Lucrarile de montare a separatoarelor de sens pe DN 1 vor incepe de luni, 30 mai, anunta Compania de Drumuri. Lucrarile se vor executa pe etape (tronsoane de maxim 400 m), punctele de lucru vor fi fixe pe durata unei zile de lucru si isi vor schimba pozitia, in lungul drumului, de la o zi la alta. Parapetele metalice si de beton de tip New Jersey vor fi montate pe sectorul de drum cuprins de la pasjaul subteran Baneasa si pana la capatul rampei pasajului peste Centura Bucuresti, inatrea in Otopeni.
Pe lungimea de 400 m va fi inclusa semnalizarea premergatoare lucrarilor, semnalizarea de pozitionare a lucrarilor si semnalizarea de terminare a sectorului restrictionat.
„Lucrarile de montare a parapetelor metalice tip H3 si a celor din beton de tip „New Jersey” se vor desfasura pe sectorul cuprins intre Pasajul Inferior Baneasa, km 8+050 si km 12+868 situat la capatul rampei Otopeni a Pasajului superior peste Centura Bucuresti. Acest parapete va  separa sensurile de circulatie si va impiedica trecerea autovehiculelor de pe o cale de circulatie pe alta”, anunta CNADNR.
„Montarea acestor separatoare este foarte importanta pentru asigurarea sigurantei circulatiei. Impreuna cu Politia Rutiera am stabilit ca toate aceste lucrari sa se desfasoare in anumite intervale orare, cand traficul este mai scazut, astfel incat impactul lucrarilor asupra celor care tranziteaza zona sa fie cat mai mic. CNADNR solicita tuturor celor implicati in acest proiect sa lucreze cat mai bine si rapid, astfel incat traficul  sa fie afectat cat mai putin. De asemenea, rugam conducatorii auto sa manifeste intelegere si sa respecte semnalizarile si restrictiile impuse pe perioada lucrarilor”, mai anunta Compania de Drumuri.
Reamintim cape 22 aprilie 2016, Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania S.A. a semnat Acordul-cadru de furnizare avand ca obiect „Achizitia si transportul parapetelor rigide prefabricate din beton” aferente drumurilor nationale si autostrazilor din administrarea companiei.
Acordul-cadru semnat are o durata de 2 ani si are ca obiect furnizarea si montarea a unei lungimi de aproximativ 200 km de parapete, finantarea fiind asigurata de la bugetul de stat si venituri proprii si va avea la baza contracte subsecvente anuale pentru toate Directiile Regionale de Drumuri si Poduri.
In zona DN1 Baneasa – Otopeni, unde drumul national are mai multe benzi pe sens, iar cele doua fluxuri de ciruclatie este separat doar printr-o bordura pe axul principal al drumului, au avut loc de-a lungul timpului mai multe accidente mortale, iar numeroase voci au cerut cu insistenta montarea de parapete si mai multe masuri de siguranta si care sa oblige participantii la trafic sa condusa in zona cu viteza redusa.
Transparenta face diferenta