Connect with us

Transport

Mafia microbuzelor de Bucuresti! Cine sta in spatele sicrielor mergatoare?

Publicat

on

Avem cele mai periculoase drumuri, iar o călătorie cu microbuzul, pe o rută aleasă la întâmplare, poate fi extrem de riscantă. Transportatorii trag de maşini până cazi din ele. 

Adevărata vină o poartă însă autorităţile aflate în subordinea Ministerului Transporturilor, care lasă lucrurile la voia întâmplării, nu fac verificări temeinice şi nu scot mai des licenţe la concurs.
Ultima licitaţie a rutelor a avut loc în 2008, iar următoarea se va ţine abia în 2019. Asta în condiţiile în care transportul rutier a devansat de multă vreme traficul de pasageri de pe calea ferată.
Iată ce nereguli a depistat o echipă de la Inspectorul Pro pe rutele de microbuze.
8 români din 10 aleg să călătorească cu autobuzul sau microbuzul. Potrivit Institutului Naţional de Statistică, transportul rutier a atins o pondere de aproape 80 la sută din traficul total de pasageri. Nimic rău în asta, doar că jumătate dintre şoferii verificaţi pe traseu nu respectă legea.
Fie transportă prea multe persoane, fie nu taie bilete, fie conduc autovehicule care nu ar trece niciun test de siguranţă. Pasagerii nu ştiu însă la ce riscuri se supun atunci când pleacă la drum cu microbuze mai vechi de 10 ani.
O echipă de la Inspectorul Pro a călătorit pe mai multe rute din Bucureşti şi Ilfov în maşini uzate, care aveau uşile legate cu sfoară şi podelele găurite. Iată ce se întâmplă pe drumul spre Tămădău, într-o ruină pe patru roţi. Şoferul face haz de necaz:
“Până ajungi la destinaţie zici de vreo 50 de ori Tatăl Nostru şi gata.”
Zona Bucuresti-Ilfov este împărţită între 30 de firme de transport. Iată cum se circulă şi în drum spre Cernica.

CAMERA ASCUNSĂ:  “Stai ca noi mergem parfum acum. Să vezi dimineaţa cum e, ca la rugby… Ştii cum e grămadă de rugby? Tu o ştii?”
Sorin Nica, patronul acestei firme ştie foarte bine că în autobuzele sale şoferii îi înghesuie pe călători şi nu dau bilete decât celor care cer.
Sorin NIca, reprezentantul uneia dintre firme: “Un autobuz din asta care costă sute de mii de euro, cum poţi să-l amortizezi tu? N-ai nici 5 bani subvenţie de la stat, nu te ajută absolut nimeni, trebuie să scoţi din amărâtul acela de preţ de 2 lei sau 3 lei sau 1 leu 50. Oricum să ştiţi că nu intra mai mulţi oameni decât e omologat, că n-au unde să intre.”
Lăcomia pentru pasageri pleacă de la încasările de zi cu zi. Un conducător auto are un plan bine stabilit. Tot ce câştigă peste, sunt banii lui. Adică între 300 şi 500 de lei pe zi. Asta poate însemna într-o lună bună aproape 3.000 de euro.
Discuție reporter-șofer:
– 3.000 de euro pe lună? Am calculat bine?
– În anumite zile… rămâne câte 5-6 milioane pe zi.
– Aaa…
– Te rişti, când te prinde îţi dă amendă 20 de milioane şi…
– De ce îţi dă amendă?
– Că îi iei în picioare.
– Tu plăteşti amendă?
– Păi, da, ce? Eu îi iau?
– Şi câte amenzi ai?
– Una de 40 de milioane.

Cu astfel de încasări, cui îi mai pasă de sancţiuni? Chiar dacă amenda maximă se ridică la 12.000 de lei, transportatorii riscă şi câştigă. Cu atât mai mult cu cât puţinele controale care au loc sunt aflate dinainte.
Iar atunci când sunt totuşi prinşi de poliţişti, şoferii au răspunsurile pregătite.
Discuţie cu un şofer, poliţist şi reporter:
– De obicei obişnuiţi să luaţi persoane în plus?
– Dimineaţa, da, vă spun cinstit.
– Şi se dau şi bilete.
– Am dat că ştiam că sunteţi aici.
– Ştiaţi? De unde ştiaţi?
– (râde)
– Şi dacă nu ştiaţi?
– Vă spun adevărul….
– Şi dacă nu ştiaţi, nu le dădeaţi, nu?

Transportatorii fac, aşadar, legea în zona Bucuresti-Ilfov. Nu le pasă de amenzi şi nici de controale. Pentru că nimeni nu le ridică licenţele de traseu.
Şi astfel se explică de ce patronii unora dintre aceste firme preferă să stea cu autovehiculele noi în parcare în loc să le scoată pe stradă.
Domnii Sorin Nica şi Mitica Leaua sunt vechi parteneri de afaceri şi cunoscuţi în zona Capitalei. Ei sunt aceia care au blocat în instanţă ultima licitaţie pentru redistribuirea licenţelor de transport, care ar fi trebuit să aibă loc în 2014. Deşi într-un final au pierdut procesul cu MInisterul Transporturilor, demersul lor a făcut ca, timp de 10 ani, niciun transportator din zona Bucuresti-Ilfov să nu fie retras din circulaţie. Iar din păcate situaţia nu e singulară şi pare trasă la indigo în multe alte locuri din ţară.
Responsabile pentru haosul din transportul rutier sunt instituţiile subordonate ministerului transporturilor: Autoritatea Rutieră Romană şi Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier. Niciunul din şefii acestora nu a binevoit să iasă cu o explicaţie.
Acum mai bine de un an, preşedintele Inspectoratului de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier recunoştea că ţara e împânzită de rable şi că situaţia a fost scăpată de sub control. De atunci şi până acum, nu s-a schimbat nimic.
Alecu Mihai, șeful Serviciului Monitorizare și Control ISCTR: ”Într-adevăr, acestea sunt uzate. Noi facem control, controlul nostru fiind limitat.”
Şi totuşi, soluţii există. Una dintre ele ar putea fi acordarea licenţelor de transport pe durate scurte. În acest mod, transportatorul ar fi obligat să prezinte la reînnoirea licenţei şi parcul auto. Nimeni nu şi-ar permite să vină la licitaţie cu maşini vechi. În lipsa unei astfel de decizii, neimplicarea autorităţilor a făcut ca ţara să fie împânzită de cosciuge pe 4 roţi. Şi cum următoarea licitaţie va avea loc abia în 2019, rezultă că încă un de acum încolo transportatorii rutieri îşi vor putea face de cap.
Sursa: Pro TV

Transport

Contract semnat pentru reabilitarea a 18 kilometri de linii de tramvai in Capitala

Publicat

on

Reabilitarea liniilor de tramvai 40, 27, 19, 36 și 23 din Capitală, are trec pe Bd. Theodor Pallady, Bd. 1 Decembrie, Bd. Basarabia, Calea Călărașilor, Bd. Corneliu Coposu, inclusiv Bucla Complex Titan, poate începe.

Nicușor Dan a anunțat că a fost atribuit contractul pentru refacerea tronsonului de 18 kilometri cu cale dublă de rulare.

Inițiativa face parte din proiectul amplu de reabilitare a aproximativ 50 km de infrastructură de tramvai din Capitală, potrivit primarului general.

Advertisement

Porr Construct este firma căreia i-a fost atribuit contractul de reabilitare al liniilor de tramvai, conform reprezentanților Municipalității, citați de Club Feroviar.

Subcontractanți declarați sunt firmele IMSAT, Elektra Invest, Rotermit, Compania Municipală Iluminat Public București.

Săptămâna trecută, proiectul modernizării liniei 40 a fost votat în Consiliul General și are o valoare de aproape 19 milioane de euro.

Advertisement
Continue Reading

Transport

Primele troleibuze solaris au început să circule în București

Publicat

on

Cincisprezece troleibuze Solaris din cele 100 achiziţionate de Primăria Municipiului Bucureşti au fost puse în circulaţie pe străzile Capitalei, anunţă sâmbătă primarul general, Nicuşor Dan. ”15 troleibuze Solaris din cele 100 achiziţionate de Primăria Municipiului Bucureşti sunt de azi în circulaţie pe străzile Capitalei.

Până la 1 martie vor fi 30 de troleibuze în circulaţie.

Potrivit sursei citate, troleibuzele Solaris au o lungime de 12 metri, aer condiţionat, rampă de acces pentru pasagerii cu mobilitate redusă, podea coborâtă, prize pentru încărcarea dispozitivelor mobile ale călătorilor, computer de gestiune management vehicul cu funcţii GPS şi comunicare online, sistem de informare audio-video şi sisteme de numărare a călătorilor.

Totodată, aceste troleibuze au o autonomie de 20 kilometri, având funcţia de autobuz pe trasee neelectrificate, iar conectarea/deconectarea la/de la reţeaua electrificată se face autonom, din cabina şoferului, arată Nicuşor Dan pe Facebook.

Advertisement

Pentru achiziţia celor 100 de troleibuze, Primăria Municipiului Bucureşti a obţinut fonduri nerambursabile de la Administraţia Fondului pentru Mediu.

Continue Reading

Transport

Tentativă de sinucidere la stația de metrou Orizont

Publicat

on

Tentativă de sinucidere, luni dimineață, la stația de metrou Orizont din Drumul Taberei. Persoana a fost salvată de angajații Metrorex, este conștientă și va fi transportată la spital pentru investigații. 

Circulaţia trenurilor de metrou a fost reluată în condiţii normale, transmite Metrorex.

„În jurul orei 08:15, în stația de metrou Orizont, pe direcția Valea Ialomiței a avut loc o tentativă de suicid. În acest moment circulația trenurilor a fost reorganizată și se circula alternativ între stațiile Eroilor – Orizont pe linia 1”, a transmis anterior compania.

„Personalul Metrorex a anunțat SMURD pentru intervenție. Conform procedurilor interne, organele abilitate împreună cu Metrorex vor deschide o anchetă de cercetare pentru a se stabili împrejurările în care s-a produs evenimentul. Vom reveni cu detalii referitoare la circulația trenurilor”, a adăugat sursa citată.

Conform procedurilor interne, organele abilitate împreună cu Metrorex vor deschide o anchetă pentru a se stabili împrejurările în care s-a produs evenimentul, au precizat reprezentanții companiei.

Din primele informații, se pare că este vorba despre un bărbat, în vârstă de 47 de ani.

”În această dimineață, 5 februarie 2024, în jurul orei 08.30, polițiștii Direcției Generale de Poliţie a Municipiului București – Brigada de Poliţie pentru Transportul Public – Serviciul de Politie Metrou, au fost sesizați, prin sistem 112, cu privire la faptul că, într-o stație de metrou, din Sectorul 6, o persoană s-ar fi aruncat în fața trenului, în timp ce acesta intra în stație.

La fața locului s-au deplasat cu operativitate polițiștii Serviciului Metrou, fiind identificată persoana în cauză, un bărbat, în vârstă de 46 de ani.

De asemenea, un echipaj de prim ajutor i-a acordat bărbatului primele îngrijiri medicale, acesta fiind transportat la un spital pentru îngrijiri de specialitate.

Cercetările sunt continuate de către Brigada de Poliţie pentru Transportul Public – Serviciul de Politie Metrou, în vederea stabilirii situației de fapt și a împrejurărilor în care a avut loc evenimentul”, anunță DGPMB.

Continue Reading

La mare cautare

Copyright © 2012 Bucurestiul.ro