FOTO-In vreme ce bucurestenii raman cu promisiunile, la Cluj-Napoca se circula cu autobuze electrice dotate cu wi-fi!

În timp ce Gabriela Firea, edilul-șef al Capitalei, se mândrește cu achiziția de autobuze turcești, fabricate de Otokar, într-un oraș din vestul țării vor ajunge, în curând, vehicule electrice de transport în comun.
Orasul Cluj-Napoca va deveni primul din Romania pe strazile caruia vor circula autobuze electrice, dotate cu Wi-Fi. Primaria a organizat deja licitatia pentru 30 de astfel de autobuze electrice si a semnat in iulie anul trecut un acord cu firma poloneza Solaris. Primele 11 autobuze electrice vor ajunge in Cluj la sfarsitul lunii aprilie.
Pretul unui autobuz electric este de aproximativ o jumatate de milion de euro, fara TVA, iar fondurile pentru primele 11 vehicule au fost obtinute de la Guvernul Elvetiei (85%) si acoperite in proportie de 15% de la bugetul local, urmand ca restul autobuzelor sa fie achizitionate cu fonduri europene si locale. Autobuzele vor avea o autonomie de 105 kilometri si o garantie de 5 ani. De asemenea, costurile pentru mentenanta si piese de schimb vor fi asigurate de firma producatoare.
Autobuzele vor putea fi incarcate in 13 statii lente si rapide: o incarcare lenta va dura 6 ore, iar cea rapida doar 10 minute.
“Am semnat acordul cadru privind achizitionarea a 30 de autobuze electrice. Primele 11 autobuze electrice vor fi livrate, potrivit contractului, in maxim 9 luni de la semnarea contractului subsecvent (cel tarziu martie 2018). Banii pentru aceste 11 autobuze provin din fonduri elvetiene (85%) si buget local (15%). Urmatoarele 19 autobuze urmeaza sa fie achizitionate din fonduri locale si europene. Autobuzele au o capacitate de 78 de locuri, dotate cu wi-fi, camere video, aer conditionat si platforma joasa pentru persoane cu dizabilitati”, spunea primarul Clujului, Emil Boc, in iulie 2017, dupa cum relata monitorulcj.ro, citat de Digi24.
Un autobuz electric costă aproximativ o jumătate de milion de euro, fără TVA.

”Am decis să luăm mai multe autobuze electrice pe fonduri europene. Iniţial a fost vorba să luăm într-o primă fază 11, apoi încă 19, dar până la urmă am decis să mai luăm încă 30”, a spus viceprimarul Dan Tarcea.
Mai multe orașe din România și-au anunțat intenția de a achiziționa autobuze electrice, care nu poluează și sunt silențioase, însă, până în acest moment, doar Cluj-Napoca a făcut ceva în acest sens.
Ardelenii au mai cumpărat și 15 autobuze diesel Mercedes articulate, lungi de 18 metri, și are o licitație deschisă pentru alte 60 de autobuze diesel clasice, de 12 metri.
Clujenii vor avea și 22 de tramvaie noi, pentru care ar urma să se plătească aproximativ 227 de milioane de lei, dar şi pentru 50 de troleibuze articulate, care vor costa aproximativ 116 milioane de lei, banii provenind din fonduri europene.
Bucureștiul, în schimb, va cheltui peste 460 de milioane de lei pentru 400 de autobuze Otokar în următorii patru ani. Capitala României se află pe lista neagră a Uniunii Europene din cauza poluării.

<