Connect with us

Transport

Efectele haosului imobiliar din Bucuresti: Cartier cu mii de locuitori si un singur drum de acces!

Publicat

on

De câteva zile, mii de locuitori ai unui ansamblu din nordul Capitalei aşteaptă zeci de minute în trafic doar ca să ajungă la arterele care merg spre oraş. Totul se întâmplă după ce autorităţile au închis un drum forestier pe care locuitorii îl foloseau drept scurtătură. Şoseaua prin pădure nu era publică, aparţine Direcţiei Silvice care a câştigat un proces cu dezvoltatorul imobiliar. Oamenii aşteaptă soluţii din partea celor de la care şi-au cumpărat locuinţele,dar şi din partea Primăriei Capitalei, anunta Digi24.ro.

Ora 8 şi 30 de minute, cartierul Băneasa din Capitală. Sute de maşini se înghesuie pe şosea, iar şoferii încep să-şi piardă răbdarea.

„S-a închis drumul alternativ pe care eu îl cunosc de zece ani. Acum suntem obligaţi să stăm în traficul ăsta. E nenorocire. S-au construit foarte multe blocuri, e şcoală. Aşa ceva nu se poate, nu ştiu ce se întâmplă. Eu am copilul la şcoală aici şi deja am o jumătate de oră peste timpul pe care-l făceam în mod normal. Am discutat cu şcoala pentru că trebuie să găsim o soluţie. Altfel, o să mut copilul de la şcoală,” se plânge un șofer.
-Cât aţi stat vineri ca să ieşiţi în DN?
-45-50 de minute.
-Și acum?
-De un sfert de oră. Sunt 500 de metri. Nu, aşa ceva nu se poate. Să sperăm că se va rezolva, a venit dezvoltatorul, am făcut petiţii să fie în faţă la DN un poliţist. Dar asta e temporar.
Ansamblul rezidenţial de case şi blocuri de la marginea pădurii Băneasa are acum o singură cale de acces, Aleea Teişani. Autorităţile au decis să o închidă pe a doua după ce au câştigat un proces cu dezvoltatorul imobiliar. În urmă cu 10 ani, atunci când a început construcţia, acesta a dobândit doar temporar acces pe drumul forestier din pădure. Potrivit unui ONG care s-a implicat în proces, dezvoltatorul se angajase să construiască o altă şosea care să lege cartierul de Centura Bucureştiului.

De ani de zile de cînd ne judecăm cu dezvoltatorul, ne-a precizat că e foarte scump accesul şi nu-l mai poate face. Toate acordurile şi autorizaţiile spun că accesul se face din şoseaua de centură şi din şoseaua Teişani, niciodată nu s-a pus problema să treacă cu drumul prin pădure. Mai multe decât atât, autoritatea de mediu spune că accesul prin șoseaua de centură şi Teisani. Există plângere la Parchet şi pentru amenajarea şi încălcarea Codului silvic la acel drum. Celelalte procese s-au încheiat în defavoarea dezvoltatorului, precizează Dan Trifu, vicepreședinte ONG Eco Civica.

Dezvoltatorul are, însă, altă explicaţie şi susţine că nu este responsabil pentru disconfortul celor care locuiesc în cartier. Acea scurtătură ar fi fost drum public, dar statutul s-ar fi modificat după decizia definitivă a instanţei. Oferă trei soluţii, printre care construirea unui drum cu ieşire din DN1 către Centura Bucureşti. Dezvoltatorul spune că a achiziţionat deja pământul necesar pentru această lucrare şi este dispus să realizeze pe cont propriu totul, însă nu are încă în acest moment avizele necesare.
Cei aproape cinci mii de oameni care locuiesc în zonă sunt obligaţi să stea aproape o oră în trafic doar ca să străbată o distanţă de nici trei kilometri şi să ajungă în șoseaua de centură. Cei mai mulţi sunt decişi să ceară sfatul unor avocaţi. Susţin că acelaşi dezvoltator le-a promis că drumul prin pădure, cel închis acum, va fi asfaltat şi va rămâne o variantă permanentă pentru riverani.
Peste două zile, Primăria Capitalei a convocat o şedinţă la care a invitat toate părţile implicate că să găsească o soluţie.

Advertisement

Transport

Contract semnat pentru reabilitarea a 18 kilometri de linii de tramvai in Capitala

Publicat

on

Reabilitarea liniilor de tramvai 40, 27, 19, 36 și 23 din Capitală, are trec pe Bd. Theodor Pallady, Bd. 1 Decembrie, Bd. Basarabia, Calea Călărașilor, Bd. Corneliu Coposu, inclusiv Bucla Complex Titan, poate începe.

Nicușor Dan a anunțat că a fost atribuit contractul pentru refacerea tronsonului de 18 kilometri cu cale dublă de rulare.

Inițiativa face parte din proiectul amplu de reabilitare a aproximativ 50 km de infrastructură de tramvai din Capitală, potrivit primarului general.

Advertisement

Porr Construct este firma căreia i-a fost atribuit contractul de reabilitare al liniilor de tramvai, conform reprezentanților Municipalității, citați de Club Feroviar.

Subcontractanți declarați sunt firmele IMSAT, Elektra Invest, Rotermit, Compania Municipală Iluminat Public București.

Săptămâna trecută, proiectul modernizării liniei 40 a fost votat în Consiliul General și are o valoare de aproape 19 milioane de euro.

Advertisement
Continue Reading

Transport

Primele troleibuze solaris au început să circule în București

Publicat

on

Cincisprezece troleibuze Solaris din cele 100 achiziţionate de Primăria Municipiului Bucureşti au fost puse în circulaţie pe străzile Capitalei, anunţă sâmbătă primarul general, Nicuşor Dan. ”15 troleibuze Solaris din cele 100 achiziţionate de Primăria Municipiului Bucureşti sunt de azi în circulaţie pe străzile Capitalei.

Până la 1 martie vor fi 30 de troleibuze în circulaţie.

Potrivit sursei citate, troleibuzele Solaris au o lungime de 12 metri, aer condiţionat, rampă de acces pentru pasagerii cu mobilitate redusă, podea coborâtă, prize pentru încărcarea dispozitivelor mobile ale călătorilor, computer de gestiune management vehicul cu funcţii GPS şi comunicare online, sistem de informare audio-video şi sisteme de numărare a călătorilor.

Totodată, aceste troleibuze au o autonomie de 20 kilometri, având funcţia de autobuz pe trasee neelectrificate, iar conectarea/deconectarea la/de la reţeaua electrificată se face autonom, din cabina şoferului, arată Nicuşor Dan pe Facebook.

Advertisement

Pentru achiziţia celor 100 de troleibuze, Primăria Municipiului Bucureşti a obţinut fonduri nerambursabile de la Administraţia Fondului pentru Mediu.

Continue Reading

Transport

Tentativă de sinucidere la stația de metrou Orizont

Publicat

on

Tentativă de sinucidere, luni dimineață, la stația de metrou Orizont din Drumul Taberei. Persoana a fost salvată de angajații Metrorex, este conștientă și va fi transportată la spital pentru investigații. 

Circulaţia trenurilor de metrou a fost reluată în condiţii normale, transmite Metrorex.

„În jurul orei 08:15, în stația de metrou Orizont, pe direcția Valea Ialomiței a avut loc o tentativă de suicid. În acest moment circulația trenurilor a fost reorganizată și se circula alternativ între stațiile Eroilor – Orizont pe linia 1”, a transmis anterior compania.

„Personalul Metrorex a anunțat SMURD pentru intervenție. Conform procedurilor interne, organele abilitate împreună cu Metrorex vor deschide o anchetă de cercetare pentru a se stabili împrejurările în care s-a produs evenimentul. Vom reveni cu detalii referitoare la circulația trenurilor”, a adăugat sursa citată.

Conform procedurilor interne, organele abilitate împreună cu Metrorex vor deschide o anchetă pentru a se stabili împrejurările în care s-a produs evenimentul, au precizat reprezentanții companiei.

Din primele informații, se pare că este vorba despre un bărbat, în vârstă de 47 de ani.

”În această dimineață, 5 februarie 2024, în jurul orei 08.30, polițiștii Direcției Generale de Poliţie a Municipiului București – Brigada de Poliţie pentru Transportul Public – Serviciul de Politie Metrou, au fost sesizați, prin sistem 112, cu privire la faptul că, într-o stație de metrou, din Sectorul 6, o persoană s-ar fi aruncat în fața trenului, în timp ce acesta intra în stație.

La fața locului s-au deplasat cu operativitate polițiștii Serviciului Metrou, fiind identificată persoana în cauză, un bărbat, în vârstă de 46 de ani.

De asemenea, un echipaj de prim ajutor i-a acordat bărbatului primele îngrijiri medicale, acesta fiind transportat la un spital pentru îngrijiri de specialitate.

Cercetările sunt continuate de către Brigada de Poliţie pentru Transportul Public – Serviciul de Politie Metrou, în vederea stabilirii situației de fapt și a împrejurărilor în care a avut loc evenimentul”, anunță DGPMB.

Continue Reading

La mare cautare

Copyright © 2012 Bucurestiul.ro