Noi nu avem o centura ocolitoare de bun simt si premierul ne anunta ca face autostrada Bucuresti-Sofia!

Premierul Mihai Tudose a avut, luni, o întrevedere cu ambasadorul Chinei la Bucureşti, Xu Feihong, cu care a discutat despre o serie de proiecte economice şi de infrastructură, printre care realizarea unui pod suspendat peste Dunăre, la Brăila, precum şi despre o autostradă care să lege Bucureşti de Sofia.

„Avem în vedere proiecte importante în domeniul infrastructurii feroviare şi rutiere pentru care şi-au manifestat interesul companii mari din China, dar aşteptăm ca şi firmele mici să investească şi să producă în România, pentru piaţa europeană”, a declarat Tudose, potrivit Guvernului.

Un prim proiect discutat în cursul întrevederii este construcţia unui pod suspendat peste Dunăre, la Brăila, cuprins în Master Planul General de Transport al României şi pentru care a fost lansat deja anunţul de licitaţie, scrie economica.net.
Alte proiecte de infrastructură menţionate de Tudose se referă la construcţia unei autostrăzi Bucureşti-Sofia sau construcţia unei reţele de transport feroviar de mare viteză, pe pernă magnetică, dezvoltată în comun de România, Bulgaria, Serbia şi, eventual, Grecia, după modelul celor deja funcţionale în China.

<

„Ambasadorul Republicii Populare Chineze în România, Xu Feihong, a transmis premierului Mihai Tudose interesul investitorilor chinezi pentru România şi deschiderea autorităţilor din China pentru dezvoltarea cooperării economice bilaterale”, se arată în comunicat.

Cele două delegaţii au stabilit să analizeze în comun, începând din această săptămână, proiectele care oferă perspective de cooperare bilaterală. Alte oportunităţi de cooperare economică la nivel bilateral, dar şi regional vor putea fi identificate şi cu prilejul reuniunii şefilor de guverne din China şi Europa Centrală şi de Est care va avea loc în toamna acestui an, la Budapesta.

In paralel, modernizarea Centurii Capitalei, cel mai aglomerat drum din România, este întârziată acum de contestaţiile şi solicitările de clarificări care duc la amânarea depunerii ofertelor. Mai mult, prima contestaţie a şi fost respinsă de către Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor.
România este printre singurele ţări europene fără o Centura a Capitalei modernizată. În prezent, din cei 72 de kilometri ai Centurii Bucureşti, a fost modernizat doar sectorul de 20 de kilometri cuprins între localităţile Chitila (DN7) şi Afumaţi (DN2).