La 25 de ani face bani frumosi ajutand turistii sa descopere Bucurestiul! ”Toti au impresia ca aici sunt numai tigani nomazi!”

La 25 de ani, Raluca Muresan dovedeste ca poti sa faci bani din ce iti place fara sa fii angajat si fara sa ai sefi. A renuntat la job si a lansat afacerea Trip to Romania in 2013, fix cu 600 de euro. De atunci, tanara stie cum sa traiasca din vacantele strainilor care vin in vizite de afaceri in Romania.

Daca ai sta de vorba cu Raluca Muresan, ai intelege ca nu investeste timp si bani la intamplare doar pentru a-si exprima pasiunea si a spune ca face ceea ce ii place.

Este cu mult mai practica decat atat pentru ca, in fond, pare un om nascut sa faca business.

<
Nu s-a chinuit cu promovarea Romaniei si a serviciilor sale pe diferite site-uri straine, doar-doar o sa pice candva un strain. Tanara a mers direct la tinta: si-a facut un cont pe ASmallWorld, unde convinge strainii care anunta ca vin in Bucuresti sa descopere mai bine Micul Paris sau chiar o parte din Romania. Contra cost, ca doar vorbim de initiativa in afaceri.

“Ideea de-mi lansa propria afacere mi-a venit in Spania, in Valencia, unde am mers cu o bursa Erasmus pe Gestiune Turistica. Am fost nevoita sa fac niste proiecte de dezvoltare turistica”, spune Raluca Muresan. Asa ca s-a apucat sa creeze un produs turistic despre Romania pe care urma sa-l prezinte profesorilor spanioli si care avea sa se transforme in viitoarea sa afacere.

A creat site-ul TriptoRomania.net, in care a investit 500 de euro si si-a spus “nu pot sa fac concurenta cu agentiile. Trebuie sa aduc ceva care sa ma diferentieze”. Asa ca a mai investit 100 de euro in crearea contului pe reteaua de socializare ASmallWorld, suma pe care orice membru o plateste anual, si de unde atrage clientii in tururi personalizate in Romania.

“Foarte multi vin doar pentru weekend. Incepe sa se dezvolte mult Bucurestiul ca destinatie de city break. Cunosc un american care are o agentie foarte extinsa, cu birou si in Ucraina, Estonia, Croatia, vinde Europa Centrala si de Est, dar nu are Romania in retea. Si atunci eu ii fac oferte”, ne-a povestit tanara.

Turistii straini stiu despre Dracula si Ceausescu. Si cam atat. Dar Raluca a avut si surprize: un turist francez foarte pasionat de Dinu Lipatti si care voia sa stie mai multe despre compozitorul roman. Foarte multi turisti sunt americani, insa vin clienti si din Marea Britanie, Elvetia, Suedia, Franta si Spania.

Europenii, in general, vor sa inteleaga mentalitatea romanilor. Au impresia ca o sa vina in Bucuresti si o sa gaseasca caravane de tigani nomazi. Si vin si nu vad nimic. In Bucuresti, sunt doua case mari construite in stilul tiganesc si toata lumea face poze. Tarile vestice sau oamenii de acolo nu inteleg ca la noi familiile sunt foarte unite, dar societatea este foarte patriarhala. Se intreaba «Dar de ce femeile lucreaza atat de mult?»”, explica tanara.

(sursa: wall-street.ro)