Consilierii generali ai PNL, susţin, într-o analiză a firmelor înfiinţate de Primăria Capitalei, că, în rândul achiziţiilor, acestea au furnizori agreaţi care ridică semne de întrebare. Printre exemplele de achiziţii prezentate de liberali – închirierea unei sanii cu ren, valoarea fiind de 4155 lei.

<

”Fiecare bucureştean a plătit anul trecut prin impozitele şi taxele lui 390 de lei pentru finanţarea acestor companii şi (…) fiecare votant din Bucureşti a plătit mai mult de 100 de euro, la cursul de astăzi, pentru dotarea cu capital, majorarea de capital şi pentru acordarea împrumuturilor de început pentru aceste companii. Peste 20% din buget s-a scurs în zona această, anul trecut”, a declarat consilierul PNL în CGMB Cătălin Deaconescu, în cadrul unei dezbaterii organizate de PNL, în care liberalii au prezentat o analiză privind companiile municipalităţii, despre care spun aceştia ”nu asigură calitate superioară în serviciile publice oferite bucureştenilor.
Potrivit analizei PNL, din cele 21 de compani funcţionale, 17 sunt înregistrate în SEAP, iar 13 au realizat cel puţin o achiziţie publică.
”Campionul absolut al procedurilor este Compania Municipală (CM) Consilidări – 143 de proceduri, urmat de SC. Trustul de Clădiri Metropolitane Bucureşti SA – 96 de proceduri şi CM Tehnologia Informaţiei 23. Cele mai puţine proceduri au fost întregistrate de CM Parking – un autoturism şi CM Protecţie Civilă şi Voluntariat, au achiziţionat kitt-ul pentru semnătura electronică”, se arată în analiza PNL.
Liberalii afirmă că fiecare companie înfiinţată are câte 2-3 furnizori „agreaţi”: Conversion Marketing Voluntari pentru CM Agrement, prima procedură pentru furnizor, peste 59.000 lei, Mythnight pentru CM Agrement (206.190 în 4 proceduri), JUST MULTISERV pentru CM Consolidări (276.400 în 24 de proceduri), Protech Media Business pentru CM Consolidări (316.715 în 35 de proceduri) şi Agroflor S.R.L pe CM Întreţinerea Arborilor (168.800 în 3 proceduri).
În rândul achiziţiilor care au ridicat semne de întrebare se numără cele făcute de CM Străzi – 6 calculatoare şi 10 licenţe Windows + MS Office, CM Pază – 2 maşini şi 12 anvelope de iarnă şi CM Agrement care a plătit 4155 de lei pentru a închiria timp de o oră o sanie cu un ren real, în data de 22.12.2017, începând cu ora 17:00.
O altă achiziţie surprinzătoare a fost făcută de CM Consolidări, un Ford Ranger Cambia 4×4, potrivit analizei PNL.
”Cele 22 de companii sunt mici feude, şi nu un holding cuprinzând companii făcute pe citerii de eficienţă/indicatori de performanţă. (…)Unele dintre companii sunt înfiinţate în domenii în care piaţa oferă suficiente alternative pentru administraţia locală”, spun liberalii, afirmând că, în prezent, companiile municipale asigură, în acest moment, funcţii şi beneficii pentru membrii de partid.
Preşedintele PNL Bucureşti, Cristian Buşoi, a afirmat că aceste companii sunt ”o modalitate de a construi un fel de primărie paralelă”.
”O primărie paralelă, care să scape – atât cât reuşesc să găsească metode inventive – să scape de sita legilor achiziţiilor publice şi a tuturor demersurilor pe care legea le cere autorităţilor publice să le facă, din punct de vedere al transparenţei. Este o modalitate prin care se vor angaja un număr important de oameni, pe salarii mai bune decât salariile din Primărie, care în cea mai mare parte a lor, probabil că vor fi o armată pentru următoarele campanii electorale, pentru partidul de guvernământ. Sigur că sunt o modalitate de a satisface clientela politică şi economică a PSD în Bucureşti”, a spus Buşoi.
Buşoi a precizat că liberalii au sesizat Consiliul Concurenţei, pentru că dacă vor primi bani direct, prin încredinţare directă, fără proceduri competiţionale, poate fi vorba chiar de suspicionarea unui ajutor de stat.
Între lunile ianuarie şi iunie 2017, actuala conducere a Primăriei Capitalei a înfiinţat 21 de societăţi comerciale, acoperind domenii cum ar fi sportul, transporturi, afişaj stradal, pază şi securitate, întreţinere arbori şi spaţii verzi, deşeuri, protecţie civică. Capitalul lor a fost majorat între lunile septembrie şi noiembri 2017.

Transparenta face diferenta