Primăria Capitalei va delimita linia tramvaiului 1/10 de restul traficului după modelul liniilor 21 și 41, potrivit unui proiect care va fi discutat săptămâna viitoare de Consiliul General. Delimitarea se va face pe aproape tot traseul, circa 21,6 km, iar valoarea investiției este estimată la6,2 milioane lei. 
Unde vor fi montate separatoarele:

<
  • Tronson I – de la Piaţa Sudului până la Pasaj Obor, pe arterele Calea Vacăreşti şi Şoseaua Mihai Bravu;
  • Tronson II – de la Pasajul Obor până la B-dul Timişoara, pe arterele Şoseaua Ştefan cel Mare, B-dul Iancu de Hunedoara, pe B-dul Vasile Milea până la B-dul Timişoara;
  • Tronson III – de la Buclă de întoarcere Romprim S.A. până la Str. Şura Mare, pe Şoseaua Olteniței;
  • Tronson IV – pe B-dul Timişoara de la intersecția cu B-dul Vasile Milea până la intersecția cu Str. Râzoare, pe Str. Constantin Istrati de la intersecția cu Str. Progresului (Trafic Greu) până la intersecția cu Şoseaua Viilor și pe Şoseaua Viilor de la intersecția cu Str. Constantin Istrati până la intersecția cu Calea Şerban Vodă;

”Circulația tramvaielor pe traseul liniei 1/10 este îngreunată de circulația autovehiculelor care pătrund pe ampriză liniei de tramvai, fapt ce duce laimposibilitatea asigurării unei frecvențe de circulație constante, conform graficelor propuse de Regia Autonomă de Transport Bucureşti. Prin soluția propusă în prezentul studiu, respectiv instituirea benzii proprii pentru acest traseu, se obține o viteză medie de exploatare de 15,83 Km/h pentru linia 1 și16,09 Km/h pentru linia 10, respectiv o capacitate de transport de 2665 călători/oră şi sens pentru linia 1 și 2710 călători/oră şi sens pentru linia 10, cu 20% mai mult decât în prezent. La menținerea intervalului de succedare actual pe cale proprie se poate obține o reducere a parcului circulant de la 18 la 15 vehicule”, se arată în raportul de specialitate al proiectului.
Investiția va fi amortizată  în aproximativ 15 luni, potrivit sursei citate.
În urmă aplicării soluției constructive din prezentul studiu în cazul mențineri parcului existent, va putea creşte numărul de călători cu cca. 443 călători/oră/sens pentru linia 1 respectiv cca. 450 călători/ora/sens pentru linia 10 şi având în vedere că prețul unei călătorii este 1,3 lei, rezultă că venitul lunar suplimentar va fi de: 12h x (443+450) călători/oră/sens x 1,3 lei x 30 zile = 417.924 lei/lună”, se mai arată în proiect.
Primăria Capitalei a terminat de montat gardurile de pe linia 21 la finalul anului 2017, acesta având linie unică între capătul de la Helitube și intersecția cu bd. Carol.  Cu această soluție, timpul parcurs de tramvai între cele două capete s-a redus aproape la jumătate, potrivit observațiilor făcute de reporterul HotNews.ro.
Tramvaiul 21 transporta zilnic peste 60.000 mii de călători din cartierul Colentina spre centru și invers, potrivit datelor furnizate de RATB. Aceste date se referă însă numai la capacitatea estimată de transport a tramvaielor, însăaceastă este depășită cu mult mai ales la orele de vârf, ceea ce înseamnă numărul real al călătorilor este mai mare. Cu toate acestea,  din cauza mașinilorcare îi blocau circulația, tramvaiul stătea în trafic zeci de minute, ceea ce generaîntârzieri foarte mari. Deoarece în cartierul Colentina nu există metrou, iar autobuzele stau blocate în trafic cu restul mașinilor, tramvaiul este singurălegătură viabilă între cartierul Colentina și centrul orașului.
Sursa: Hotnews.ro

Transparenta face diferenta