Connect with us

Transport

Adio tren de la Gara de Nord la Aeroportul Otopeni! CFR renunta oficial la proiect si da vina pe primaria Otopeni

Publicat

on

Trenul direct Gara de Nord – Aeroportul Otopeni, care ar fi trebuit să fie gata anul acesta, nu va fi funcțional mult timp de acum înainte și în niciun caz în 2020. Din cauza ”lipsei de înțelegere” a Primăriei Otopeni nu mai sunt șanse ca proiectul să fie terminat până în iunie 2020, astfel că cei care vor merge atunci spre Otopeni, vor lua microbuzele din halta situată la 3 km de Henri Coanda. Vor fi puse scări rulante și se va construi și o clădire, a spus Ion Gavrilă, directorul general al Companiei Naționale CFR SA, la o conferință organizată de revista Capital.
”Ne-am propus ca în 2019 să modernizăm acea haltă de lângă aeroport, iar de acolo o să putem să facem o șosea pentru microbuze și un terminal în aeroport. Am încercat să facem și varianta a doua, dar 90% că nu se poate face până la Campionatul European subtraversarea DN1, din cauza primăriei Otopeni. Am avut o tentativă de a discuta despre autorizație, am înțeles că ne trimit la PUZ… Sigur n-o să reușim, adică am încurca Campionatul, fiindcă am ocupa una-două benzi și ar fi devieri, așa că am ales această variantă”, spune Ion Gavrilă, directorul general al Companiei Naționale CFR SA.
Gavrilă spune că actuala halta  Punt Oprire (P.O.) Aeroport va fi modernizată, practic se vor pune scări rulante, va exista o copertină și o clădire .”De acolo, până la aeroport vom asfalta, probabil pe două benzi și se face și un terminal în Otopeni”, spune șeful CN CFR care adaugă că se vrea să se ajungă la o cadență de două trenuri pe oră, față de unul pe oră, în prezent.
De ce nu se mai poate face proiectul inițial, cu o subtraversare a DN1? ”S-au dus cei dinaintea mea la Primăria Otopeni și nu au găsit înțelegere. Adică, nu știu care a fost neînțelegerea, însă ne trimit către un PUZ, probabil că așa zice și legea, iar PUZ-ul durează cel puțin un an”, spune Gavrilă.
Întrebat dacă se renunță total la construcția trenului direct, directorul CN CFR a spus că nu. Însă este foarte clar că, și dacă s-ar începe lucrările la subtraversare în a doua parte din 2020, lucrul nu ar fi gata mai repede de 2022.
În 2016 proiectul trenului direct a fost relansat și avea un termen scurt de realizare – până în 2018. S-au schimbat guvernele, s-au schimbat miniștrii și directorii, iar proiectul s-a blocat
Proiectul unei legături feroviare directe între București și Aeroportul Otopeni, cu o gară semi-îngropată în zona terminalului sosiri, este una dintre lucrările începute în forță pe final de mandat al cabinetului Cioloș, în a doua parte din 2016, și lăsat „moștenire” guvernarii PSD. Costurile erau estimate a fi în jurul a 100 milioane euro.
Inclus în Master Plan, cu finanțare europeană nerambursabilă, proiectul prevedea realizarea până în 2018 a încă 2 km de cale ferată pe lângă cea existentă și care să subtraverseze DN1 până la Aeroport. Scopul final? Trenuri care să facă 18 minute din gara de Nord până la Aeroport, alte garnituri care sa facă opriri mai dese pe traseu în nordul Capitalei și trenuri directe spre/catre Otopeni din orașe precum Brașov, Constanța, Galați, Craiova sau din nordul Bulgariei.
De câțiva ani exista această legătură tren+microbuz Gara de Nord – Aeroport, însă de cele mai multe ori drumul durează mai mult decât cu mașina sau decât cu liniile speciale de autobuz 780 și 783. Drumul cu trenul durează 45-50 de minute până la halta P O Aeroport situată la 28 km de Gara de Nord (trenul ocolește prin Chitila și Mogoșoaia).
Apoi din haltă se mai parcurge distanța de 3 km cu un microbuz și în total drumul tren+micriobuz poate dura 80-100 de minute. De la Piața Unirii la Aeroportul Otopeni sunt 18 km pe cale rutiera și drumul poate dura sub 50 de minute cu autobuzul, dacă nu sunt blocaje. În combinația tren+microbuz traseul este de 31 km.
Sursa: Hotnews.ro

Transport

Contract semnat pentru reabilitarea a 18 kilometri de linii de tramvai in Capitala

Publicat

on

Reabilitarea liniilor de tramvai 40, 27, 19, 36 și 23 din Capitală, are trec pe Bd. Theodor Pallady, Bd. 1 Decembrie, Bd. Basarabia, Calea Călărașilor, Bd. Corneliu Coposu, inclusiv Bucla Complex Titan, poate începe.

Nicușor Dan a anunțat că a fost atribuit contractul pentru refacerea tronsonului de 18 kilometri cu cale dublă de rulare.

Inițiativa face parte din proiectul amplu de reabilitare a aproximativ 50 km de infrastructură de tramvai din Capitală, potrivit primarului general.

Advertisement

Porr Construct este firma căreia i-a fost atribuit contractul de reabilitare al liniilor de tramvai, conform reprezentanților Municipalității, citați de Club Feroviar.

Subcontractanți declarați sunt firmele IMSAT, Elektra Invest, Rotermit, Compania Municipală Iluminat Public București.

Săptămâna trecută, proiectul modernizării liniei 40 a fost votat în Consiliul General și are o valoare de aproape 19 milioane de euro.

Advertisement
Continue Reading

Transport

Primele troleibuze solaris au început să circule în București

Publicat

on

Cincisprezece troleibuze Solaris din cele 100 achiziţionate de Primăria Municipiului Bucureşti au fost puse în circulaţie pe străzile Capitalei, anunţă sâmbătă primarul general, Nicuşor Dan. ”15 troleibuze Solaris din cele 100 achiziţionate de Primăria Municipiului Bucureşti sunt de azi în circulaţie pe străzile Capitalei.

Până la 1 martie vor fi 30 de troleibuze în circulaţie.

Potrivit sursei citate, troleibuzele Solaris au o lungime de 12 metri, aer condiţionat, rampă de acces pentru pasagerii cu mobilitate redusă, podea coborâtă, prize pentru încărcarea dispozitivelor mobile ale călătorilor, computer de gestiune management vehicul cu funcţii GPS şi comunicare online, sistem de informare audio-video şi sisteme de numărare a călătorilor.

Totodată, aceste troleibuze au o autonomie de 20 kilometri, având funcţia de autobuz pe trasee neelectrificate, iar conectarea/deconectarea la/de la reţeaua electrificată se face autonom, din cabina şoferului, arată Nicuşor Dan pe Facebook.

Advertisement

Pentru achiziţia celor 100 de troleibuze, Primăria Municipiului Bucureşti a obţinut fonduri nerambursabile de la Administraţia Fondului pentru Mediu.

Continue Reading

Transport

Tentativă de sinucidere la stația de metrou Orizont

Publicat

on

Tentativă de sinucidere, luni dimineață, la stația de metrou Orizont din Drumul Taberei. Persoana a fost salvată de angajații Metrorex, este conștientă și va fi transportată la spital pentru investigații. 

Circulaţia trenurilor de metrou a fost reluată în condiţii normale, transmite Metrorex.

„În jurul orei 08:15, în stația de metrou Orizont, pe direcția Valea Ialomiței a avut loc o tentativă de suicid. În acest moment circulația trenurilor a fost reorganizată și se circula alternativ între stațiile Eroilor – Orizont pe linia 1”, a transmis anterior compania.

„Personalul Metrorex a anunțat SMURD pentru intervenție. Conform procedurilor interne, organele abilitate împreună cu Metrorex vor deschide o anchetă de cercetare pentru a se stabili împrejurările în care s-a produs evenimentul. Vom reveni cu detalii referitoare la circulația trenurilor”, a adăugat sursa citată.

Conform procedurilor interne, organele abilitate împreună cu Metrorex vor deschide o anchetă pentru a se stabili împrejurările în care s-a produs evenimentul, au precizat reprezentanții companiei.

Din primele informații, se pare că este vorba despre un bărbat, în vârstă de 47 de ani.

”În această dimineață, 5 februarie 2024, în jurul orei 08.30, polițiștii Direcției Generale de Poliţie a Municipiului București – Brigada de Poliţie pentru Transportul Public – Serviciul de Politie Metrou, au fost sesizați, prin sistem 112, cu privire la faptul că, într-o stație de metrou, din Sectorul 6, o persoană s-ar fi aruncat în fața trenului, în timp ce acesta intra în stație.

La fața locului s-au deplasat cu operativitate polițiștii Serviciului Metrou, fiind identificată persoana în cauză, un bărbat, în vârstă de 46 de ani.

De asemenea, un echipaj de prim ajutor i-a acordat bărbatului primele îngrijiri medicale, acesta fiind transportat la un spital pentru îngrijiri de specialitate.

Cercetările sunt continuate de către Brigada de Poliţie pentru Transportul Public – Serviciul de Politie Metrou, în vederea stabilirii situației de fapt și a împrejurărilor în care a avut loc evenimentul”, anunță DGPMB.

Continue Reading

La mare cautare

Copyright © 2012 Bucurestiul.ro