Președintele Camerei de Comerț și Industrie a României, Mihai Daraban, a detaliat într-un interviu acordat recent o schimbare de paradigmă în business-ul românesc, pornind de la exemplul terenului de la Romexpo și mega-proiectul imobiliar de acolo.

<

”Noi credem că o astfel de lege este constituțională și cred că proiectul nostru ar putea constitui, dacă vreți, și un act, un program de guvernare viitor pentru atragerea de investiții în România. Iar a fost o cenzură prin omisiune pentru că s-a spus de trecerea terenului în proprietatea camerei, dar cei care ne-au atacat n-au mai trecut și continuarea, că nu avem voie să-l vindem. Astfel, bineînțeles că se lasă loc de speculații, cum că noi, cei de la Cameră, o să-l parcelăm, o să-l vindem pe bucată, și așa mai departe. Lucrurile sunt foarte clare: am schimbat juridic destinația terenului ca să devină bancabil. În forma în care noi îl avem acum nu poți să accesezi finanțări de ordinul sutelor de milioane de euro, pentru că aici vorbim de bănci străine în general, de o sindicalizare bancară, și atunci trebuia să găsim această formulă ca terenul să devină bancabil, de aceea spun poate constitui și un program de guvernare viitor pentru că va trebui, ca să dau un exemplu, pentru atragerea unor investitori în România să le oferim terenul. Statul să ofere terenul gratis fără posibilitatea ca ei să-l vândă. Când vorbești de posibilitatea creării unor locuri de muncă, de investiții, de impozite pe clădiri, cred că trebuie să ieșim din această paradigmă a vânzării terenurilor la metrul pătrat, easy money, cum s-a întâmplat în ultimii 10-15 ani în România”, a declarat Mihai Daraban într-un interviu acordat recent.

Reamintim că în ultimele luni Camera de Comerț și Industrie a României a anunțat cel cel mai amplu proiect de dezvoltare din România, pe care îl va realiza împreună cu compania Iulius, fondată de omul de afaceri Iulian Dascălu în zona Romexpo din București.

Întregul proiect este bazat pe un concept mixed și va implica revitalizarea și integrarea Romexpo în circuitul internațional și o investiție de 2,87 miliarde de euro, realizată în etape.

Transparenta face diferenta