Staţiile de metrou Laminorului şi Străuleşti vor fi puse în funcţiune la sfârşitul lunii decembrie 2016, iar traficul auto în zona Laminorului va fi reluat la finele lui octombrie, a declarat, vineri, pentru AGERPRES, directorul general al Metrorex, Marin Aldea.

<

„Lucrările sigur se vor termina, iar aceste două staţii le vom pune în funcţiune la finele acestui an, în luna decembrie. E adevărat că trebuie să facem eforturi substanţiale, dar ne-am obişnuit deja cu ritmul. Și constructorul s-a obişnuit cu ritmul acesta mai intens de lucru. Ne ajută şi vremea… De asemenea, vrem să redăm traficul auto în zona Laminorului până la sfârşitul lunii viitoare. La sfârşitul lunii octombrie vom reda circulaţia şi în zona staţiei Laminorul”, a afirmat şeful Metrorex.

Potrivit acestuia, stadiul de execuţie a lucrărilor la staţia Laminorului este de 87%.

„Proiectul de investiţii în derulare al Metrorex Magistrala 4 de metrou Gara de Nord — Străuleşti îşi propune extinderea reţelei actuale de metrou construită şi pusă în funcţiune de la Gara de Nord până la Bazilescu — ultimele două staţii, Jiului şi Parc Bazilescu, au fost puse în funcţiune în anul 2011—, deci ne propunem extinderea acestei linii în funcţiune cu încă două staţii noi de metrou — Laminorului şi Străuleşti, un depou, un terminal şi un park&ride pe o lungime de 2,1 kilometri”, a spus Marin Aldea.

Proiectul este în valoare de circa 252 de milioane de euro, fără TVA, este finanţat din două surse şi structurat pe două componente. Prima componentă cuprinde cele două staţii, tunele şi galerii de legătură şi este finanţată din Programul Operaţional Sectorial Transport şi Programul Operaţional Infrastructură Mare (POIM), deci din fonduri europene rambursabile. A doua componentă se referă doar la depou, la park&ride şi intermodal şi este finanţată din surse de la bugetul de stat.

„Contractul pe care Metrorex l-a încheiat cu firma care execută aceste lucrări — Astaldi şi Asocierea — este în valoare de circa 890 de milioane de lei, din care până la această dată au fost deja realizaţi, cheltuiţi, circa 690 — 700 de milioane de lei”, a precizat Aldea.

În ceea ce priveşte depoul, parcarea şi terminalul intermodal, directorul general al Metrorex a menţionat ca acestea vor fi date în folosinţă în prima jumătate a anului viitor.

„Vrem ca cetăţenii care locuiesc în zone limitrofe să lase maşinile în parcare şi să utilizeze metroul, acest mijloc de transport pe care noi îl recomandăm cu mare căldură ca fiind unul dintre cele mai sigure mijloace de transport din Bucureşti, rapide, eficiente, ecologice. Parcarea, depoul şi terminalul intermodal vor fi date în folosinţă în semestrul I al anului viitor. Vreau să vă asigur că avem finanţare şi pentru parcare”, a subliniat acesta.

Metrorex organizează duminică, în intervalul orar 10:00 — 14:00, „Ziua Porţilor Deschise la staţia de metrou Laminorului”, evenimentul urmărind informarea tuturor celor interesaţi cu privire la stadiul lucrărilor proiectului major Magistrala 4 de metrou — Gara de Nord — Lac Străuleşti: Secţiunea Parc Bazilescu — Lac Străuleşti.

„Cred că deja locuitorii Bucureştiului, mai ales cei din partea de nord, s-au obişnuit cu aceste acţiuni. A fost o iniţiativă a constructorului care ne invită acum a doua oară să vedem acest proiect, care încă nu s-a finalizat, să îl vedem în faza de lucrări. Și la Staţia Laminorului vă amintesc că în 7 august am făcut un astfel de eveniment, şi la staţia Străuleşti. Noi vă invităm, vă aşteptăm cu mare drag să veniţi duminică în număr cât mai mare să vedeţi această staţie în construcţie. Este în fază aproape de finalizare. Ne propunem — şi ţinta noastră rămâne în continuare — ca aceste două staţii să le punem în funcţiune la sfârşitul lunii decembrie”, a adăugat Aldea.

Staţiile Laminorului şi Străuleşti sunt elemente componente ale Secţiunii Parc Bazilescu — Străuleşti, secţiune ce face parte din Magistrala 4 de metrou inclusă în investiţia „Racorduri la Reţeaua de Metrou. Tronsonul I Sălăjan — Linia de Centură şi Tronsonul II Gara de Nord — Basarab — Laromet’, aprobată prin HG 598/08.06.2011.
Amplasată în cartierul bucureştean Străuleşti, staţia Laminorului se află la intersecţia străzii cu acelaşi nume şi bulevardul Bucureştii Noi, într-o zonă cu un potenţial ridicat de dezvoltare.
Staţia este prevăzută cu patru accesuri dotate cu scări fixe şi escalatoare. În vederea accesibilizării staţiei pentru persoanele cu dizabilităţi, la două dintre cele patru accesuri sunt prevăzute, la fiecare capăt al staţiei, lifturi interioare şi exterioare cu închidere perimetrală din sticlă transparentă, duplex. De asemenea, întregul traseu pietonal este prevăzut cu benzi de orientare a persoanelor cu dizabilităţi de vedere.
Finisajele staţiei Laminorului, moderne şi rezistente, au fost alese în funcţie de cerinţele privind securitatea la incendiu, corespunzând normativelor în vigoare. În spaţiile publice ale staţiei, pardoselile au fost realizate din piatră naturală (granit), iar pereţii au fost finisaţi cu tablă emailată vitrifiată, în culori pastelate (lila, verde, alb).
Prin finalizarea lucrărilor pentru punerea în funcţiune a Magistralei 4 de metrou se va facilita legătura între sectorul 1 Bucureştii Noi, zona Parc Bazilescu (Ps Zarea) — Străuleşti şi centrul oraşului. Capacitatea de transport este de aproximativ 50.000 călători pe oră şi sens.
Agerpres

Transparenta face diferenta