Connect with us

Transport

Firea promite tramvaie suspendate si canale Dunare-Bucuresti, in timp ce infrastructura existenta se descompune peste soferi!

Publicat

on

Cad bucăţi din Podul Constanţa, pe sub care trece, zilnic, o treime din Bucureşti, plus locuitorii din Chitila, Mogoşoaia, Buftea şi tot traficul spre şi dinspre Târgovişte. Cu fiecare tren de mare viteză care trece pe şinele de deasupra, podul – care n-a mai văzut reparaţii serioase din anii ’80 – devine tot mai şubred. Pilonii de susţinere ai construcţiei se sfărâmă, iar armătura din fier beton a ieşit, deja, la suprafaţă. Dar nimeni nu pare să se grăbească cu reparaţiile.

„Uitați că trece tramvaiul acum, cum vibrează iar bucățile se desprind de la vibrația tramvaielor. Vă dați seama ce accentuare avem când trece trenul pe deasupra pasajului”, explică Dan Trifu, președinte Eco Civica.

Construit în 1938, Podul Constanța a ajuns spaima inginerilor în construcții, care prevestesc un scenariu catastrofal, dacă pasajul nu intră urgent în reparaţii capitale.

Advertisement

Sunt aici patru stâlpi cu templierii, care au rolul de a ține legată armătura a stâlpului de rezistență au corodat total și s-au desprins. Sunt acțiuni de corodare chiar avansată plus distrugerea avansată a stâlpului de beton. S-ar ajunge la un colaps a structurii de rezistență, poate produce deraierea sau chiar la surprinderea acestor mașini dacă anumite grinzi cad”, spune Camil Dorofte, președinte Liga Studenților de la Facultatea de Construcții București.
Specialiștii spun că fiecare garnitură, grea de peste 400 de tone, lasă urme adânci în structura de rezistență. Iar inginerii avertizează că stâlpii de susținere abia fac față greutății podului, fără a mai lua în calcul şi vibrațiile.
Sunt foarte multe! Noi avem din lucrări peste 52% expirate sau cu durata de viaţă proiectată expirată. Toate sunt îmbătrânite și li s-a terminat perioada de viată”, afirmă Florin Dobrescu, lider de sindicat CFR.

„Este una din marile probleme pentru că se produc infiltrații. Din această cauză s-ar impune nu restricționarea traficului rutier cât al celui feroviar”, adaugă un student la Facultatea de Construcții.

Autoritățile pasează responsabilitatea de la una la alta.

Advertisement

Podul este al Min Transportorului și CFR. Reabilitarea și consolidarea cade în sarcina Ministerului Transporturilor, calea de rulare ține de Administrația Străzilor București iar aceste trotuare sunt la sectorul 1”, explică Cristian Bulfon consilier Primăria sector 1.

Bucureștean: Podul ăsta este în paragină! Poate să se întâmple în orice secundă un eveniment. E foarte…E pericol, pericol în orice clipă.

„De-a lungul timpului, trei autorități au supravegheat simultan ca Podul Constanța să fie unul în stare perfectă. Deocamdată, bucăți mari se desprind și mai în glumă mai în serios, putem spune că cine își dorește un pod acasă poate veni să-l desprindă bucată cu bucată”, relatează Cristi Popa, jurnalist Digi24.

Advertisement

După ce postările studenţilor de la Facultatea de Construcţii au devenit virale pe Facebook, oficialii Primăriei Capitalei promit că vor demara de urgență lucrări pentru consolidarea Podului Constanţa.

Comunicatul Primăriei Capitalei:
„Podul Constanta se afla in proprietatea statului, administrarea Ministerului Transporturilor si concesionat Companiei Nationale de Cai Ferate CFR SA, si nu in administrarea Primariei Municipiului Bucuresti.
Prin urmare, singura institutie abilitata de lege sa execute lucrari de consolidare/reabilitare la acest obiectiv este Compania Nationala de Cai Ferate CFR SA.
Primaria Municipiului Bucuresti, prin directia de specialitate, a emis, la cererea Companiei Nationale de Cai Ferate CFR SA, doua autorizatii de construire in anul 2006, ulterior CFR SA nedepunand NICIO ALTA SOLICITARE pentru emiterea unor autorizatii de construire.
Autorizatiile emise in anul 2006 sunt urmatoarele:
* Autorizatia de construire nr. 221 din 19.04.2006 – „Reabilitarea liniei CF Bucuresti-Constanta componenta a coridorului IV Pan European pentru lucrarile aferente Municipiului Bucuresti – tronson sector 1 + 2 fara Statia CF Bucuresti Baneasa”;
* Autorizatia de construire nr. 222 din 19.04.2006 – „Reabilitarea liniei CF Bucuresti-Constanta componenta a coridorului IV Pan European pentru lucrarile aferente Municipiului Bucuresti – Statia CF Bucuresti Baneasa”.
Precizam ca singurul aviz solicitat in ultimii ani pentru Podul Constanta a fost cel din 13 iulie 2017, cand, la solicitarea Companiei Nationale de Cai Ferate ‘CFR’ SA, Primaria Municipiului Bucuresti a emis un aviz de interventie necesar executarii unor „lucrari de indepartare a unor fragmente de beton care prin desprinderea lor pun in pericol participantii la traficul rutier in zona Pod Constanta (intersectia Calea Grivitei cu sos. Chitilei – Bd Bucurestii Noi), lucrari ce urmau a fi executate de Compania Nationala de Cai Ferate CFR SA Bucuresti, sucursala regionala Bucuresti – sectia L3 Bucuresti.
Mai mult decat atat, zilele acestea, specialistii Municipalitatii au avut o serie de discutii cu reprezentantii Companiei Nationale de Cai Ferate CFR SA, care au dat asigurari ca vor demara de urgenta procedurile pentru punerea in siguranta a podului, pe care il vor reabilita concomitent cu lucrarile de modernizare a carosabilului  ce vor fi realizate de Primaria Capitalei pe Calea Grivitei.
Mentionam ca Primaria Municipiului Bucuresti are prevazuti bani in bugetul pe anul 2018 pentru lucrari de reabilitare a carosabilului si a caii de rulare a tramvaielor de pe Calea Grivitei, iar Compania Municipala Dezvoltare Durabila va actualiza in regim de urgenta studiul de fezabilitate pentru supralargirea Caii Grivita (incluzand zona Podului Constanta) dar si a bd Bucurestii Noi, pe portiunea care nu a fost reabilitata odata cu lucrarile la linia de metrou M4, astfel incat proiectul sa fie demarat anul acesta.”

Sursa: Digi24.ro

Transport

Contract semnat pentru reabilitarea a 18 kilometri de linii de tramvai in Capitala

Publicat

on

Reabilitarea liniilor de tramvai 40, 27, 19, 36 și 23 din Capitală, are trec pe Bd. Theodor Pallady, Bd. 1 Decembrie, Bd. Basarabia, Calea Călărașilor, Bd. Corneliu Coposu, inclusiv Bucla Complex Titan, poate începe.

Nicușor Dan a anunțat că a fost atribuit contractul pentru refacerea tronsonului de 18 kilometri cu cale dublă de rulare.

Inițiativa face parte din proiectul amplu de reabilitare a aproximativ 50 km de infrastructură de tramvai din Capitală, potrivit primarului general.

Advertisement

Porr Construct este firma căreia i-a fost atribuit contractul de reabilitare al liniilor de tramvai, conform reprezentanților Municipalității, citați de Club Feroviar.

Subcontractanți declarați sunt firmele IMSAT, Elektra Invest, Rotermit, Compania Municipală Iluminat Public București.

Săptămâna trecută, proiectul modernizării liniei 40 a fost votat în Consiliul General și are o valoare de aproape 19 milioane de euro.

Advertisement
Continue Reading

Transport

Primele troleibuze solaris au început să circule în București

Publicat

on

Cincisprezece troleibuze Solaris din cele 100 achiziţionate de Primăria Municipiului Bucureşti au fost puse în circulaţie pe străzile Capitalei, anunţă sâmbătă primarul general, Nicuşor Dan. ”15 troleibuze Solaris din cele 100 achiziţionate de Primăria Municipiului Bucureşti sunt de azi în circulaţie pe străzile Capitalei.

Până la 1 martie vor fi 30 de troleibuze în circulaţie.

Potrivit sursei citate, troleibuzele Solaris au o lungime de 12 metri, aer condiţionat, rampă de acces pentru pasagerii cu mobilitate redusă, podea coborâtă, prize pentru încărcarea dispozitivelor mobile ale călătorilor, computer de gestiune management vehicul cu funcţii GPS şi comunicare online, sistem de informare audio-video şi sisteme de numărare a călătorilor.

Totodată, aceste troleibuze au o autonomie de 20 kilometri, având funcţia de autobuz pe trasee neelectrificate, iar conectarea/deconectarea la/de la reţeaua electrificată se face autonom, din cabina şoferului, arată Nicuşor Dan pe Facebook.

Advertisement

Pentru achiziţia celor 100 de troleibuze, Primăria Municipiului Bucureşti a obţinut fonduri nerambursabile de la Administraţia Fondului pentru Mediu.

Continue Reading

Transport

Tentativă de sinucidere la stația de metrou Orizont

Publicat

on

Tentativă de sinucidere, luni dimineață, la stația de metrou Orizont din Drumul Taberei. Persoana a fost salvată de angajații Metrorex, este conștientă și va fi transportată la spital pentru investigații. 

Circulaţia trenurilor de metrou a fost reluată în condiţii normale, transmite Metrorex.

„În jurul orei 08:15, în stația de metrou Orizont, pe direcția Valea Ialomiței a avut loc o tentativă de suicid. În acest moment circulația trenurilor a fost reorganizată și se circula alternativ între stațiile Eroilor – Orizont pe linia 1”, a transmis anterior compania.

„Personalul Metrorex a anunțat SMURD pentru intervenție. Conform procedurilor interne, organele abilitate împreună cu Metrorex vor deschide o anchetă de cercetare pentru a se stabili împrejurările în care s-a produs evenimentul. Vom reveni cu detalii referitoare la circulația trenurilor”, a adăugat sursa citată.

Conform procedurilor interne, organele abilitate împreună cu Metrorex vor deschide o anchetă pentru a se stabili împrejurările în care s-a produs evenimentul, au precizat reprezentanții companiei.

Din primele informații, se pare că este vorba despre un bărbat, în vârstă de 47 de ani.

”În această dimineață, 5 februarie 2024, în jurul orei 08.30, polițiștii Direcției Generale de Poliţie a Municipiului București – Brigada de Poliţie pentru Transportul Public – Serviciul de Politie Metrou, au fost sesizați, prin sistem 112, cu privire la faptul că, într-o stație de metrou, din Sectorul 6, o persoană s-ar fi aruncat în fața trenului, în timp ce acesta intra în stație.

La fața locului s-au deplasat cu operativitate polițiștii Serviciului Metrou, fiind identificată persoana în cauză, un bărbat, în vârstă de 46 de ani.

De asemenea, un echipaj de prim ajutor i-a acordat bărbatului primele îngrijiri medicale, acesta fiind transportat la un spital pentru îngrijiri de specialitate.

Cercetările sunt continuate de către Brigada de Poliţie pentru Transportul Public – Serviciul de Politie Metrou, în vederea stabilirii situației de fapt și a împrejurărilor în care a avut loc evenimentul”, anunță DGPMB.

Continue Reading

La mare cautare

Copyright © 2012 Bucurestiul.ro