcţii GPS şi comunicare online, sistem de informare audio-video şi sisteme de numărare a călătorilor.

Totodată, aceste troleibuze au o autonomie de 20 kilometri, având funcţia de autobuz pe trasee neelectrificate, iar conectarea/deconectarea la/de la reţeaua electrificată se face autonom, din cabina şoferului, arată Nicuşor Dan pe Facebook.

Advertisement

Pentru achiziţia celor 100 de troleibuze, Primăria Municipiului Bucureşti a obţinut fonduri nerambursabile de la Administraţia Fondului pentru Mediu.

Continue Reading

Transport

Tentativă de sinucidere la stația de metrou Orizont

Publicat

on

Tentativă de sinucidere, luni dimineață, la stația de metrou Orizont din Drumul Taberei. Persoana a fost salvată de angajații Metrorex, este conștientă și va fi transportată la spital pentru investigații. 

Circulaţia trenurilor de metrou a fost reluată în condiţii normale, transmite Metrorex.

„În jurul orei 08:15, în stația de metrou Orizont, pe direcția Valea Ialomiței a avut loc o tentativă de suicid. În acest moment circulația trenurilor a fost reorganizată și se circula alternativ între stațiile Eroilor – Orizont pe linia 1”, a transmis anterior compania.

„Personalul Metrorex a anunțat SMURD pentru intervenție. Conform procedurilor interne, organele abilitate împreună cu Metrorex vor deschide o anchetă de cercetare pentru a se stabili împrejurările în care s-a produs evenimentul. Vom reveni cu detalii referitoare la circulația trenurilor”, a adăugat sursa citată.

Conform procedurilor interne, organele abilitate împreună cu Metrorex vor deschide o anchetă pentru a se stabili împrejurările în care s-a produs evenimentul, au precizat reprezentanții companiei.

Din primele informații, se pare că este vorba despre un bărbat, în vârstă de 47 de ani.

”În această dimineață, 5 februarie 2024, în jurul orei 08.30, polițiștii Direcției Generale de Poliţie a Municipiului București – Brigada de Poliţie pentru Transportul Public – Serviciul de Politie Metrou, au fost sesizați, prin sistem 112, cu privire la faptul că, într-o stație de metrou, din Sectorul 6, o persoană s-ar fi aruncat în fața trenului, în timp ce acesta intra în stație.

La fața locului s-au deplasat cu operativitate polițiștii Serviciului Metrou, fiind identificată persoana în cauză, un bărbat, în vârstă de 46 de ani.

De asemenea, un echipaj de prim ajutor i-a acordat bărbatului primele îngrijiri medicale, acesta fiind transportat la un spital pentru îngrijiri de specialitate.

Cercetările sunt continuate de către Brigada de Poliţie pentru Transportul Public – Serviciul de Politie Metrou, în vederea stabilirii situației de fapt și a împrejurărilor în care a avut loc evenimentul”, anunță DGPMB.

Continue Reading

La mare cautare

Copyright © 2012 Bucurestiul.ro