Intra in contact cu noi

Transport

Un IT-st a facut de ras RATB-ul! A descoperit ca poate calatori GRATIS, de cate ori vrea el, cu aceeasi cartela!

Publicat cu

pe

Un expert in securitate IT in varsta de 28 de ani a gasit o vulnerabilitate la cartelele de hartie vandute de RATB si, ajutandu-se de o aplicatie si un telefon cu Android, a facut modificari minime pe cartela, schimbari ce i-au permis sa calatoreasca gratuit, arata un reportaj difuzat de Digi FM. Intr-un interviu pentru HotNews.ro, Gabriel Cirlig a explicat ca a semnalat problema celor de la RATB si aceasta a fost remediata. „Am vrut sa trag un semnal de alarma despre cum sunt cheltuiti banii publici. Asta ma deranjeaza”.
Cirlig a descoperit vulnerabilitatea acum cateva luni, studiind modul in care sunt stocate datele pe cartelele de hartie vandute de RATB si  denumite Mutiplu. Intial a incercat si cu cartele de plastic, dar sunt mai greu de citit cu diversele programe de tip NFC reader, scrie hotnews.ro.
Simplificand la maxim lucrururile, Gabriel a citit cartela cu telefonul, a schimbat un numar pe ea, si a putut avea calatorii infinite.

Ca urmare, cand apropia cartela la aparatele montate in autobuz, nu se scadeau calatorii din „portofelul electronic”. „In momentul in care aparatul din autobuz facea validarea cartelei, nu facea nimic inainte, ci incerca simultan sa iti valideze calatoria, practic sa-ti „capseze”  biletul si sa-ti scrie datele curente pe cartela. (…) Nu ar trebui facute in acelasi timp ambele actiuni. Sistemul ar trebui sa verifice mai intai daca este ok cartela si abia apoi sa incerce sa valideze”.

Cirlig a descarcat o aplicatie gratuita de pe Google Play, iar manualul cartelelor este „la liber” pe internet, pe site-ul producatorului.
El a semnalat la RATB problema descoperita si a primit un e-mail de multumire, vulnerabilitatea fiind remediata.
Cititoarele electronice de carduri existente in vehiculele RATB au fost instalate in urma unei licitatii internationale castigate de UTI care a pus la dispozitie infrastructura necesara acestui sistem de taxare automata. Din 2011 s-au scos vechile bilete de hartie.
Contractul dintre UTI si RATB pentru sistemul automat de taxare a fost semnat in 2005, iar aplicatia soft a sistemului cardurilor comune RATB si Metrorex a fost dezvoltat in 2007.

Reclama

Transport

Veste bună pentru bucureșteni: Primele 15 tramvaie Imperio vor circula pe linia 41, în week-end

Publicat cu

pe

Primele 15 tramvaie Imperio vor circula pe linia 41, începând de sâmbătă, 10 decembrie, fiecare tramvai având câte un controlor dedicat, responsabil pe partea de informare şi de monitorizare a activităţilor pe parcursul întregii zile, a anunţat joi Societatea de Transport Bucureşti (STB), transmite Agerpres.

STB a instruit 91 de manipulanţi care vor conduce acest nou model de tramvai.

„Odată cu venirea acestor tramvaie, oferim publicului călător condiţii mai bune de deplasare, care să-i determine să utilizeze din ce în ce mai mult transportul public. Ca orice nouă investiţie, aceasta trebuie păstrată, ea fiind un bun al tuturor utilizatorilor. Pe lângă îmbunătăţirea confortului şi a calităţii serviciului de transport, noile tramvaie contribuie la eficientizarea STB SA, ceea ce duce la posibilitatea a noi investiţii benefice călătorilor”, a declarat Adrian Criţ, directorul general al STB SA.

Reclama

Potrivit sursei citate, achiziţia celor 100 de tramvaie noi aduce o serie de avantaje şi premiere, atât pentru STB SA, cât şi pentru călători. Astfel, tramvaiele sunt dotate cu noua generaţie de validatoare la fiecare uşă pentru plata călătoriei, atât cu cardul bancar, cât şi cu dispozitive smart NFC şi au sistem de aer condiţionat şi încălzire HVAC ce va permite reglarea automată a temperaturii, fără a mai fi necesară deschiderea geamurilor exterioare în niciun sezon.

De asemenea, tramvaiele sunt echipate cu prize USB pentru alimentarea dispozitivelor mobile şi vin cu sisteme de informare audio-video vizibile din orice loc al salonului, inclusiv Wi-Fi gratuit.

Printre avantajele noilor mijloace de transport mai pot fi enumerate: creşterea accesibilităţii datorată podelei total coborâte şi a celor 5 uşi duble de acces, creşterea capacităţii de transport fără a fi necesară creşterea parcului circulant şi un consum energetic mult mai redus faţă de tramvaiele aflate în exploatare. Potrivit STB, consumul energetic specific este de doar jumătate din cel al unui vagon V3A, respectiv doar o treime din valoarea unui tramvai Tatra.

Reclama

„Din punct de vedere al exploatării, utilizarea noilor sisteme de tracţiune aduce o reducere a perioadelor de imobilizare pentru reviziile periodice, dar şi o reducere a timpilor necesari reparaţiilor accidentale”, susţin reprezentanţii STB.

Noile tramvaie permit reducerea timpilor de parcurs şi creşterea calităţii rulării prin sistemele moderne de tracţiune bazate pe motoare de curent alternativ cu invertoare de tracţiune. De asemenea, conducătorii tramvaielor beneficiază de condiţii moderne de operare, cu o cabină spaţioasă, echipată cu aer condiţionat, camere video cu vedere în interiorul şi exteriorul tramvaielor şi un sistem de informare care oferă informaţii despre starea de funcţionare a tuturor sistemelor ce concură la securitatea şi buna funcţionare a tramvaiului.

Contractul pentru cele 100 de tramvaie noi cu o lungime de 36 de metri, în valoare de aproape 170 de milioane de euro, a fost semnat în mai 2021.

Reclama

Tramvaiele noi vor fi introduse în exploatare pe liniile 1, 10, 21, 25, 32, 40, 41 şi 55.

Continua sa citesti

Transport

Primarul Nicusor Dan: În câteva zile vor fi puse în circulație noile tramvaie

Publicat cu

pe

Primăria Capitalei a terminat recepția tramvaielor de la Astra Arad, după luni de evaluări și discuții, a anunțat primarul general, Nicușor Dan, pe pagina de Facebook. Primele 15 tramvaie, care deja se află în depourile STB, vor fi puse în circulație în următoarele zile.

”Comisia de Recepție a terminat evaluarea documentelor și a decis că tramvaiele livrate de Astra Arad sunt conforme și respectă cerințele din caietul de sarcini. În câteva zile, cele 15 tramvaie vor fi puse în circulație”, a anunțat Nicușor Dan.

Primul tramvai a venit în luna iunie, iar de atunci municipalitatea încearcă să facă recepția. Inițial, Nicușor Dan a anunțat că tramvaiele vor intra în circulație în septembrie.

Primarul Nicușor Dan a explicat marți de ce recepția a durat atât de mult.

Reclama

”Este o chestiune care nu ține de tramvaie, ci de hârtiile care trebuie făcute. A fost o ofertă pe care Astra a făcut-o când achiziția a fost demarată în 2018. Un tramvai are cam 20.000 de componente. Piața s-a schimbat de atunci și pentru orice modificare pe care au făcut-o față de oferta depusă trebuie să existe o aprobare și de la Autoritatea Feroviară și de la noi, ca achizitor. Asta înseamnă un mare circuit de hârtii care s-a realizat în mare măsură până în acest moment”, a declarat Nicușor Dan în cadrul unei conferințe de presă.

Primăria Capitalei a semnat în mai 2021 contractul cu Astra Arad pentru furnizarea a 100 de tramvaie, în valoare de aproximativ 200 de milioane de euro, din bani europeni.

Contractul prevedea furnizarea primului tramvai în august 2022, urmând ca, începând de la momentul livrării prototipului, să fie furnizate câte patru tramvaie în fiecare lună.

Reclama

Potrivit unui comunicat transmis de STB, după semnarea contractului de furnizare, noile tramvaie au următoarele caracteristici:

Au o capacitate totală de 322 de locuri, dintre care 56 pe scaune, precum și un loc special amenajat în salon pentru fotoliile rulante și landourile pentru copii.
Ușile, zonele de acces și trecerile asigură accesul călătorilor cu nevoi speciale (dizabilități locomotorii și/sau mobilitate redusă) pe platforma special destinată, dar și a celorlalți călători pe toată lungimea vagonului. Tramvaiul este prevăzut cu buton de semnalizare a intenției de acționare a rampei atât la interiorul, cât și la exteriorul vagonului, precum și semnalizare la bord pentru conducătorul de vehicul. Trapa (rampa) este rabatabilă sau culisantă cu acționare manuală cu sistem de protecție împotriva plecării tramvaiului cu trapa deschisă.
Sunt dotate cu cinci uşi duble, cu sistem antistrivire, ceea ce asigură transferul ușor al călătorilor la urcare și coborâre, fără obstacole sau zone înguste în dreptul ușilor de acces.
Din punct de vedere al confortului, tramvaiele au următoarele dotări: echipament de climatizare destinat asigurării aerului condiţionat/încălzirii atât în salonul de călători, cât și la postul de conducere, salonul iluminat în tehnologie LED, sistem de informare vizuală și auditivă în tehnologie LED/LCD, afișaje de traseu exterioare și indicatoare pentru avizare stații cu LED-uri, monitoare extrawide pentru afișarea traseului și a stațiilor, precum și WIFI gratuit pentru călători.
Beneficiază de sistem ticketing și sistem POS de achiziționare a cardului direct în tramvai.
Au un nivel de zgomot redus, sistem de recuperare a energiei la frânare, sistem de supraveghere video 24/24 și sistem de numărare a călătorilor.
Călătorii au posibilitatea transportării bicicletelor printr-un sistem de prindere și fixare rabatabil, care să nu ocupe spațiul destinat celorlalți utilizatori atunci când nu este folosit.
Noile tramvaie vor circula pe liniile 1, 10, 21, 25, 32, 40, 41, 55.

Reclama
Continua sa citesti

Transport

VIDEO-Înca un accident în Pasajul Unirii! Primarul Daniel Băluță îi face plângere penală șoferului

Publicat cu

pe

Un accident rutier a avut loc, marţi seara, în Pasajul Unirii şi Primăria Sectorului 4 va face plângere penală pentru distrugere pe numele şoferului care a fugit de la faţa locului, a anunţat edilul Daniel Băluţă, anunță Agerpres.

„În cursul acestei seri, un nou accident rutier a avut loc în interiorul Pasajului Unirii. (…) N-au fost înregistrate victime, însă şoferul vinovat a fugit de la faţa locului. Goana nu-l va ajuta însă deloc, întrucât accidentul a fost filmat, iar imediat după ce Poliţia Rutieră îl va identifica, îi vom face o plângere penală pentru distrugere! De asemenea, cheltuielile de refacere a elementelor distruse îi vor fi imputate”, a scris Daniel Băluţă pe Facebook.

El a subliniat că reprezentanţii autorităţii locale nu vor accepta nicio abatere şi nu vor trece cu vederea nicio distrugere produsă Pasajului Unirii sau oricărui alt obiectiv de investiţii al comunităţii Sectorului 4, indiferent de valoarea acestuia sau de modul în care este produsă.

Continua sa citesti
Reclama
Bucuresti6 ore in urma

Șahul românesc se dezvoltă: “În sport, ca și în business, pentru a performa pe termen lung ai nevoie de o bază solidă”

La un an de la preluarea mandatului de președinte al FR Șah, Vlad Ardeleanu anunță primul parteneriat extern cu Federația...

Bucuresti7 ore in urma

Un bucurestean si-a dat foc in Piata Universitatii

Un bucureștean s-a autoincendiat, vineri, în Piața Universității. Bărbatul a a fost preluat și transportat la o unitate medicală, pentru...

Transport10 ore in urma

Veste bună pentru bucureșteni: Primele 15 tramvaie Imperio vor circula pe linia 41, în week-end

Primele 15 tramvaie Imperio vor circula pe linia 41, începând de sâmbătă, 10 decembrie, fiecare tramvai având câte un controlor...

Bucurestio zi in urma

Primarul Nicusor Dan: „Dorim să realizăm o hartă digitală a tuturor reţelelor de utilităţi aflate în subteranul oraşului”

Primarul general al Capitalei Nicuşor Dan a anunţat că PMB va realiza o hartă digitală a tuturor reţelelor de utilităţi...

Sectorul 32 zile in urma

Robert Negoita: Primaria Capitalei blochează proiectele Primăriei Sectorului 3 de fluidizare a traficului

Municipalitatea blochează proiectele Primăriei Sectorului 3 de fluidizare a traficului, a declarat, miercuri, edilul Robert Negoiţă. „Aici, la Dristor, este...

Politica2 zile in urma

Ciuca nu se lasa si le raspunde austriecilor: Îndeplinim toate condiţiile, avem toate argumente foarte solide care ne susţin solicitările!

Premierul Nicolae Ciucă a anunțat, într-o declarație de presă la Guvern, că România va cere vot pe aderarea la Schengen...

Reclama

La mare cautare

%d blogeri au apreciat: