Preşedintele USR Sector 1, Clotilde Armand, anunţă că organizaţia a depus plângere la DNA în legătură cu contractul încheiat de Centrul Caraiman în vederea achiziţionării de holtere EKG cu trei canale, în valoare totală de 54.000.000 lei.

<

„Am aflat acum din SICAP despre un contract atribuit de Centrul Caraiman (instituţie subordonată Primăriei Sectorului 1 şi condusă de o fostă primăriţă PSD declarată incompatibilă de ANI) în valoare de 11 milioane de euro pentru achiziţia de 2.700 aparate holter EKG. Contractul a fost atribuit în data de 31.05.2020. Am verificat cine a primit acest contract. Surprize, surprize! O firmă de apartament, o firmă care aparţine unui fost consilier PSD de la CGMB declarat şi el incompatibil de ANI pentru afaceri suspecte. Această firmă a mai obţinut recent de la Primăria Sector 1 alte 7,5 milioane euro tot de la Centrul Caraiman”, a scris europarlamentarul pe Facebook.

Ea a menţionat că USR Sector 1 a depus o plângere la DNA privitor la acest contract.

„Am discutat apoi cu câţiva medici specialişti care mi-au spus că această achiziţie n-are nicio treabă cu COVID-19. Pandemia a fost doar un pretext. Colegii mei consilieri din USR Sector 1 au depus o plângere la DNA pentru acest contract dubios”, a menţionat Armand.

Pe 10 martie, fostul ministru al Sănătăţii Victor Costache şi primarul sectorului 1, Dan Tudorache, au semnat un memorandum conform căruia persoanele izolate la domiciliu în Bucureşti în contextul infecţiilor cu noul tip de coronavirus vor fi monitorizate cu ajutorul unor holtere care indică în timp real temperatura, frecvenţa cardiacă, frecvenţa respiratorie, electrocardiograma, dar şi locaţia pacientului.

Pe 19 martie, Consiliul Local sector 1 a adoptat un proiect prin care majora bugetul Centrului Multifuncţional Caraiman cu circa 69 milioane lei, în vederea alocării resurselor financiare pentru ducerea la îndeplinire a măsurilor de combatere a noului coronavirus, conform Hotărârii nr. 1 a Comitetului Local pentru Situaţii de Urgenţă.

Pe 31 mai, pe SICAP a fost publicat un anunţ potrivit căruia Complexul Multifuncţional Caraiman a încheiat cu firma Minimed Solutions SRL un contract în valoare de 54.000.000 lei pentru extinderea sistemului integrat de telemedicină (holtere ekg 3 canale, soft). Contractul a fost încheiat pe 27 martie. În cazul acestui contract nu s-a organizat o licitaţie electronică, procedura utilizată fiind cea a negocierii fără publicare prealabilă.

Conform anunţului, procedura aleasă a fost justificată de „extrema urgenţă determinată de evenimente care nu puteau fi prevăzute de către autoritatea contractantă şi în conformitate cu condiţiile stricte prevăzute de directiva” europeană în domeniu.

În anunţ este invocat şi memorandumul încheiat cu Ministerul Sănătăţii pe 10 martie. Se reaminteşte totodată faptul că în anul 2019 a fost încheiat un alt contract cu firma Minimed Solutions, în valoare de 8.750.000 lei, pentru Sistem integrat telemedicină (holtere, EKG 12 canale, EKG 3 canale, software dispecerat ambulanţă).

În acest sens, se menţionează că autoritatea contractantă poate aplica procedura de negociere fără publicarea prealabilă în cazul în care „nu există o soluţie alternativă sau înlocuitoare rezonabilă, cum ar fi utilizarea unor canale de distribuţie alternative pe teritoriul României ori în afara acestuia sau achiziţia unor lucrări, produse sau servicii comparabile din punct de vedere funcţional, iar absenţa concurenţei sau protecţia drepturilor exclusive nu sunt rezultatul unei restrângeri artificiale de către autoritatea contractantă a parametrilor achiziţiei în vederea viitoarei proceduri de atribuire”.

Motivele tehnice pot fi generate, de asemenea, de „cerinţe specifice privind interoperabilitatea care trebuie îndeplinite pentru a asigura funcţionarea lucrărilor, produselor sau serviciilor care urmează a fi achiziţionate” şi „atunci când este necesară achiziţionarea de la contractantul iniţial a unor cantităţi suplimentare de produse destinate înlocuirii parţiale sau extinderii produselor sau instalaţiilor existente şi numai dacă schimbarea contractantului iniţial ar pune autoritatea contractantă în situaţia de a achiziţiona produse cu caracteristici tehnice diferite de cele deja existente care ar conduce la incompatibilitate sau la dificultăţi tehnice disproporţionate de utilizare şi întreţinere”, mai reiese din anunţ. 

Transparenta face diferenta