Bucurestiul a depasit Madrid sau Berlin in topul european al celor mai multe branduri atrase

0
671

80 de noi retaileri au intrat pe piaţa din regiune în ultimul an, iar Bucureştiul şi Praga au atras 28% din total, potrivit unei analize CBRE, citata de zf.ro
Bucureştiul şi Praga au atras, fiecare, cate 22 de noi branduri, ceea ce poziţionează cele două capitale europene pe primul loc în topul oraşelor din Europa Centrală şi de Est în care noi retaileri au deschis spatii comerciale.
Cei 80 de noi retaileri nou intrati in regiune au deschis, doar in cursul anului trecut, peste 85 de noi spatii comerciale, dintre care aproximativ jumatate sunt lanturi de magazine din Italia, Statele Unite ale Americii sau Marea Britanie.

<

“Nivelul consumului si cheltuielile cu retailul din ţările dezvoltate ale Europei Centrale şi de Est au crescut cu 6,6% în 2016, însă păstrează în continuare un nivel redus faţă de statele din Vestul Europei. Centrele comerciale moderne, retail park-urile sau spaţiile comerciale stradale s-au dezvoltat într-un ritm accelerat în regiune, ceea ce a condus la o creştere puternică a interesului retailerilor pentru extindere, lucru care creeaza premisele intrarii unor noi nume in ECE. România este a doua cea mai populată ţară din regiune, cu semnale pozitive clare în privinţa evoluţiei economice, a cresterilor salariale, cat si a cheltuielilor, iar toate aceste semnale vor atrage noi jucatori la nivel local”, crede Walter Woelfler, Head of Retail, CBRE CEE, prezent recent la evenimentul CEE Retail Days, desfasurat pentru prima data in Romania.

Potrivit datelor CBRE, 34% din total reprezinta branduri de lux si destinate segmentului de business, iar 13% a fost reprezentat de cafenele si restaurante.
Retaileri precum Forever 21, Uterque, 4F, O bag, US Polo, COS, Skechers, Superdry sau NYX sunt doar cateva nume care si-au extins activitatea in regiunea Europei Centrale si de Est, toti inaugurand spatii comerciale si in Romania.
“Analizam aproximativ 3.000 de contracte pe care agentii CBRE le incheie in EMEA, iar datele arata ca cea mai mare parte dintre acestea vin din industria fashion si zona restaurantelor si a cafenelelor. F&B (Food & Baverage) continua sa creasca, iar dezvoltatorii aloca suprafete din ce in ce mai mari acestor zone, fiind un trend care va continua si in anii urmatori, Romania find puternic reprezentata si influentata de aceasta tendinta”, a mai punctat Walter Woelfler.
Sursa: zf.ro