Intra in contact cu noi

Transport

Expert international: Traficul in Bucuresti e ca in lumea a treia! Oamenii in schimb sunt incredibil de inteligenti!

Publicat cu

pe

Unul dintre cei mai cunoscuti oameni de stiinta australieni, Tim Flannery, seful Copenhagen Climate Council, ecologist, biolog si paleontolog, lauda inteligenta romanilor, dar este de parere ca aceasta resursa nu este exloatata suficient.
Totodata, omul de stiinta vorbeste, intr-un interviu acordat RFI Romania, despre traficul din Capitala, despre care spune ca este unul „din lumea a treia”.

“Tara in sine este foarte interesanta pentru mine, intrucat la un anumit nivel observ unele probleme de mediu foarte serioase. De exemplu, traficul de aici din Bucuresti este la fel de prost ca intr-o tara din lumea a treia. Insa pe langa asta, am vazut oameni incredibil de inteligenti, am vorbit la Universitatea de Arhitectura din Bucuresti, acum cateva zile si m-am simtit ca si cum as fi discutat cu cei mai buni din lume. Oameni foarte-foarte inteligenti, care stiu cum sa rezolve aceste probleme. Autoritatile trebuie sa-i activeze pe acei oameni. Poate ca asta e problema Romaniei, e o tara cu doua viteze. Aveti oameni extrem de inteligenti aici, ingineri si arhitecti foarte capabili, dar tara trebuie sa foloseasca aceste resurse, pentru a se dezvolta. Cel putin asa mi se pare mie din afara. Cand ma duc la tara, s-ar putea sa gasesc lucruri diferite. Stiu ca defrisarile reprezinta o problema importanta aici, dar inca nu am vazut asta cu ochii mei”, spune Tim Flannery.

Exista o tara care poate fi luata ca model in privinta retehnologizarii industriale?

“Din pacate, nu. Exista multe tari care fac chestiuni diferite in aceasta privinta, dar nu avem un model perfect. Dar daca-mi dati voie, as spune ca Romania ar putea fi acest model. Am fost atat de impresionat de oamenii pe care i-am cunoscut. Cea mai tanara persoana pe care am avut-o in public mi-a pus cea mai desteapta intrebare, era un baiat de sase ani de la scoala, care a ridicat mana si a intrebat: “Ce este un politician?”. O intrebare grozava, toata lumea era… uau! Dar raspunsul pe care cred ca ar fi trebuit sa i-l dau este ca de fapt uneori toti trebuie sa devenim politicieni, toti trebuie sa ne asumam responsabilitati pentru viitor. Prea ne-am obisnuit sa-i lasam pe politicieni sa faca ei totul. Ei bine, noi ar trebui sa facem mai mult, daca vrem un viitor mai bun. Daca Romania va putea sa raspunda la acea intrebare, va ajunge departe”, crede cercetatorul australian.

Reclama

Transport

Nicusor Dan a demarat proiectul Drumului Radial 9, care va realiza legătura între localitatea Vidra şi Bucureşti

Publicat cu

pe

Primarul general al Capitalei, Nicuşor Dan, anunţă că a fost demarată procedura de achiziţie pentru realizarea studiului de fezabilitate aferent Drumului Radial 9, care va realiza legătura între localitatea Vidra şi Municipiul Bucureşti.

Drumul Radial 9 va avea o lungime de aproximativ 13 kilometri şi va conecta Gara Progresu/Drumul Bercenarului – Bdul Metalurgiei cu Centura Bucureştiului (DNCB), viitoarea Autostrada A0 şi DJ 401.

„Noua arteră va avea 4 benzi de circulaţie, câte 2 pe fiecare sens, urmând ca lăţimea părţii carosabile să fie stabilită prin studiul de fezabilitate. Valoarea estimată pentru realizarea studiului de fezabilitate este de 20 de milioane de lei, cu un termen de realizare de 12 luni. Finanţarea urmează să fie asigurată prin Programul Operaţional Infrastructura Mare (POIM)”, scrie edilul general, pe Facebook.

El reaminteşte că proiectul în ansamblu presupune realizarea a 10 drumuri radiale care vor lega Bucureştiul de viitoarea autostradă de centură, potrivit Agerpres.

Reclama

Pentru primul drum, DR 1 – Vest Expres, Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară Zona Metropolitană Bucureşti (ADIZMB) a lansat în luna iulie licitaţia pentru realizarea studiului de fezabilitate, fiind în acest moment în faza de evaluare a ofertelor. Pentru alte două drumuri radiale, documentaţia este în curs de definitivare, iar pentru restul de 6 se lucrează la analiza de favorabilitate, menţionează Nicuşor Dan.

Licitaţia a fost lansată de către Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară Zona Metropolitană Bucureşti.

Reclama
Continua sa citesti

Transport

Lege noua: Mașinile și motocicletele zgomotoase INTERZISE noaptea în București

Publicat cu

pe

Primăria București a pus în dezbatere publică un proiect prin care vrea să interzică circulația pe timp de noapte în Capitală a autovehicolelor și motocicletelor care produc zgomot cu nivel peste 95 de decibeli. Spre comparație, limita maximă a indicatorului de zgomot pe timp de noapte în București este de 60 de decibeli, potrivit referatului care însoțește proiectul.

Potrivit Registrului Auto Român, legislația europeană prevede pentru autovehicule o limită de zgomot de 74 decibeli.

Dacă proiectul va fi votat de Consiliul General, circulația acestor autovehicole și motociclete va fi permisă doar în intervalul 8.00 – 21.59.

Reclama

Amenzile vor fi usturătoare, potrivit proiectului citat. Pentru depășirea nivelului de zgomot în intervalul 95 – 100 decibeli, amenda contravențională va fi între 1.500 și 2.500 de lei. Pentru depășirea nivelului de 100 db, amenda va fi cuprinsă între 4.000 și 5.000 de lei.

Proiectul vine pe fondul organizării frecvente în mai multe zone de Capitală a unor raliuri nocturne neautorizate, cu mașini și motociclete turate la maximum, care fac viața locuitorilor un calvar.

Măsurarea nivelului de zgomot produs în trafic va fi făcută de Poliția Rutieră și Registrul Auto Român, potrivit proiectului.

Reclama
Continua sa citesti

Transport

Bucurestiul, pe locul patru în topul celor mai aglomerate orașe din lume

Publicat cu

pe

Capitala se află pe locul al patrulea în lume în ceea ce privește aglomerația pe drumuri. Bucureștiul este depășit doar de Istanbul (Turcia), Bogota (Columbia) și Mumbai (India), în timp ce vecinii bulgari din Sofia sunt departe în top, pe locul 59.

Compania britanică de asigurări auto GoShorty a analizat și ce țări au luat cele mai multe măsuri pentru reducerea poluării în trafic. Analiza realizată de compania de asigurări are la bază indexul de trafic TomTom din 2021. În cercetare nu au fost incluse orașele din Rusia și Ucraina din cauza războiului, astfel că topul stabilit de GoShorty este puțin diferit de indexul TomTom.

În 2020, anul pandemiei de COVID-19, toate orașele lumii s-au închis. Străzile au rămas goale, fără mașini, fără zgomot de claxoane. Doi ani mai târziu, traficul a revenit mai mult sau mai puțin la „normalul” dinainte de coronavirus peste tot în lume, potrivit libertatea.ro.

Reclama

Cel mai populat oraș din Europa are și cel mai aglomerat trafic din lume. Este vorba despre Istanbul (Turcia). Turcii petrec într-un an în mașini, în blocaje, 142 de ore, adică aproape șase zile. Nivelul de congestie a traficului în Istanbul este 62%. Asta înseamnă că în medie, drumurile cu mașina durează cu 62% mai mult. De exemplu, un drum de 30 de minute fără trafic va dura cu aproximativ 19 minute mai mult când nivelul de congestie este de 62%.

În Bogota, (Colombia), traficul a crescut cu numai două procente în 2021 față de 2020. Cu toate astea, oamenii tot petrec 126 de ore pe drum.

Topul este completat de Mumbai (India), al optulea cel mai populat oraș din lume, cu o populație de 20 de milioane de oameni. Orașul are o congestie a traficului de 53%, neschimbată din anul pandemiei, dar mai mică cu 12% față de 2019. Oamenii petrec în jur de 121 de ore în trafic, adică mai mult de cinci zile pe an.

Reclama

Bucureștiul stă cel puțin la fel de rău ca orașele de pe primele trei locuri. Capitala a urcat rapid în topul global al congestiei din 2019 până acum, de pe locul al 14-lea pe locul al patrulea, conform indexului TomTom. Datele arată că bucureștenii petrec într-un an, în trafic, 115 ore. Adică aproape cinci zile de mers bară la bară. Cu un nivel al congestiei de trafic de 50%, pentru șoferi, dar și pentru călătorii STB, a ajuns să fie un chin să circule la suprafață prin București. La orele de vârf, timpul petrecut în trafic este aproape dublu.

Clasamentul GoShorty este completat de alte două orașe din India, Bengaluru și New Delhi, cu 110 ore petrecute anual în trafic de șoferi și Lodz (Polonia) cu 103 și un nivel de congestie de 45%. Urmează Tel Aviv (Israel), Tokyo (Japonia) și Manila (Filipine), în care oamenii petrec în jur de patru zile anual circulând bară la bară.

La capătul opus se află Geneva (Elveția) și Sofia (Bulgaria), cu un nivel de congestie de 30% și mai puțin de 70 de ore petrecute în trafic – aproximativ trei zile.

Reclama
Continua sa citesti
Reclama
Bucuresti3 ore in urma

Colonel in Armata Romana, admirator al extremismului rus, premiat de PSD cu un spatiu tocmai in sediul Politiei Locale din Sector 1

In februarie 2019, Politia Locala Sector 1 a semnat, prin fostul director, Ionut Diaconu, un protocol cu Sindicatul Cadrelor Militare...

Bani3 ore in urma

Spitalul Bagdasar Arseni a plătit numai pentru electricitate 300 de mii de lei. Facturi uriase in Bucuresti

Facturile uriașe la energie sărăcesc spitalele din București. Medicii spun că ar putea rămâne fără tratamente vitale pentru pacienți deoarece...

Sanatate3 ore in urma

Viceprimarul Bucurestiului anunta ca primaria vinde cabinete medicale la licitatie

Primăria Capitalei vinde patru cabinete medicale prin licitaţie publică deschisă cu strigare, anunţă viceprimarul Stelian Bujduveanu. „Prima licitaţie publică deschisă...

Bucuresti3 ore in urma

Interlopul bucurestean care a batut o femeie in direct pe facebook s-a trezit cu mascatii in casa

Polițiștii bucureșteni au făcut o percheziție la domiciliul unui bărbat cercetat într-un dosar penal de lipsire de libertate în mod...

Bucuresti20 de ore in urma

Peste 640 de blocuri afectate: Termoenergetica anunta lucrari masive in Bucuresti, in prag de iarna

Compania Municipală Termoenergetica Bucureşti anunţă că, începând de luni, se desfaşoară lucrări pentru remedierea unor avarii apărute pe conductele din...

Bani22 de ore in urma

Primarul Nicușor Dan: Arena Națională a adus la bugetul local în ultimele nouă luni mai multi bani decat in doi ani cu Firea

Primarul general al Capitalei, Nicușor Dan, a anunțat, luni, că Arena Națională a adus 5 milioane de lei la bugetul...

Reclama

La mare cautare