Candidatul sustinut de PNL si USR-PLUS la Primaria Capitalei Nicusor Dan a acuzat-o, vineri, la Antena 3,  pe Gabriela Firea ca minte si ca el nu a spus niciodata ca va elimina subventia la transportul public si cea pentru termoficare. Dimpotriva, a adaugat Nicusor Dan, primarul general al Capitalei este cel care nu a platit jumatate de miliard la transportul public in 2019 si nici in acest an. La fel, edilul Gabriela Firea nu a platit nici parte din subventia pentru termoficare.

<

„Contracandidata mea Gabriela Firea a facut niste afirmatii mincinoase. Nu am spus niciodata ca voi elimina subventia la transportul public. Dimpotriva nu a platit o jumatate de miliarde lei in 2019 si ii lipseste jumatate de miliard de lei in 2020. Nu o sa elimin subventia.

A spus ca nu voi plati subventia la termoficare, exact primarul care nu a platit-o in 2019 si in 2020, dupa ce a falimentat RADET.

O treime din contoarele blocului, in momentul de fata nu sunt acreditate metrologic. Adica oamenii nu au niste contoare unde sa fie masurat legal consumul. A introdus RADET in insolventa in 2017, i-am spus ca o sa urmeze falimentul RADET, peste trei ani si iata ca RADET a intrat in faliment peste trei ani.

A facut tot exercitiul aceste de 4 ani in care a refuzat sa plateasca datoriile RADET, nu a luat nici cele 280 milioane de bani europeni care sa fie investiti in infrastructura de termoficare, astfel incat oamenii sa nu mai aiba probleme cu apa calda.

Pentru persoanele cu dizabilitati o sa fac lucruri pe care primarul in functie nu le-a facut. Sa accesibilizez mijloacele de transport in comun pentru persoanele cu dizabilitati, taxiurile sa aiba centre de unde sa poata lua persoane cu dizabilitati si sa fie centre speciale pentru copii cu dizabilitati care au nevoie de tratament special. Nu e corect sa minti in campania electorala.

De altfel, abia astept sa avem o dezbatere fata in fata de care vad ca doamna Firea a tot fugit pana acum. Nu, problema falsa cu care primaria in administratia PSD si-a pus-o a fost sa uneasca RADET cu ELCEN in conditiile in care nu erau stinse datoriile”, a declarat Nicusor Dan, vineri la Antena 3, citat de news.ro.

Chestionat care ar fi prioritatile in domeniu infrastructurii in programul pe care il propune pentru Bucuresti, Nicusor Dan a spus ca va reduce traficul in Capitala cu 40%. El a vorbit si despre linii albastre ale CFR pe care poate circula un metrou de suprafata care sa conecteze diferite zone ale Bucurestiului.

„Sunt doua lucruri la care trebuie sa ajungem, trebuie sa reducem traficul si promit o reducere a traficului cu 40% si sa fie un orar respectat in transportul public si aer conditionat. Putem face un metrou de suprafata prin infrastructura CFR. Avem liniile CFR si exista bani pentru asta, prin linii albastre putem sa conectam niste zone pe metorul de suprafata. Cu sprijinul Guvernului, la fel Soseaua de Centura. La fel parcari la intrarea in oras. Oamenii vor vedea ca e mai rapid sa isi lase masina intr-o parcare la intrarea din Bucuresti si sa ajunga la munca altfel. Investitii in linia de tramvai din Bucuresti. La fel trebuie achizitionate tramvaie, autobuze, troleibuze. Aici a fost un esec al administratiei Firea. Nu s-a reabilitate niciun metru de linie de tramvai avem tot felul de deraiaje si viteza de deplasare mica”, a explicat Dan.

Intrebat cum isi propune sa reduca traficul cu 40% in Capitala, candidatul dreptei la Primaria generala a replicat: „A treia masura este linie unica de autobuz si troleibuz. Ceea ce putem face punctual luand acele masini si oferind o parcare, poti sa faci de exemplu sensuri unice pe strazile din spatele bulevardului. Castigi zeci de locuri si pot fi facute parteneriate cu centre comerciale care au parcari private. Si semaforizarea inteligenta, la nivel de anul 2020. Soseaua de Centura, metroul de suprafata si Centura verde din jurul Bucurestiului care sa apere Bucurestiul de praf si in perspectiva in momentul in care vom termina expertizarea tuturor cladirilor cu risc seismic, acestea sunt patru proiecte mari pe care primaria nu le poate face decat in parteneriat cu Guvernul Romaniei si din fericire eu sunt un om care stie sa dialogheze. Deci pe scurt Soseaua de Centura reduce cu 10%, semaforizarea inteligenta cu 10%, metroul de suprafata cu 10% si marile parcari la intrarea in oras tot cu 10%. In total 40%”.

Primarul general al Capitalei Gabriela Firea a spus joi ca PNL vrea sa scoata subventia la transportul public si astfel biletul de autobuz va ajunge de la 1,3 lei la 6 lei, cat si sa elimine subventia la termoficare, lucru care ar tripla factura la intretinere a bucurestenilor.

„In Bucuresti in acest moment exista un mare risc. L-am discutat cu dl Daniel Florea, care a venit de multe ori la Primarie si mi-a spus ca oamenii sunt ingrijorati. Ingrijorati pentru ca adversarii nostri politici vor sa elimine subventia la transportul public in comun. Au si anuntat acest lucru, nu se sfiesc sa spuna clar in emisiuni televizate. Exista ingrijorari cu privire si la faptul ca adversarii nostri politici vor sa taie subventia la termoficare. Asta inseamna pe scurt ca un bilet care acum costa 1,3 lei va ajunge la 6 lei pentru transportul public in comun, iar factura la intretinere se va tripla. Asta e oferta adversarilor nostri”, a declarat Firea.

Transparenta face diferenta