Intra in contact cu noi

Transport

Pagubitii isi vor plati reparatiile la masina. Schimbari importante pentru soferi in sistemul RCA

Publicat cu

pe

Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (C.O.T.A.R.) atrage din nou atenția asupra gravității dispozițiilor cuprinse în proiectul de modificare a Legii 132/2017 publicat pe site-ul Senatului României. Acest proiect inițiat de deputatul Marius Bota trebuie retras urgent, deoarece afectează profund interesele transportatorilor, ale întregii industrii auto, care înseamnă peste 500.000 de salariați. Propunerile din acest proiect încalcă dispozițiile Constituției României, ale Tratatului de Funcționare a Uniunii Europene, și sunt în contradicție cu dispozițiile Legii Concurenței.

În multe situații, transportatorii au calitate și de persoane păgubite, în urma unor accidente rutiere. Dacă proiectul de lege ar fi adoptat în forma propusă de inițiatori, transportatorii vor fi nevoiți să aloce sume importante de bani pentru a acoperi diferențele dintre costurile de reparație/închiriere și despăgubirile subevaluate care vor fi plătite de societățile de asigurări, pe baza propriilor calcule. Astfel se va ajunge la un sistem de co-plată în care asiguratorul să plătească o parte din despăgubire, iar diferența să fie suportată de persoanele prejudiciate, ceea ce este contrar principiului repărării integrale a prejudiciului.

Niciun operator economic nu trebuie constrâns prin lege, așa cum se dorește prin proiectul inițiat și publicat la 01.11.2019 pe site-ul Senatului României, să practice un anumit tarif la serviciul pe care îl prestează, un anumit preț la produsele pe care le vinde, ci tarifele și prețurile trebuie să fie stabilite în mod liber, pe bază de cerere și ofertă. Este inacceptabil ca un păgubit să achite vreo diferență din buzunarul lui. cât timp este nevinovat! Se va ajunge la haos în piață, unde service-urile auto pot reține (drept de retenție) autovehiculul reparat, până la plata diferenței ajustate abuziv de asiguratorul RCA!

Reclama

Oricum legea este injustă pentru transportatori, deoarece, spre deosebire de altă categorie de păgubiți, posibilitatea acoperirii prejudiciilor datorate lipsei de folosință, deși sunt prevăzute în Legea 132/2017, ca risc asigurat (art. 11, alineat 2) punctul d)) nu au aplicabilitate, întrucât Norma 20/2017 nu le definește. Prin urmare, nu mai putem accepta modificări ale legii care să ne creeze prejudicii suplimentare celor deja existente. Salariile au crescut, amenzile au crescut, odată cu salariile, prețul compustibilului a crescut, iar acum se dorește să ni se pună „în cârcă” alte costuri, deoarece asiguratorii vor limita cuantumul despagubirilor?

Asiguratorii s-au plâns la Comisia Europeană că li s-au plafonat cheltuielile administrative, Ministerul Finanțelor Publice a opinat că aceste plafonări trebuie eliminate, astfel încât asiguratorii să aibă orice nivel al cheltuielilor, dar când vine vorba să plătească despăgubirile, acestea trebuie plafonate?

Dacă se plafonează tarifele/prețurile practicate într-un sector de activitate la nivelul unor tarife de referință, atunci Institutul Național de Statistică ar trebui să comunice tarife de referință (care să reprezinte plafonări) în toate domeniile de activitate, prețuri la toate produsele/mărfurile care să reprezinte plafonări. Adică într-un sector se impun anumite plafonări și în altele este piață liberă? Dacă se plafonează despăgubirile pentru reparații/chirii, atunci să se plafoneze tot: salarii, combustibili, alimente, amenzi, etc! Ne întoarcem la economia planificată (mercurial)?

Reclama

Acest proiect de modificare a legii 132/2017 va încuraja service-urile să folosească în procesul de reparație piese fabricate în China și din dezmembrări, fără acordarea garanției legale (12-24 luni), va crește numărul cazurilor de muncă la negru, repararea autovehiculelor în service-uri neautorizate, evaziunea fiscală, reparații neconforme, care afectează în mod grav siguranța circulației pe drumurile publice și pun în pericol viața și integritatea corporală a tuturor participanților la trafic.

COTAR subliniază caracterul profund dăunător al dispozițiilor propuse în proiectul de modificare a Legii RCA și face apel în mod public, pe de-o parte la inițiatori să retragă urgent acest proiect, iar pe de altă parte, la toate departamentele/instituțiile cu rol de avizare a proiectelor, să nu dea avize favorabile acestui proiect, deoarece încalcă atât Constituția României, cât și Legea Concurenței și Normele Europene. Daca se dorește destabilizarea acestor industrii și trebuie să ieșim în stradă pentru a ne susține drepturile, o vom face, fiindcă această propunere de lege nu are nicio fundamentare și ar trebui să analizăm cu atenție cine are interesul să promoveze astfel de modificări, pentru a-și crește profitul.

Reclama

Transport

Primele troleibuze solaris au început să circule în București

Publicat cu

pe

Cincisprezece troleibuze Solaris din cele 100 achiziţionate de Primăria Municipiului Bucureşti au fost puse în circulaţie pe străzile Capitalei, anunţă sâmbătă primarul general, Nicuşor Dan. ”15 troleibuze Solaris din cele 100 achiziţionate de Primăria Municipiului Bucureşti sunt de azi în circulaţie pe străzile Capitalei.

Până la 1 martie vor fi 30 de troleibuze în circulaţie.

Potrivit sursei citate, troleibuzele Solaris au o lungime de 12 metri, aer condiţionat, rampă de acces pentru pasagerii cu mobilitate redusă, podea coborâtă, prize pentru încărcarea dispozitivelor mobile ale călătorilor, computer de gestiune management vehicul cu funcţii GPS şi comunicare online, sistem de informare audio-video şi sisteme de numărare a călătorilor.

Totodată, aceste troleibuze au o autonomie de 20 kilometri, având funcţia de autobuz pe trasee neelectrificate, iar conectarea/deconectarea la/de la reţeaua electrificată se face autonom, din cabina şoferului, arată Nicuşor Dan pe Facebook.

Reclama

Pentru achiziţia celor 100 de troleibuze, Primăria Municipiului Bucureşti a obţinut fonduri nerambursabile de la Administraţia Fondului pentru Mediu.

Continua sa citesti

Transport

Tentativă de sinucidere la stația de metrou Orizont

Publicat cu

pe

Tentativă de sinucidere, luni dimineață, la stația de metrou Orizont din Drumul Taberei. Persoana a fost salvată de angajații Metrorex, este conștientă și va fi transportată la spital pentru investigații. 

Circulaţia trenurilor de metrou a fost reluată în condiţii normale, transmite Metrorex.

„În jurul orei 08:15, în stația de metrou Orizont, pe direcția Valea Ialomiței a avut loc o tentativă de suicid. În acest moment circulația trenurilor a fost reorganizată și se circula alternativ între stațiile Eroilor – Orizont pe linia 1”, a transmis anterior compania.

„Personalul Metrorex a anunțat SMURD pentru intervenție. Conform procedurilor interne, organele abilitate împreună cu Metrorex vor deschide o anchetă de cercetare pentru a se stabili împrejurările în care s-a produs evenimentul. Vom reveni cu detalii referitoare la circulația trenurilor”, a adăugat sursa citată.

Conform procedurilor interne, organele abilitate împreună cu Metrorex vor deschide o anchetă pentru a se stabili împrejurările în care s-a produs evenimentul, au precizat reprezentanții companiei.

Din primele informații, se pare că este vorba despre un bărbat, în vârstă de 47 de ani.

”În această dimineață, 5 februarie 2024, în jurul orei 08.30, polițiștii Direcției Generale de Poliţie a Municipiului București – Brigada de Poliţie pentru Transportul Public – Serviciul de Politie Metrou, au fost sesizați, prin sistem 112, cu privire la faptul că, într-o stație de metrou, din Sectorul 6, o persoană s-ar fi aruncat în fața trenului, în timp ce acesta intra în stație.

La fața locului s-au deplasat cu operativitate polițiștii Serviciului Metrou, fiind identificată persoana în cauză, un bărbat, în vârstă de 46 de ani.

De asemenea, un echipaj de prim ajutor i-a acordat bărbatului primele îngrijiri medicale, acesta fiind transportat la un spital pentru îngrijiri de specialitate.

Cercetările sunt continuate de către Brigada de Poliţie pentru Transportul Public – Serviciul de Politie Metrou, în vederea stabilirii situației de fapt și a împrejurărilor în care a avut loc evenimentul”, anunță DGPMB.

Continua sa citesti

Transport

Doua tramvaie s-au ciocnit violent in zona Lizeanu din Bucuresti

Publicat cu

pe

Doua tramvaie s-au ciocnit duminica dimineata, in Sectorul 2 din Bucuresti. Ambii vatmani au fost raniti si au ajuns la spital. Potrivit informatiilor de la Brigada Rutiera, astazi, 24 decembrie a.c, in jurul orei 05:50, Brigada Rutiera a fost sesizata prin apel 112 cu privire la un accident de circulatie care a avut loc la intersectia dintre sos. Stefan cel Mare si str. Lizeanu.

Conducatorul tramvaiului liniei 1 care circula pe sos. Stefan cel Mare dinspre str. Vasile Lascar a intrat in coliziune cu tramvaiul liniei 5 care se deplasa pe sos. Stefan cel Mare dinspre Piata Obor in momentul in care acesta din urma a efectuat virajul la stanga.

In urma accidentului de circulatie a rezultat ranirea ambilor conducatori de tramvaie si a unui calator, care au fost transportati la spital pentru acordarea de ingrijiri medicale.

Conducatorii de tramvaie au fost testati cu aparatul alcooltest, rezultatul indicat fiind 0.

In continuare efectueaza cercetari pentru determinarea cu exactitate a cauzelor si conditiilor in care s-a produs accidentul de circulatie.

Pe durata efectuarii cercetarii la fata locului circulatia tramvaielor pe ambele sensuri de deplasare ale soselei Stefan cel Mare a fost restrictionata.

Continua sa citesti
Reclama
Stirile Zilei6 zile in urma

BAT vrea o lume fără fum! Investiție de 30 de milioane de lire sterline într-un Centru de Inovare din Southampton

BAT a inaugurat un nou Centru de Inovare de ultimă generație în cadrul facilității sale globale de cercetare și dezvoltare...

Stirile Zilei6 zile in urma

Parchetul Judecătoriei Sectorului 1 îi răspunde primarului Clotilde Armand, după începerea urmăririi penale

După o serie de acuze aduse procurorilor în ultimele zile de către primarul Clotilde Armand, Parchetul de pe lângă Judecătoria...

Stirile Zilei4 săptămâni in urma

Drum expres de la București la Târgoviște

Constructorul ESTA (Turcia) începe în martie lucrările pentru modernizarea și lărgirea la 4 benzi pe DN 71 Bâldana -Târgoviște, o...

Politicao lună in urma

Președintele PMP Cristian Diaconescu sprijină candidatura lui Florin-Mircea Andrei la Primăria sectorului 1

Președintele PMP, Cristian Diaconescu, și Rizia Tudorache, secretar general al PMP, au anunțat, în cadrul evenimentului de lansare a candidaților...

Transporto lună in urma

Primele troleibuze solaris au început să circule în București

Cincisprezece troleibuze Solaris din cele 100 achiziţionate de Primăria Municipiului Bucureşti au fost puse în circulaţie pe străzile Capitalei, anunţă...

Sectorul 1o lună in urma

Avocatul Andrei Florin-Mircea candideaza la functia de primar in Sectorul 1! Chinul bucurestenilor din Sectorul 1 aproape de final

Chinul bucurestenilor din Sectorul 1 este aproape de final deoarece mai este putin pana la alegerile locale. Circul promovat timp...

Reclama

La mare cautare