Politica
Gabriela Firea a mintit din nou public, fara rusine! Cat costa, de fapt, noile tramvaie ale Bucurestiului?
Contractul pentru achizitia celor 100 de tramvaie a fost semnat de municipalitate in conformitate cu Legea achizitiilor publice si cu Hotararea Curtii de Apel Bucuresti, pretul fiind cel ofertat de castigatorul licitatiei, sustine directorul general al Societatii de Transport Bucuresti (STB), Adrian Crit.
„Nu s-a semnat contractul pe un pret majorat. Sunt speculatii. 840,88 milioane lei, fara TVA, acesta a fost pretul ofertat de castigator (Astra Vagoane Calatori Arad – n. r.) si la acest pret s-a semnat contractul. Daca se doreste o modificare a pretului, decizia apartine municipalitatii. Acel contract a fost semnat si de mine, ca utilizator al tramvaielor achizitionate de municipalitate, pentru ca receptia si punerea in functiune vor fi realizate de angajatii STB. Mai mult, caietul de sarcini si documentatia de atribuire a fost facuta tot de angajati din cadrul STB, acestia participand inclusiv in comisia de licitatie. Am semnat ca utilizator de contract la solicitarea primarului general, luand in considerare documentatia de atribuire publicata cu ocazia licitatiei”, a declarat, pentru Agerpres Adrian Crit.
Seful STB a venit cu aceste precizari in urma informatiilor aparute in spatiul public, potrivit carora pretul de achizitie a celor 100 de tramvaie ar urma sa urce cu 34 de milioane de lei, prin act aditional.
Fostul primar general PSD Gabriela Firea a sustinut ca actualul edil, Nicusor Dan, a negociat ilegal cu Astra Arad majorarea pretului celor 100 de tramvaie cu 145 de milioane de lei.
„NIMICusor minte si cand spune ca tramvaiele vor fi platite din fonduri europene. Poate cele 840 milioane lei, obtinute de mine si de echipa mea pentru acest contract.
Restul, majorarea negociata de el, va fi acoperit din banii bucurestenilor. Astept cu interes si opinia Comisiei Europene pe acest subiect…
OK, majoram pretul, dar a obtinut Plicusor vreun avantaj pentru bucuresteni in urma negocierii? Vin mai repede tramvaiele? Nu, nu vin! Termenul de livrare al prototipului este tot de 15 luni, deci august 2022, abia dupa incepe livrarea efectiva a tramvaielor. Indiferent de aberatiile lui Plicusor, derularea si finalizarea unei licitatii publice in Romania sunt procese greoaie, care dureaza ani intregi.
Iar daca nu te intereseaza binele oamenilor, ci doar interesele personale, chiar mai mult. In fond, lui Plicusor i-au trebuit 7 luni doar sa semneze un contract lasat la cheie…”, a sustinut Firea.
Avand in vedere ca tramvaiele pe care le va furniza producatorul roman vor avea 36 de metri, fiind mult mai lungi decat cele care circula in prezent, unele peroane de pe liniile pe care vor circula aceste tramvaie, respectiv 1, 10, 21, 25, 32, 40, 41 si 55, vor trebuie modificate.
In acest context, Crit sustine ca modernizarea peroanelor si a caii de rulare este asumata de municipalitate, iar pana la livrarea in totalitate a celor 100 de tramvaie se vor finaliza aceste lucrari.
„Legat de modificarea peroanelor pentru a putea ajunge in statii tramvaiele mai mari pot sa va spun ca este o modernizare asumata de municipalitate anul trecut. Pana in prezent, s-au lungit opt peroane pe linia 41. De asemenea, am pus la dispozitia executantului lucrarii de pe Vasile Milea tot ceea ce inseamna amplasament, astfel incat, in zilele urmatoare, sa inceapa organizarea de santier pe acel tronson de un kilometru, situat intre Podul Basarab si Bulevardul Timisoara. Este o lucrare contractata de municipalitate, este ultimul tronson de modernizare pe inelul circular de tramvai al Capitalei si care va aduce beneficii majore bucurestenilor, legate de timpii de succedare si de calitatea transportului. Pe linia 41 mai sunt de modificat 14 peroane, dar pot spune ca e obligatia municipalitatii ca pana la sosirea in totalitate a celor 100 de tramvaie sa se modernizeze 27 de kilometri de cale de rulare. Este un prim pas care s-a facut acum cu acest kilometru pe linia 1. Urmeaza modernizarea liniei 40, unde sunt circa 18,4 kilometri, si a liniei 55, unde sunt circa 8,4 kilometri”, a explicat seful STB.
Potrivit sursei citate, cele 100 de tramvaie vor veni, conform graficului de livrare, incepand cu luna august 2022, iar ulterior vor sosi regulat cate 4 tramvaie pe luna.
„Ne dorim mai repede, pentru ca vechimea tramvaiului din Bucuresti nu e una care sa ne avantajeze. Ne provoaca costuri foarte mari de exploatare”, a sustinut Adrian Crit.
El a facut referire si la informatiile privind contractul de asociere incheiat cu Astra Vagoane Arad in anul 2011, pentru o perioada de 10 ani, prin care s-au modernizat uzinele URAC, cu scopul de a fabrica tramvaie si de a le vinde altor utilizatori, nu de a le cumpara efectiv de la acest producator, asa cum s-a prezentat in spatiul public. Contractul de asociere a expirat in ianuarie 2011.
„RATB, cum se numea societatea in 2011, nu a cumparat tramvaie de 600 de milioane de lei, doar s-a asociat pentru a produce niste tramvaie la URAC si de a le vinde altor utilizatori. Prin contractul de asociere cu Astra Vagoane, RATB la vremea respectiva se alinia tendintelor prin care se fabricau la nivel european tramvaie cu podea total coborata, in conditiile in care noi din punct de vedere al know-how-ului nu aveam aceasta posibilitate. La vremea respectiva era o oportunitate, pe de o parte de a utiliza forta de munca, iar pe de alta parte aveam posibilitatea de a produce tramvaie si de a le vinde pe diferite piete. Pe Astra Vagoane Arad, care producea tramvaie, o interesa sa gaseasca un partener unde sa poata sa produca si sa poata testa tramvaiele respective. Asa cum rezulta din contract, ei puneau la dispozitie know-how-ul si investitiile. Au si facut aceste investitii in uzina, iar RATB la vremea respectiva utiliza minimum 150 de angajati pentru care asocierea platea salariile. Si, mai mult de atat, profitul rezultat se repartiza in conformitate cu ceea ce era in contract, respectiv 33% era pentru furnizorul de know-how, 33% catre RATB si 33% catre Astra Vagoane. Asta era ponderea, in conditiile in care RATB nu investea nimic la vremea respectiva, dar, mai mult de atat, avea doar beneficii, faptul ca avea cunostinta despre ceea ce inseamna un tramvai modern si institutia la vremea respectiva putea sa aiba un venit suplimentar”, a explicat directorul general al societatii.
Potrivit sursei citate, asocierea a fost semnata in anul 2011, in luna ianuarie, pe o durata de 10 ani si a expirat in luna ianuarie 2021, fosta conducere a institutiei neluand decizia de a prelungi acest contract in conformitate cu clauzele, dar „nici nu si-a asumat sa produca ceva, desi partenerul a investit”.
„STB a ramas insa cu ceva: hala unde a investit partenerul de la Asta Vagoane Calatori. A fost o hala veche, cu tot felul de probleme, si avem imagini dinainte sa se faca investitia care pot confirma acest lucru. Vom lua in curand decizia daca vom putea sa producem ceva in aceasta hala”, a adaugat Crit.
Legat de propunerea de modificare a planului tarifar, pe care a anuntat-o in data de 14 mai intr-o conferinta de presa, Adrian Crit a mentionat ca aceasta a fost transmisa atat Asociatiei de Transport Metropolitan Bucuresti-Ilfov, cat si CGMB si primarului general, dar inca nu a intrat in dezbatere publica. In acea conferinta, seful STB a anuntat ca va propune un tarif de 3 lei pe ora pe mijloacele de transport in comun si abonamente anuale de 500 de lei. Astfel, propunerea STB privind tarifele va intra in dezbatere si se refera la eliminarea tarifului actual de 1,3 lei pe semi-cursa si introducerea tarifelor orare si a abonamentelor, asa cum exista si in alte capitale europene.
Politica
Un senator AUR a plecat la Alternativa Dreaptă!
Se confirmă ascensiunea Partidului Alternativa Dreaptă dar și fracționarea curentului conservator între acesta și AUR!
Astfel, după reușita Alternativei Drepte de a se înscrie cu liste complete în competiția pentru europarlamentare s-a produs o nouă mutare politică în cadrul partidului condus de Adela Marza (Președinte) și Mircea Andrei (Secretar General). Astfel, senatorul Adrian Costea, care reprezintă județul Ialomița, a părăsit formațiunea AUR și s-a înscris in Partidul Alternativa Dreapta.
”Voi rămâne mereu constant liniei politice conservatoare, de promovare a identității naționale și a valorilor fundamentale ale poporului român. Opțiunea mea este pentru Partidul Alternativa Dreaptă deoarece acesta este un Autentic partid conservator și de dreapta.”
Deputatul AUR Enachi Raisa şi-a anunţat în plenul Camerei Deputaţilor demisia din partid, ea precizând că va activa ca independent. „Vă anunţ că de astăzi îmi dau demisia şi nu mai fac parte din grupul AUR. Voi activa ca deputat independent”, a spus deputatul în şedinţa plenului Camerei Deputaţilor.
Politica
Președintele PMP Cristian Diaconescu sprijină candidatura lui Florin-Mircea Andrei la Primăria sectorului 1
Președintele PMP, Cristian Diaconescu, și Rizia Tudorache, secretar general al PMP, au anunțat, în cadrul evenimentului de lansare a candidaților Partidului Alternativa Dreaptă pentru alegerile din 2024, că PMP susține candidatura lui Florin-Mircea Andrei la Primăria sectorului 1.
În fața sutelor de simpatizanți și membrii AD, prezenți la eveniment, avocatul Mircea Florin-Andrei și-a lansat programul de candidatură la Primăria sectorului 1 și a dat un mesaj clar:
,,Inima Sectorului 1 a încetat să bată astăzi! Am vorbit în ultimul an cu mii de oameni, care sunt disperați să scape de Clotilde Armand. Voi intra în această competiție electorală cu bucurie, sunt pregătit să mă lupt pentru a scăpa Sectorul 1 de umilința la care ne-a supus Clotilde Armand. Și cu ocazia acestui eveniment public, vreau să-i spun doamnei primar un singur lucru: orice candidat e mai bun decât dumneavoastră!’’
Tot astăzi, Partidul Alternativa Dreaptă a anunțat și lista candidaților pentru alegerile europarlamentare, listă deschisă de Adela Mârza, președintele partidului.
Partidul Alternativa Dreaptă este singurul partid din România afiliat Grupului European al Conservatorilor și Reformiștilor- ECR- condus, în calitate de președinte, de Giorgia Meloni, premierul Italiei.
Politica
Văzând că nu au candidat la primăria Capitalei, liberalii insistă cu oferta pentru Nicușor Dan
PNL îşi păstrează oferta pentru Nicuşor Dan să vină în partid, pentru o susţinere a unui nou mandat la Primăria Capitalei, au precizat surse politice.
Preşedintele PNL, Nicolae Ciucă, a discutat în ultima vreme cu primarul Capitalei, reiterând propunerea PNL ca acesta să se înscrie în PNL pentru a fi susţinut la alegerile locale din 2024. Potrivit surselor, primarul a transmis că se gândeşte.
PNL vrea să aibă propriul candidat la alegerile locale pentru Primăria Generală şi nu să susţină un candidat independent.
Liberalii îşi fac calcule privind alegerile locale pe Bucureşti, considerând că au şanse mari să câştige trei primării de sector, respectiv sectorul 6, sectorul 1 şi sectorul 2.
- Sectorul 14 săptămâni in urma
Surpriză majoră la Sectorul 1! Andrei Florin-Mircea de la Alternativa Dreaptă are 21% în sondaje
- Bucuresti4 săptămâni in urma
Vine vara bine-mi pare! Locurile de joacă din Sectorul 1 se închid! Clotilde Armand nu își asumă…
- Bucuresti4 săptămâni in urma
Salarii mărite la Primăria Capitalei! Cine sunt fericiții câștigători?
- Bani4 săptămâni in urma
Guvernul iar face manevre pe spatele contribuabililor la buget! Marii producători din industria tutunului, susțin taxarea echitabilă a tuturor produselor cu nicotină!
- Politica2 săptămâni in urma
Un senator AUR a plecat la Alternativa Dreaptă!
- Bucuresti3 săptămâni in urma
Avocatul Andrei Florin-Mircea: Sistemul de educație din Sectorul 1 nu mai e sigur! Poliția Locală să revină pe stradă!
- Bucuresti2 săptămâni in urma
Profesor de 62 de ani din București, acuzat că avea o relație cu una dintre elevele sale. Bărbatul a fost reţinut pentru 24 de ore
- Bucuresti2 săptămâni in urma
Salonul Bicicletei revine în Capitală