Situatia halucinanta relatata de un roman care trebuia sa calatoreasca cu compania Wizz Air. El sustine ca nu a mai fost lasat sa intre in avion, desi avea loc rezervat din timp, pentru ca avionul era „overbooked”. Locul sau fusese dat altcuiva, astfel incat a fost intors de la poarta de imbarcare. In situatia sa s-au aflat inca vreo 20 de oameni.

Aceasta situatie a avut loc duminica, fiind relatata pe Facebook de Andrei Dascalescu.

<

Postarea integrala:
Cum sa pierzi un zbor stand la coada la imbarcare, in 11 pasi simpli:
• Pasul 1: zbori cu Wizz Air; nu stiu daca se intampla si la alte companii, pentru ca pur si simplu nu mi-as fi imaginat ca e posibil… pana azi dimineata;
• Pasul 2: vii la aeroport cu timp arhi-suficient inainte, stiind ca Otopeni-ul e cam depasit de situatie;
• Pasul 3: treci, zambind arogant, pe langa marea de oameni care asteapta la check-in/luggage drop-off; tu stii ca sunt 9 plecari Wizz Air intre 6 si 6.50 dimineata, si imbulzeala animalica a 9 x 180 de pasageri la 2 ghisee nu e de tine;
• Pasul 4: ajungi la poarta de imbarcare cu 80 de minute inainte de zbor, te asezi si te relaxezi: esti ca si ajuns la destinatie;
• Pasul 5: peste o vreme incepe imbarcarea; toata lumea (care nu era deja la coada) sare ca arsa, coada devine kilometrica, tu stai mai departe pe scaun pentru ca, deh, nu ajungi mai repede la destinatie daca stai mai mult la coada;

• Pasul 6: cand mai sunt vreo 8-10 oameni la coada te ridici, relaxat, si te asezi, cuminte, la coada;
• Pasul 7: dupa 2 minute, observi ca nu mai trece nimeni de duamna de la boarding, asa ca iti faci loc si o intrebi ce se intampla; “-Aveti loc? -Da. -Poarta s-a inchis. -Cum adica s-a inchis?! -S-a inchis. Avionul este plin. -Pai am stat la coada, mai sunt toti oamenii astia, cum adica s-a inchis?! -Dansii nu are loc. Avionul e overbooked. -Dar eu am loc! -Nu mai aveti. S-a dat altcuiva. Poarta e inchisa. Nu am ce sa va fac.”
• Pasul 8: ‘nezeii si mame si morti, scandal;
• Pasul 9: iesi din zona de securitate, cu coada-ntre picioare, dintii inclestati si fara pic de zambet arogant; povestesti ce s-a intamplat fiecarui politist pe care-l rogi sa te lase sa treci de filtrul lui, in sens invers; Singura consolare primita e un “Doamne-fereste!” primit de la unul mai putin acru si sictirit dintre ei;
• Pasul 10: ajungi la ghiseul de ticketing; domnisoara iti ofera un zbor peste 3 zile, contra unei taxe de 80 de euro. “-Glumiti?! -Asta e tot ce pot sa va ofer. -Aveti un pliant cu drepturile pasagerilor? -Nu aveti drepturi in aceasta situatie, nu v-ati prezentat la boarding. -Glumiti?! Dati-mi un formular de plangere. -Faceti plangere pe site. -Si acum ce fac? -Va pot oferi un loc peste 3 zile, cu o taxa de 80 de euro. -Peste 3 zile ma intorc!”;
intre timp, la ghiseu ajung si norocosii care nu aveau locuri: ei primesc bani, cazare, masa si bilet la alte zboruri – tu nu primesti nimic, pentru ca aveai loc, dar nu te-ai imbarcat; cat se mai cearta lumea, continua sa apara pasageri ramasi pe-afara la alte zboruri Wizz Air; unii erau overbooked, altii sunt fix in situatia ta; inca o vaga consolare: macar nu esti singurul prost(it) – ba chiar se aduna vreo 20 de oameni carora domnisoara le ofera senina zboruri peste 3/6/7 zile, contra unei taxe de 80 de euro;
• Pasul 11: pleci de la aeroport; nu ai drepturi; nu ai fost la imbarcare; de fapt, probabil nici nu te-ai trezit, inca, e abia 6 dimineata; sau poate nici nu existi, pentru ca asa ceva nu se poate; sau poate Wizz Air nu exista; sau poate nu ar trebui sa existe.
P.S.: la poarta nu s-a facut niciun anunt audibil ca poarta se inchide, ca oamenii de la coada nu au locuri, etc.; probabil pentru ca e mai rentabil sa lasi pe-afara pasageri care “nu au drepturi” decat pe cei overbooked, carora trebuie sa le oferi compensatii.

Transparenta face diferenta