Intra in contact cu noi

Transport

FOTO-Cum va arata noua gara de langa Aeroportul Otopeni: Planul B pentru Euro 2020

Publicat cu

pe

În contextul în care nu este sigur că linia ferată care va asigura legătura directă între aerogara de la Otopeni și Gara de Nord va fi gata la termen, autoritățile pregătesc planul B pentru Euro 2020, informeaza clubferoviar.ro.

CFR SA a anunțat vineri că a semnat cu Porr Construct contractul pentru dublarea căii ferate Mogoșoaia – Balotești, care include și construcția unui nou punct de oprire, la standarde europene, în locul celui existent, din câmp. Astfel, în cazul în care conexiunea directă nu va fi gata la timp, va putea fi activat planul B pentru Euro 2020. Suporterii vor putea fi preluați de la Aeroportul Henri Coandă cu autobuzele și duși la noul PO Aeroport, unde se vor urca în trenurile care-i vor duce în Gara de Nord.

Obiectivul de investiţii Dublarea liniei de cale ferată între staţiile Mogoşoaia şi Baloteşti, în valoare de 50,5 milioane de lei, are finanţare asigurată din fonduri de la bugetul de stat. Durata de realizare a acestei investiţii este, conform contractului, de 17 luni şi include cele două etape de implementare, elaborarea proiectului tehnic şi execuţia lucrărilor de infrastructură şi suprastructură feroviară pe întreagul traseu, în lungime de aproximativ opt kilometri.

Reclama

Trebuie precizat faptul faptul că, proiectul reprezintă prima lucrare de dublare a unei linii de cale ferată realizată, după 1989 pe reţeaua feroviară, exclusiv din fonduri de la bugetul de stat.

Noul PO Aeroport, planul B pentru Euro 2020

Contractul pentru dublarea liniei de cale ferată pe traseul Mogoşoaia – Baloteşti acoperă o gamă complexă de lucrări de infrastructură şi suprastructură feroviară pe întregul traseu, prin lucrări de consolidare şi lărgire a terasamentului, montarea suprastructurii liniei pentru realizarea căii ferate duble pe întreaga distanţă, lucrări de reparaţii şi consolidare a patru podeţe, trei poduri şi o trecere la nivel.

De asemenea, în proiect este inclusă și construirea noului Punct de Oprire Aeroport (PO Aeroport), montarea instalaţiilor de semnalizare şi telecomunicatii feroviare pe întreaga distanţă şi instalaţii de energoalimentare pentru PO Aeroport.

”Menţionăm faptul că Punctul de Oprire Aeroport va fi o construcţie nouă, pe două niveluri (parter şi etaj), cu două peroane, fiecare în lungime de 150 m şi lățime de 3 m, accesul călătorilor la peroane fiind asigurat prin intermediul unor scări fixe şi rulante, iar accesul persoanelor cu dizabilități va fi asigurat prin intermediul unui lift. Prin finalizarea acestui obiectiv de investiţii Dublarea liniei de cale ferată Mogoşoia – Baloteşti, parte integrantă a programului de Modernizare a liniei Bucureşti Nord – Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti, CFR SA va asigura o creştere a calităţii serviciilor de transport feroviar, prin introducerea de trenuri cu mers cadenţat, cu o frecvenţă convenabilă transportului de călători de navetă, favorabilă transportului de călători spre şi de la Aeroport, fără a influenţa traficul de călători de lung parcurs sau traficul de marfă pe relaţia Bucureşti – Urziceni”, se arată în comunicatul CFR SA.

Reclama

Incertitudinile conexiunii directe

Cu alte cuvinte, este posibil ca la meciurile găzduite de România la Campionatul European de Fotbal 2020 să fie utilizată varianta cu transfer auto, dacă legătura directă nu va fi gata la timp.

Și riscul există, din moment ce până acum nu s-a semnat contractul. La finele lunii martie, CFR SA anunța că a primit trei oferte pentru linia ferată de aeroport, racordul de la Odăile la aerogară, cu pasaj peste DN1.

”Comisia de evaluare va analiza în perioada următoare documentele de calificare şi propunerile tehnice şi financiare în vederea desemnării ofertei câştigătoare”, preciza la momentul respectiv CFR SA. Până acum însă nu a fost desemnat câștigătorul, iar termenul de realizare a investiției este de 14 luni de la semnarea contractului. Înșiși oficiali ai companiei de infrastructură au declarat în mai multe rânduri că este posibil ca linia ferată să fie gata la timp doar dacă nu vor fi contestații. Ceea ce pare greu de crezut, în condițiile în care aproape toate licitațiile din România sunt contestate, unele chiar și în mai multe rânduri. Așa că autoritățile au pregătit planul B pentru Euro 2020, în condițiile în care UEFA a condiționat organizarea meciurilor la București de existența unei alte variante de transport, în afară de cea rutieră, de la Aeroportul Otopeni spre Capitală.

Reclama

Sursa: clubferoviar.ro

Transport

Contract semnat pentru reabilitarea a 18 kilometri de linii de tramvai in Capitala

Publicat cu

pe

Reabilitarea liniilor de tramvai 40, 27, 19, 36 și 23 din Capitală, are trec pe Bd. Theodor Pallady, Bd. 1 Decembrie, Bd. Basarabia, Calea Călărașilor, Bd. Corneliu Coposu, inclusiv Bucla Complex Titan, poate începe.

Nicușor Dan a anunțat că a fost atribuit contractul pentru refacerea tronsonului de 18 kilometri cu cale dublă de rulare.

Inițiativa face parte din proiectul amplu de reabilitare a aproximativ 50 km de infrastructură de tramvai din Capitală, potrivit primarului general.

Reclama

Porr Construct este firma căreia i-a fost atribuit contractul de reabilitare al liniilor de tramvai, conform reprezentanților Municipalității, citați de Club Feroviar.

Subcontractanți declarați sunt firmele IMSAT, Elektra Invest, Rotermit, Compania Municipală Iluminat Public București.

Săptămâna trecută, proiectul modernizării liniei 40 a fost votat în Consiliul General și are o valoare de aproape 19 milioane de euro.

Reclama
Continua sa citesti

Transport

Primele troleibuze solaris au început să circule în București

Publicat cu

pe

Cincisprezece troleibuze Solaris din cele 100 achiziţionate de Primăria Municipiului Bucureşti au fost puse în circulaţie pe străzile Capitalei, anunţă sâmbătă primarul general, Nicuşor Dan. ”15 troleibuze Solaris din cele 100 achiziţionate de Primăria Municipiului Bucureşti sunt de azi în circulaţie pe străzile Capitalei.

Până la 1 martie vor fi 30 de troleibuze în circulaţie.

Potrivit sursei citate, troleibuzele Solaris au o lungime de 12 metri, aer condiţionat, rampă de acces pentru pasagerii cu mobilitate redusă, podea coborâtă, prize pentru încărcarea dispozitivelor mobile ale călătorilor, computer de gestiune management vehicul cu funcţii GPS şi comunicare online, sistem de informare audio-video şi sisteme de numărare a călătorilor.

Totodată, aceste troleibuze au o autonomie de 20 kilometri, având funcţia de autobuz pe trasee neelectrificate, iar conectarea/deconectarea la/de la reţeaua electrificată se face autonom, din cabina şoferului, arată Nicuşor Dan pe Facebook.

Reclama

Pentru achiziţia celor 100 de troleibuze, Primăria Municipiului Bucureşti a obţinut fonduri nerambursabile de la Administraţia Fondului pentru Mediu.

Continua sa citesti

Transport

Tentativă de sinucidere la stația de metrou Orizont

Publicat cu

pe

Tentativă de sinucidere, luni dimineață, la stația de metrou Orizont din Drumul Taberei. Persoana a fost salvată de angajații Metrorex, este conștientă și va fi transportată la spital pentru investigații. 

Circulaţia trenurilor de metrou a fost reluată în condiţii normale, transmite Metrorex.

„În jurul orei 08:15, în stația de metrou Orizont, pe direcția Valea Ialomiței a avut loc o tentativă de suicid. În acest moment circulația trenurilor a fost reorganizată și se circula alternativ între stațiile Eroilor – Orizont pe linia 1”, a transmis anterior compania.

„Personalul Metrorex a anunțat SMURD pentru intervenție. Conform procedurilor interne, organele abilitate împreună cu Metrorex vor deschide o anchetă de cercetare pentru a se stabili împrejurările în care s-a produs evenimentul. Vom reveni cu detalii referitoare la circulația trenurilor”, a adăugat sursa citată.

Conform procedurilor interne, organele abilitate împreună cu Metrorex vor deschide o anchetă pentru a se stabili împrejurările în care s-a produs evenimentul, au precizat reprezentanții companiei.

Din primele informații, se pare că este vorba despre un bărbat, în vârstă de 47 de ani.

”În această dimineață, 5 februarie 2024, în jurul orei 08.30, polițiștii Direcției Generale de Poliţie a Municipiului București – Brigada de Poliţie pentru Transportul Public – Serviciul de Politie Metrou, au fost sesizați, prin sistem 112, cu privire la faptul că, într-o stație de metrou, din Sectorul 6, o persoană s-ar fi aruncat în fața trenului, în timp ce acesta intra în stație.

La fața locului s-au deplasat cu operativitate polițiștii Serviciului Metrou, fiind identificată persoana în cauză, un bărbat, în vârstă de 46 de ani.

De asemenea, un echipaj de prim ajutor i-a acordat bărbatului primele îngrijiri medicale, acesta fiind transportat la un spital pentru îngrijiri de specialitate.

Cercetările sunt continuate de către Brigada de Poliţie pentru Transportul Public – Serviciul de Politie Metrou, în vederea stabilirii situației de fapt și a împrejurărilor în care a avut loc evenimentul”, anunță DGPMB.

Continua sa citesti

La mare cautare

Copyright © 2012 Bucurestiul.ro