15.5 C
București
marți, februarie 25, 2020
Acasă Bani Gara de Nord ar putea fi modernizata prin Parteneriat Public Privat

Gara de Nord ar putea fi modernizata prin Parteneriat Public Privat

Parteneriatul public – privat (PPP) reprezintă o soluţie pentru modernizarea Gării de Nord, în contextul în care statul nu are bani pentru lucrări, consideră Aura Răducu, directorul Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public Bucureşti – Ilfov (ADITPBI) şi fost ministru al Fondurilor Europene.
„Gara de Nord arată cum arată. O soluţie este modernizarea prin PPP”, a spus Aura Răducu la un eveniment de profil.
Dacă statul nu dispune de fonduri pentru modernizarea clădirii istorice din Bucureşti, ar putea să atribuie proiectul prin PPP unui dezvoltator de centre comerciale, propune Răducu.
Astfel, pe lângă lucrările la clădirea Gării de Nord şi mall-ul pe care şi-l va construi, dezvoltatorul va fi obligat să facă şi infrastructura adiacentă, precum drumuri de acces, sensuri giratorii şi altele, explică directorul ADITBPI.
Transformarea Gării de Nord din Bucureşti a fost o preocupare pentru politicienii care s-au perindat în fotoliului de ministru la Transporturi. Însă niciun plan nu a prins contur pentru clădirea administrată de CFR SA.
Anul trecut, un fost şef al CFR SA spera să obţină finanţare de la arabi pentru modernizarea Gării de Nord. El estima costurile cu reabilitarea monumentului istoric la un miliard de euro.
În urmă cu trei ani, un alt fost şef al CFR SA spunea resemnat că Gara de Nord nu va fi modernizată, deoarece costurile pentru reabilitare depăşesc 200 milioane euro, iar la nivelul mecanismelor financiare europene nu a fost identificată o sursă de finanţare.
Tot în 2016, arhitecţii Centrului de Excelenţă în Urbanism „Ion Mincu” au venit însă cu o propunere pentru Gara de Nord: un proiect integrat, cu mall şi birouri, totul la un cost de 2,4 miliarde de euro.
Arhitecţii propuneau realizarea proiectului tot în parteneriat public-privat, în două etape de dezvoltare. În această formulă investiția începea să fie amortizată încă din cel de-al treilea an de funcționare a zonei de mall și birouri.
România este o piaţa virgină pentru PPP-uri. Primul proiect PPP propus de Guvern este Autostrada Ploieşti – Comarnic – Braşov.
Pe lângă această autostradă, Guvernul României mai are în vedere şi alte proiecte ce urmează a fi realizate prin PPP. Rămâne de văzut dacă va include şi Gara de Nord pe această listă.
Şi Primăria Capitalei a lansat recent un proiect prin PPP, respectiv parcarea de peste jumătate de miliard de lei din Dorobanţi.

<

Ultimele stiri

Primaria Sectorului 2 a aprobat constructia unei terase in Parcul Circului

Primăria Sectorului 2 a dat autorizație pentru construirea unei terase pe locul unei foste toalete publice din Parcul Circului, la intrarea dinspre...

Culmea nestiintei: Negoita se arata ultragiat de achizitiile facute de firmele primariei Sector 3. ”Niste nenorociri pe acolo!”

Primarul Sectorului 3, Robert Negoiță, a declarat că ”știe că sunt anumite lucruri în neregulă” cu achizițiile făcute de companiile instituției, a...

Nicusor Dan si Vlad Voiculescu nu s-au putut intelege. Negocieri esuate!

Vlad Voiculescu, candidatul PLUS pentru funcţia de primar general al Capitalei, afirmă că a discutat mai mult de două ore cu Nicuşor...

In plina campanie electorala Primaria Sectorului 4 anunta constructia celui mai mare parc al Bucurestiului

Peste 30.000 de metri pătrați de teren pe care nu creștea nici iarba, din sudul Bucureștiului, vor fi transformați într-un mega-parc. Acesta...