Connect with us

Transport

Soferii de taxi au migrat catre Uber. Cu tot cu apucaturile urate

Publicat

on

Frustrare pentru pasagerii care utilizează Uber în Bucureşti după introducerea afişării în avans a preţului călătoriei: cursele anulate de către şoferi în căutarea tarifului dinamic s-au înmulţit semnificativ. Ca o primă reacţie, compania le transmite şoferilor parteneri că „nu ar trebui să existe noţiunea de cursă prea scurtă”.
Anularea curselor de către şoferi, de multe ori aproape de expirarea timpului de aşteptare, poate contribui la creşterea tarifului dinamic calculat automat de aplicaţie în funcţie de cererea şi oferta dintr-o anumită zonă, ceea ce răsplăteşte tocmai comportamentul considerat inacceptabil de Uber.
Pe lângă preţul mai mare, pentru pasageri apare frustrarea de a aştepta o perioadă semnificativ mai lungă de timp pentru sosirea maşinii, cu diferite consecinţe de la o situaţie la alta: întârzieri la întâlniri, avioane pierdute şi aşa mai departe.
Cum paralelele cu taximetria au devenit inevitabile atunci când vorbim de aplicaţiile de ride sharing, merită remarcat că taximetriştii care acceptă o comandă şi nu se prezintă la adresă sunt sancţionaţi, de regulă, cu interdicţia de a mai lua comenzi pentru o perioadă de timp, de obicei de câteva ore.
Uber este liderul pieţei de ride sharing din Capitală, cu câteva mii de şoferi parteneri activi şi sute de mii de pasageri care au efectuat cel puţin o cursă, potrivit datelor companiei.
Principalul concurent direct al companiei americane este Taxify, o aplicaţie dezvoltată în Estonia.
Reprezentanţii Uber România au revenit cu precizări privind situaţia şoferilor care anulează curse în mod repetat.
„Echipa de operaţiuni a Uber analizează constant datele generate prin aplicaţiile Uber şi identifică şoferii cu o rată ridicată de anulare a curselor. Aceştia sunt contactaţi telefonic şi informaţi că anularea în mod repetat a comenzilor nu este o practică agreată de companie. În cazurile în care comportamentul devine recurent, şoferii parteneri pot fi sancţionaţi cu dezactivarea temporară sau permanentă a contului”, au avertizat reprezentanţii Uber România.
Într-un efort de transparenţă faţă de pasageri, Uber introducea în România, în urmă cu aproximativ trei luni, funcţionalitatea care permite afişarea în avans a preţului curselor.
În acelaşi timp, şoferii parteneri au câştigat posibilitatea de a vedea în aplicaţie, imediat după acceptarea comenzii, foaia de parcurs a cursei (distanţa şi destinaţia) şi preţul final.
Din datele Uber, comportamentul pasagerilor nu s-a schimbat în urma introducerii acestei funcţionalităţi. În tabăra şoferilor, însă, lucrurile stau altfel:
„Nu avem date care să arate o schimbare a comportamentului utilizatorilor de la introducerea upfront pricing (afişarea în avans a preţului curselor). Feedback-ul primit a fost unul preponderent bun – oamenii preferă să vadă tariful clar de la bun început.
Pe de altă parte, introducerea acestei funcţionalităţi a dus la o creştere a numărului de curse anulate din partea şoferilor parteneri. La Uber nu ar trebui să existe noţiunea de cursă prea lungă sau prea scurtă„, a afirmat la solciitarea ECONOMICA.NET Alexandra Corolea, purtătorul de cuvânt al Uber România.
Sursa: Economica.net

Transport

Contract semnat pentru reabilitarea a 18 kilometri de linii de tramvai in Capitala

Publicat

on

Reabilitarea liniilor de tramvai 40, 27, 19, 36 și 23 din Capitală, are trec pe Bd. Theodor Pallady, Bd. 1 Decembrie, Bd. Basarabia, Calea Călărașilor, Bd. Corneliu Coposu, inclusiv Bucla Complex Titan, poate începe.

Nicușor Dan a anunțat că a fost atribuit contractul pentru refacerea tronsonului de 18 kilometri cu cale dublă de rulare.

Inițiativa face parte din proiectul amplu de reabilitare a aproximativ 50 km de infrastructură de tramvai din Capitală, potrivit primarului general.

Advertisement

Porr Construct este firma căreia i-a fost atribuit contractul de reabilitare al liniilor de tramvai, conform reprezentanților Municipalității, citați de Club Feroviar.

Subcontractanți declarați sunt firmele IMSAT, Elektra Invest, Rotermit, Compania Municipală Iluminat Public București.

Săptămâna trecută, proiectul modernizării liniei 40 a fost votat în Consiliul General și are o valoare de aproape 19 milioane de euro.

Advertisement
Continue Reading

Transport

Primele troleibuze solaris au început să circule în București

Publicat

on

Cincisprezece troleibuze Solaris din cele 100 achiziţionate de Primăria Municipiului Bucureşti au fost puse în circulaţie pe străzile Capitalei, anunţă sâmbătă primarul general, Nicuşor Dan. ”15 troleibuze Solaris din cele 100 achiziţionate de Primăria Municipiului Bucureşti sunt de azi în circulaţie pe străzile Capitalei.

Până la 1 martie vor fi 30 de troleibuze în circulaţie.

Potrivit sursei citate, troleibuzele Solaris au o lungime de 12 metri, aer condiţionat, rampă de acces pentru pasagerii cu mobilitate redusă, podea coborâtă, prize pentru încărcarea dispozitivelor mobile ale călătorilor, computer de gestiune management vehicul cu funcţii GPS şi comunicare online, sistem de informare audio-video şi sisteme de numărare a călătorilor.

Totodată, aceste troleibuze au o autonomie de 20 kilometri, având funcţia de autobuz pe trasee neelectrificate, iar conectarea/deconectarea la/de la reţeaua electrificată se face autonom, din cabina şoferului, arată Nicuşor Dan pe Facebook.

Advertisement

Pentru achiziţia celor 100 de troleibuze, Primăria Municipiului Bucureşti a obţinut fonduri nerambursabile de la Administraţia Fondului pentru Mediu.

Continue Reading

Transport

Tentativă de sinucidere la stația de metrou Orizont

Publicat

on

Tentativă de sinucidere, luni dimineață, la stația de metrou Orizont din Drumul Taberei. Persoana a fost salvată de angajații Metrorex, este conștientă și va fi transportată la spital pentru investigații. 

Circulaţia trenurilor de metrou a fost reluată în condiţii normale, transmite Metrorex.

„În jurul orei 08:15, în stația de metrou Orizont, pe direcția Valea Ialomiței a avut loc o tentativă de suicid. În acest moment circulația trenurilor a fost reorganizată și se circula alternativ între stațiile Eroilor – Orizont pe linia 1”, a transmis anterior compania.

„Personalul Metrorex a anunțat SMURD pentru intervenție. Conform procedurilor interne, organele abilitate împreună cu Metrorex vor deschide o anchetă de cercetare pentru a se stabili împrejurările în care s-a produs evenimentul. Vom reveni cu detalii referitoare la circulația trenurilor”, a adăugat sursa citată.

Conform procedurilor interne, organele abilitate împreună cu Metrorex vor deschide o anchetă pentru a se stabili împrejurările în care s-a produs evenimentul, au precizat reprezentanții companiei.

Din primele informații, se pare că este vorba despre un bărbat, în vârstă de 47 de ani.

”În această dimineață, 5 februarie 2024, în jurul orei 08.30, polițiștii Direcției Generale de Poliţie a Municipiului București – Brigada de Poliţie pentru Transportul Public – Serviciul de Politie Metrou, au fost sesizați, prin sistem 112, cu privire la faptul că, într-o stație de metrou, din Sectorul 6, o persoană s-ar fi aruncat în fața trenului, în timp ce acesta intra în stație.

La fața locului s-au deplasat cu operativitate polițiștii Serviciului Metrou, fiind identificată persoana în cauză, un bărbat, în vârstă de 46 de ani.

De asemenea, un echipaj de prim ajutor i-a acordat bărbatului primele îngrijiri medicale, acesta fiind transportat la un spital pentru îngrijiri de specialitate.

Cercetările sunt continuate de către Brigada de Poliţie pentru Transportul Public – Serviciul de Politie Metrou, în vederea stabilirii situației de fapt și a împrejurărilor în care a avut loc evenimentul”, anunță DGPMB.

Continue Reading

La mare cautare

Copyright © 2012 Bucurestiul.ro