Coaliția de guvernare seamănă tot mai mult cu o țeavă veche, din care a început să țâșnească apa în tot mai multe locuri. După conflictul major de la Sectorul 1, acum și la Sectorul 2 este război între primarul USR-PLUS, Radu Mihaiu și consilierii PNL. Liberalii nu doresc să voteze noua organigramă propusă de Mihaiu, în timp ce primarul îi acuză de faptul că provoacă artificial conflict în coaliția de guvernare, tocmai pentru a putea ataca această temă în competiția internă din PNL.

<

”PNL încearcă să acopere jocurile lor politice cu niște argumente subțiri. Lansează perdele de fum pentru a acoperi motivul real – campania lor internă cere să fie scandal în coaliție, să se plângă de partenerii cei “răi”. La Sectorul 2 asta e ridicol.

Am avut până acum un parteneriat onest și clar. PNL are în coordonare multe instituții importante – Poliția Locală, DGASPC, Administrația Piețelor și Centrul Cultural Mihai Eminescu, fix cum ei au cerut. Culmea, ultimele două au trecut deja prin reorganizarea stabilită de comun acord, cu toate voturile noastre. M-aș fi așteptat să continuăm acest demers pe care ni l-am asumat împreună încă din campanie, dar se pare că au alte calcule mai importante în alegerile din partid. Regretabil.

Ca lucrurile să fie clare. Voi răspunde punctual la toate reproșurile PNL apărute brusc cu două zile înainte de vot deși în ultimele două luni nu erau o problemă.

1. Suprapunerea de atribuții – e valabilă și în forma actuală a organigramei, ba chiar mai des întâlnită. Singurele atribuții care se mai suprapun sunt cu ADP și Poliția Locală ale căror ROF-uri vor fi actualizate în perioada următoare când și aceste instituții se vor reorganiza. Una din concluziile principale ale auditului Deloitte este că se lucrează atât de ineficient încât implementarea tuturor recomandărilor dintr-un foc ar duce la blocaje. Am ales sa facem această reformare a primăriei în pași succesivi, astfel încât să nu perturbăm activitatea primăriei.

2. Control direct prin Cabinetul Primarului – eu sunt ordonatorul principal de credite. Indiferent de structura primăriei și a subordonatelor, ultima semnătură este tot la mine. Această temă lansată de PNL este falsă.

3. Lacune de repartizare organizațională – aici vor trebui să detalieze fiindcă e o formă fără fond. Un fel de “să fie rău, ca să nu fie bine”. Organigrama propusă tocmai asta face, așează direcțiile și serviciile în funcție de domeniul de activitate. Ca să nu mai avem administrativul amestecat cu IT-ul sau biroul de minorități cu fondurile europene. Acum avem multe structuri amestecate pentru a crea posturi de directori inutile. Organigrama supusă la vot tocmai asta face în mod esențial – dezleagă harababura existentă și o așează pe atribuții clare: investițiile la investiții, salubrizarea la mediu, urmărirea contractelor la structurile care gestionează domeniul respectiv, etc.

4. Confuzie creată prin denumirile noilor structuri – e hilar. Nu cred că denumirea unei structuri are mare relevanță. Important e ROF-ul și acolo lucrurile sunt clare.

Nu am reinventat roata cu această reorganizare. Structura propusă a reieșit din auditul Deloitte, coroborat cu rapoartele auditului intern și cu analiza primăriilor care și-au dovedit eficiența.

Clujul are doar direcția de asistență socială, serviciul public pentru administrarea obiectivelor culturale, centrul bugetar de administrare creșe, un serviciu de administrat parcări și o creșă în afara primăriei. Oradea are evidența persoanelor, poliția locală, două spitale, un muzeu, clubul sportiv al orașului și câteva companii municipale în afara primăriei. În ambele exemple, investițiile sunt gestionate din aparatul propriu, pentru coerență în eforturi. De asemenea, toate primăriile cu rezultate au structuri clare și compacte. Primăria Sector 2 după reorganizare ar avea 11,52% din resursa umană în aparatul de specialitate. Primăria Cluj are acum 40,64%, iar Oradea 82,36%. Diferențele sunt majore și totuși, PNL mă acuză de centralizare excesivă, deși cei mai cunoscuți primari ai lor au majoritatea resurselor în aparatul de specialitate. E absurd.

Ne vom pune iar la masă și vom discuta. Nu e problemă. Sunt dispus să explic această reorganizare de câte ori e nevoie pentru a fi înțeleasă. Totuși, un lucru e sigur – indiferent de cât de mult se vor opune unii sau alții, principiile care stau la baza acestei organigrame propuse NU sunt negociabile.”, scrie Radu Mihaiu.