Trenul de la Gara de Nord spre aeroportul Otopeni va circula de duminica, 13 decembrie, la un interval de 40 de minute si cu o durata a calatoriei de aproximativ 20 de minute, a anuntat ministrul Transporturilor, Lucian Bode. Costul unei calatorii va fi de 4 lei.

<

„Am avut astazi discutii pe marginea acestui tarif pe calea ferata, tinand cont de Metodologia de calcul a tarifelor maximale pentru transportul de calatori pe calea ferata, dar si de discutiile purtate cu operatorii feroviari si cu partenerii sociali, acestia fiind de acord cu propunerea MTIC, in privinta pretului calatoriei. Sunt in masura sa va spun ca am reusit sa ajungem la un consens si sa anunt ca pretul unei calatorii pe aceasta ruta este de 4 lei”, a declarat Lucian Bode intr-o postare publicata pe Facebook.

Conform unui comunicat al CFR Calatori, primul tren, de tipul Sageata Albastra, va pleca de la aeroportul Otopeni, duminica, 13 decembrie, de la ora 00:31 si va ajunge la Gara de Nord la 00:56.

Jurnalistul Vitali Cojocari a prezentat mai multe detalii despre trenul Gara de Nord – Oropeni.

„Dragi romani, care planuiti sa plecati din tara prin Otopeni, de duminica aveti o noua posibilitate sa ajungeti la aeroport.

Trenul va lega in sfarsit Bucurestiul de cea mai mare poarta aeriana a Romaniei!

V-am mai povestit despre aceasta lucrare de infrastructura, acum vin cu informatii noi. Este vorba in primul rand de pret, care devine mai mult decat accesibil.

Din Gara de Nord pana in parcarea din fata Terminalului Sosiri OTP platiti 4 lei pe bilet. Informatia a fost confirmata oficial de ministerul Transporturilor.

Veti gasi un tren care va pleca din Gara de Nord spre Otopeni la fiecare 40 de minute, 24 de ore din 24, 7 zile din 7.

Durata calatoriei va fi de 20 de minute.

Astfel, daca aveti avion la ora 09.00, ar trebui sa ajungeti in Gara de Nord la 05.00 dimineata.

Este prima linie de tren construita de la zero in Romania dupa 1989.

Linia noua are doar 3 kilometri. Cea mai dificila parte a fost construirea unui viaduct de 1,5 km peste Drumul National 1.

Noua linie de 3 km este insa pe un singur fir de circulatie si se bifurca la final, la intrarea in statia din Otopeni.

Din pacate, linia nu este electrificata, asa ca trenurile care vor trece pe aici sunt diesel.

Constructorul mi-a confirmat insa ca au lasat posibilitatea electrificarii liniei, adica au fost trase cabluri pentru asta. Cine o s-o electrifice? Ramane sa o faca urmasii nostri nu stim cand.

Trenul pentru aeroport a costat in jur de 100 de milioane de euro. Urma sa fie gata initial in luna mai 2020, pentru a fi folosit de catre microbistii care ar fi venit la meciurile Campionatului European de Fotbal tinute la Bucuresti.

Termenul a fost amanat pentru 26 august, iar apoi pentru ziua de duminica.

Asadar, Duminica se va intampla minunea!”, a scris Cojocari pe Facebook.

Transparenta face diferenta