Acasă Transport Bataie de joc la adresa bucurestenilor! La un an de cand s-au...

Bataie de joc la adresa bucurestenilor! La un an de cand s-au semnalat probleme, sistemul inteligent de semaforizare tot nu functioneaza!

Transparenta face diferenta

La aproape un an de la defectarea sistemului de management al traficului din Bucuresti, doar 72% dintre intersectiile integrate in acest sistem functioneaza si dirijeaza inteligent traficul, respectiv 124 din 171 de intersectii, potrivit datelor furnizate de Primaria Capitalei la solicitarea HotNews.ro. Din cele 171 de intersectii, doar din 98 se primesc imagini video. Reprezentantii municipalitatii promiteau ca tot sistemul va fi functional pana la finalul anului 2015, insa acest lucru nu s-a intamplat. Sistemul de management al traficului a fost implementat in perioada 2007-2009 si a costat circa 20 milioane de euro.
Intre timp, Primaria Capitalei a anuntat ca va face un parteneriat cu Waze, iar datele primite de la aceasta platforma ar putea fi folosite pentru optimizarea timpilor de semaforizare in intersectiile care nu sunt conectate la sistemul inteligent de dirijare a traficului.
Intrebati de ce nu este functional nici pana acum sistemul si din cauza nu a mai functionat, reprezentantii Primariei Capitalei  spun ca a fost vorba despre o neintelegere intre parti, legat de costurile de mentenanta si ca aceasta s-a rezolvat.
„In data de 16.12.2014 Administratia Strazilor a semnat un acord cadru pentru o perioada de 36 de luni in valoare de 57 milioane lei. In data de 03.04.2015 s-a semnat un contract subsecvent de service, mentemanta si un alt contract subsecvent de service  in 01.09.2015. Problemele aparute anul trecut au avut nevoie de o perioada mai lunga de rezolvare datorita unor neintelegeri legate de costurile prea mari a unor operatiuni ce urmau a fi desfasurate  intre partile contractante. In decursul lunii februarie, in urma unei dezbateri la care a participat Domnul Primar General, reprezentatii Administratiei Strazilor  cat si reprezentatii ai SC Uti SA, am reusit ajustarea preturilor astfel incat pana la finalizarea Acordului Cadru semnat in data de 16.12.2014, sa putem desfasura toate activitatile mentionate in acesta. Administratia urmeaza sa semneze un contract subsecvent de mentenanta  si service pentru o perioada de doua luni,  de asemenea are in curs de derulare un contract de reparatii, care va fi pus in aplicare dupa  confirmarea bugetului pe anul 2016, in vederea remedierii problemelor existente (fibra optica si bucle inductive distruse in urma reparatiilor de drumuri si edilitare de pe raza Municipiului Bucuresti)”, se arata in raspunsul trimis de Primaria Capitalei la solicitarea HotNews.ro.
La finalul anului trecut, tot la solicitarea HotNews, reprezentantii municipalitatii spun ca sistemul a cazut din cauza lucrarilor la retelele edilitare.
„Din cauza numeroaselor lucrari edilitare desfasurate de Apa Nova, Enel, Luxten sau a firmelor care au executat lucrari de reabilitare a partii carosabile a strazii, avem un numar semnificativ de bucle inductive nefunctionale (bucla inductiva este un senzor instalat pe carosabil, pe fiecare banda de circulatie, inainte de intrarea in intersectiile cuprinse in BTMS, astfel incat, prin acest sistem, sunt numarate masinile care intra in intersectie, informatia ajunge la semafoarele de acolo iar acestea se coreleaza pentru fluidizarea traficului). Administratia Strazilor are pregatita documentatia pentru reparatia acestora, urmand ca odata cu inceperea noului an sa incheiem un contract subsecvent avand drept obiectiv repararea acestora”, se arata in raspunsul Primariei Capitalei.