Transport
Europarlamentar, despre taxa de centru pregatita de Gabriela Firea: Nu se poate sa nu vii si cu o alternativa!

Introducerea unei taxe de acces în centrul Capitalei nu este o idee constructivă, iar până la implementarea acestei măsuri este necesară crearea unor alternative pentru cetăţeni, susţine europarlamentarul PPE şi preşedinta Comisiei de mediu din Parlamentul European, Adina Vălean.
„Nu trebuie să punem căruţa înaintea boilor. Trebuie să le dăm oamenilor alternative. Simplul fapt că le interzicem să treacă pe acolo (prin centrul Bucureştiului, n.r.), dar nu au pe unde să o ia, nu mi se pare o ideea constructivă. Deci trebuie pur şi simplu să intensificăm toate măsurile de transport alternativ, de rute alternative care să ocolească centrul oraşului. Ulterior, dacă vedem că, deşi există aceste alternative, oamenii continuă să folosească cu precădere traficul din zona centrală, ne putem gândi şi la alte metode restrictive, cum ar fi o taxă suplimentară sau interzicerea parcării, pentru că dacă n-ai unde să parchezi, nu te duci în centru”, a declarat pentru News.ro Adina Vălean, la Bruxelles.
Europarlamentarul a mai spus că autorităţile din Bucureşti şi nu numai trebuie să ia măsuri credibile pentru a reduce poluarea aerului şi cp este necesară încurajarea transportului în comun electric.
„Autorităţile trebuie să ia nişte măsuri credibile pentru a reduce poluarea aerului. Trebuie încurajat transportul în comun electric, ar trebui ca flota de maşini a întregii administraţii locale să fie electrificată cu prima ocazie. Sunt necesare toate măsurile pe care alte capitale le iau, adică nu trebuie să inventăm nimic noi în mod special, trebuie doar să ne uităm la ce fac şi alţii, a spus Adina Vălean.
Ideea introducerii unei taxe de acces în centrul Bucureştiului a fost intens dezbătută în spaţiul public.
Încă de la începutul acestui an, Primăria Capitalei lua în calcul noua măsură, fiind introdusă în Planul integrat de calitate a aerului când acesta a fost pus în dezbatere publică şi înainte să fie modificat odată cu preluarea propunerilor de la cetăţeni. Această propunere a municipalităţii, alături de implementarea sistemului de management al traficului, achiziţionarea de autobuze Euro 6 şi mijloace de transport public electrice, finalizarea liniei de metrou M5, parcări park&ride sau piste de biciclete pe principalele bulevarde, viza reducerea poluării.
Transport
Pasajul Olteniței – Popeşti-Leordeni se apropie de finalizare. Se deschide traficului in cateva zile

Pe șantierul Pasajului Olteniței – Popeşti-Leordeni, lucrările de infrastructură sunt în plină desfășurare și se apropie tot mai mult de finalizare, conform declarațiilor făcute de Irinel Ionel Scrioșteanu, Secretar de Stat în cadrul Ministerului Transporturilor.
Pasajul Olteniței – Popeşti-Leordeni se apropie de finalizare
Lucrările includ montarea dispozitivelor de acoperire a rosturilor de dilatație și a stâlpilor de iluminat, precum și montarea structurii de rezistență a scărilor de acces
Pasajul Olteniței – Popești-Leordeni va deschide și cei 3,6 km din Centura București lărgită la 4 benzi, îmbunătățind fluxul de trafic în zonă.
Data cea mai probabilă pentru darea în trafic a pasajului – 27 mai
Printre principalele lucrări finalizate până în prezent se numără montarea dispozitivelor de acoperire a rosturilor de dilatație, montarea stâlpilor de iluminat și a lămpilor, precum și montarea punctului de aprindere. De asemenea, s-a finalizat montarea structurii de rezistență a scărilor de acces pe trotuarul pasajului. Un alt aspect important îl reprezintă așternerea stratului de uzură pe Centura București, operațiune realizată în timpul nopții pentru a minimiza impactul asupra traficului.
De asemenea, se desfășoară lucrări de așternere a stratului de bază și stratului de uzură pe DN4, cu devierea temporară a circulației rutiere pe timpul zilei. Pe trotuarele de pe partea stângă a Centurii București și pe ambele părți ale DN4 se așterne stratul de asfalt de tip BA8. Totodată, se montează parapeții pe zona mediană a Centurii București și DN4, pe rampele pasajului.
În paralel, se efectuează protecția taluzelor cu pământ vegetal și se sistematizează zona intersecției. Lucrările de infrastructură includ, de asemenea, conectarea gurilor de scurgere de la marginea părții carosabile la conductele de colectare a apelor pluviale de suprafață. Pentru a reduce la minim perturbarea activității societăților comerciale existente, se amenajează accesurile pe Centura București și pe DN4, atât pe timpul zilei, cât și pe timpul nopții, acolo unde nu se poate asigura circulația alternativă.
Irinel Ionel Scrioșteanu: „Odată cu darea în trafic a pasajului Olteniței – Popești-Leordeni, se vor da în trafic și 3,6 km din Centura București lărgită la 4 benzi + 1,6 km modernizați din DN4”.
„Mai mult, continuăm dezvoltarea infrastructurii rutiere și îmbunătățirea conectivității cu o gândire integrată a lucrărilor de la Pasajul Olteniței – Popești-Leordeni, prin demararea unui proiect de lărgire a DN4 la 4 benzi, în colaborare cu Consiliul Județean Ilfov, prin domnul președinte Hubert Thuma și cu Primăria orașului Popești-Leordeni, prin domnul primar Petre Iacob și domnul viceprimar George Adrian Ștefănescu”, a spus liberalul.
Secretarul de Stat precizat că „este vorba de proiectul pentru modernizarea DN4 (Șoseaua Olteniței) la 4 benzi, pe sectorul de drum ce traversează orașul Popești-Leordeni, cuprins între Danubiana și intrarea în București, pentru care a fost semnat Acordul de Parteneriat zilele trecute între CNAIR și Primăria orașului Popești-Leordeni”.
Transport
Angajatii de la metrou anunta proteste masive la Ministerul Transporturilor si la sediul Guvernului, incepând de astăzi

Sindicalistii de la metrou au anuntat proteste, marti si miercuri, fata de imposibilitatea negocierii noului Contract Colectiv de Munca, in care sa fie incluse si majorari de salarii, potrivit Club Feroviar.
„Unitatea” – Sindicatul Liber Metrou nu a publicat niciun comunicat, informatia fiind distribuita de Jandarmeria Capitalei.
Astfel, potrivit sursei citate, in perioada 16-17 mai 2023 (marti si miercuri), in intervalul orar 14,00-15,00, vor avea loc adunari publice de protest organizate de Unitatea – Sindicatul Liber Metrou (USLM). Marti, protestul va avea loc in parcarea din fata sediului Ministerului Transporturilor, pentru ca miercuri el sa se mute la sediul Guvernului Romaniei, in Piata Victoriei.
In urma cu zece zile, in cadrul unei conferinte de presa, secretarul general al USLM, Marian Artimon, a amenintat chiar cu declansarea grevei generale la metrou.
El a aratat ca doar in perioada 2020-2021 peste 2.000 de salariati ai metroului bucurestean au iesit la pensie, iar angajarile nu au fost pe masura plecarilor din sistem. Astfel, in momentul de fata, Metrorex are 5.100 de salariati, iar pentru respectarea instructiilor de serviciu ar fi nevoie de undeva pe la 6.500 de angajati.
„Facem apel la factorii decidenti care trebuie sa aprobe bugetul Metrorex pe 2023 sa faca acest lucru cat mai curand. Au inceput negocierile pentru Contractul Colectiv de Munca 2023-2024 si nu putem negocia nimic daca nu avem resursele financiare asigurate, asa spune legea”, a mai spus Marian Artimon.
Transport
Vizită neanunțată pe șantierul Lotului 2 Sud al Autostrăzii Bucureștiului

Irinel Ionel Scrioșteanu, Secretar de Stat la Ministerul Transporturilor, a efectuat o vizită neanunțată pe șantierul Lotului 2 Sud al Autostrăzii Bucureștiului A0.
„Am venit intr-o vizită neanunțată pe șantierul Lotului 2 Sud al Autostrăzii Bucureștiului A0, lot pe care vom circula începând din toamna acestui an”, a precizat liberalul.
În urmă cu câteva zile, Secretarul de Stat A prezentat câteva imagini cu lucrările care se desfășoară pe Autostrada Bucureștiului A0 de pe Lotul 3 Sud.
Acesta subliniase la acel moment că mobilizarea nu este la nivelul dorit și a lăsat de înțeles că zilele următoare zile va efectua o inspecție pe acest șantier.
- Politica4 săptămâni in urma
Soc in USR: Viceprimarul Bucureștiului a demisionat din funcția de membru al Biroului Local al USR Sector 5
- Bucuresti3 săptămâni in urma
Reactia Carrefour dupa ce o pisica a fost filmata mancand pui in vitrina frigorifica din supermarket
- Imobiliare4 săptămâni in urma
De ce haos in Capitala? Inspector de stat în construcţii din Bucureşti, reţinut pentru luare de mită!
- Bani2 săptămâni in urma
Daca politistul iti spune aceste cuvinte cand te opreste in trafic inseamna ca-ti cere spaga
- Bani3 săptămâni in urma
Bancomat cu bani falsi in Bucuresti. Pagubele se ridica la un sfert de milion de euro
- Transport3 săptămâni in urma
Metrorex e in criza: Staţia de metrou Tudor Arghezi nu poate fi pusa in functiune pentru ca nu exista angajati suficienti
- Bani4 săptămâni in urma
Politistii spagari din centrul Bucurestiului au fost retinuti. Vanau soferi cu masini de lux
- Politica3 săptămâni in urma
Primarul localitatii Corbeanca retinut de DNA! Edilul isi ia si nepotul dupa el la inchisoare