Intra in contact cu noi

Stirile Zilei

Șoc termic pentru bucureșteni: Încălzirea se scumpește cu 70% iarna aceasta!

Publicat cu

pe

Primarul general al Capitalei, Nicuşor Dan, a anunţat vineri că a propus creşterea la 280 de lei a preţului gigacaloriei suportat de către bucureşteni, dar că această variantă nu este agreată de către USR şi PSD.

„Propunerea pe care am făcut-o consilierilor generali a fost ca, începând de la 1 decembrie 2021, preţul pe care bucureştenii să îl plătească pentru gigacalorie să fie 280 de lei, TVA inclus. Această propunere a rezultat dintr-o discuţie cu consilierii din majoritate, a fost îmbrăţişată de PNL şi PMP, nu şi de către USR, iar PSD s-a pronunţat public împotriva măririi tarifelor. Până la o nouă hotărâre de Consiliu General, care să stabilească tarifele pentru populaţie, bucureştenii vor plăti cât plătesc din 2011, adică 164 de lei pe gigacalorie”, a spus edilul general.

Nicuşor Dan a explicat că propunerea de 280 de lei pe gigacalorie se bazează pe trei aspecte. În primul rând s-a ţinut cont de creşterea de preţ pe care o suportă de la 1 noiembrie şi cetăţenii care au centrale individuale. Edilul general a admis că există o diferenţă în ce priveşte calitatea serviciilor oferite prin cele două sisteme.

„Acest 280 de lei pentru bucureştenii care sunt conectaţi la sistemul centralizat este mai puţin decât plătesc bucureştenii care au centrale individuale”, a spus el.

Reclama

Al doilea aspect luat în calcul a fost că tariful nu s-a mai mărit din 2011, când preţul gigacaloriei suportat de către bucureşteni a fost stabilit la 164 de lei, dintr-o valoare totală de 320 de lei.

„Azi, preţul de furnizare a gigacaloriei este 980 de lei şi este total disproporţionat să avem 164 de lei raportat la 980 de lei”, a susţinut edilul.

Al treilea element avut în vedere a fost preţul gigacaloriei suportat de populaţie în alte oraşe din ţară. Nicuşor Dan a evidenţiat că, înainte de scumpiri, preţurile în alte oraşe erau cuprinse între 200-280 de lei pe gigacalorie, în condiţiile în care în Bucureşti preţul suportat de populaţie era 164. În prezent, în oraşele care au actualizat preţurile, acestea au valori cuprinde între 350-500 de lei.

Reclama

Primarul general a reamintit că a solicitat susţinerea Guvernului în ce priveşte subvenţia la căldură şi s-a arătat optimist că va exista un sprijin financiar.

„Consider că este rezonabil, pentru a putea trece cu toţii peste această iarnă, să existe o contribuţie echilibrată din partea Municipalităţii, din partea Guvernului şi din partea cetăţenilor. Presiunea pe bugetul local care vine din diferenţa de preţ între 280 de lei şi 164 de lei este 320 de milioane de lei pe an. 320 de milioane de lei pe an este o sumă importantă, cu care pot să fie făcute foarte multe lucruri care să fie utile comunităţii”, a arătat primarul.

Reclama

Stirile Zilei

Fabrica BAT din Ploiești, certificată de prestigiosul Alliance for Water Stewardship

Publicat cu

pe

În primul raport anual combinat privind performanța de business și în domeniul sustenabilității, BAT anunță rezultate importante obținute în atingerea obiectivelor privind protejarea mediului, sociale și de guvernanță (ESG). În ceea ce privește managementul apei folosite în procesul de producție în anul 2022, raportul de sustenabilitate al BAT arată că

•          24 de centre proprii de producție sunt certificate de către Alliance for Water Steardship (AWS)**, printre care și fabrica BAT din Ploiești, care a primit certificarea AWS anul trecut;

•          22,6% din volumul de apă utilizat a fost reciclat;

Reclama

•          s-a înregistrat o reducere de 33% a cantității de apă extrase față de valoarea de referință din 2017, ceea ce înseamnă o reducere de 7% versus 2021;

•          82% dintre hectarele de tutun din lanțul BAT de aprovizionare cu tutun  utilizează cele mai bune practici în vigoare de gestionare a solului și a apei.

„O bună gestionare a apei este vitală pentru utilizarea responsabilă a resurselor, atât la nivel individual, cât și organizațional. Este nevoie de consistență și de perseverență în acest demers, iar tema Zilei Mondiale a Apei din acest an este «accelerarea schimbărilor», completată de sloganul «Fă schimbarea pe care tu ți-ai dori să o vezi în lume», un mesaj pe care și noi l-am susținut de-a lungul anilor în cadrul campaniilor dezvoltate sub umbrela Alege Asumat un Oraș Curat. BAT și-a asumat obiectivul de a construi un viitor mai bun pentru consumatori și pentru societate atât prin îndeplinirea obiectivelor de sustenabilitate asumate la nivel de business, către care facem pași decisivi, precum și prin campanii privind responsabilitatea alegerilor individuale,” a declarat Ileana Dumitru, Director juridic și relații publice, Aria Europa Centrală și de Sud din cadrul BAT.

Reclama

În 2020, BAT a anunțat asumarea unor obiective ambițioase privind reducerea impactului afacerii asupra sănătății, atingerea excelenței în protejarea mediului, dezvoltarea unui impact social pozitiv și reiterarea angajamentului pentru politici comerciale corecte și responsabile. Țintele de atingere a obiectivelor includ 50 de milioane de consumatori ale produselor BAT care nu ard până în 2030; zero emisii de dioxid de carbon la nivelul întregului lanț valoric până în 2050; 100% energie regenerabilă până în 2030.

În ceea ce privește managementul apei folosite, BAT își propune ca până în 2025:

•          o reducere de 35% a apei extrase față de valoarea de referință din 2017;

Reclama

•          100% dintre centrele proprii de producție să fie certificate de către Alliance for Water Steardship (AWS) – această certificare independentă recunoscută la nivel mondial va contribui la validarea utilizării sustenabile a apei de către BAT;

•          reciclarea a 30% din volumul de apă folosită.

Eforturile și angajamentul BAT față de standarde înalte de sustenabilitate au fost recunoscute de instituții independente de prestigiu. Printre acestea se numără includerea companei în Dow Jones Sustainability Index pentru 21 de ani consecutiv (BAT fiind singura companie de tutun listată în prestigiosul World Index în 2022, fiind clasată între primele 3% companii evaluate), un rating MSCI BBB și nivelul CDP A List.

Reclama

Despre BAT în România

•          BAT, cel mai mare jucător de pe piața tutunului din România, a generat un impact de peste 125 de miliarde de euro în economie în primii 25 de ani de prezență pe piața locală. Din această sumă, circa 24 de miliarde de euro reprezintă contribuție directă la bugetul de stat, sub formă de taxe și accize

•          În 2020, compania a devenit cel mai mare contribuabil la bugetul de stat, cu o contribuție de peste 9.6 miliarde de lei sub formă de taxe și accize.

Reclama

•          BAT a pastrat această poziție și în 2021, plătind circa 11 miliarde de lei la bugetul statului

•          BAT este liderul pieței tutunului din România, cu o cotă de peste 50%

•          BAT are peste 3.000 de angajați și creează alte 30.000 de locuri de muncă pe lanțul de distribuție și aprovizionare.

Reclama

•          BAT a lansat în România în 2019 campania Alege asumat un oraș curat, o campanie de informare a consumatorilor privind gestionarea responsabilă a deșeurilor și utilizarea responsabilă a resurselor, cu scopul de a atrage atenția asupra gesturilor simple pe care fiecare dintre noi le poate face pentru protejarea mediului și a comunității.

Despre BAT la nivel global

BAT este o companie de top, cu mai multe categorii de bunuri de larg consum, al cărei obiectiv este de a construi un viitor mai bun (A Better Tomorrow™) prin reducerea impactului asupra sănătății, ceea ce presupune angajamentul de a oferi consumatorilor adulți o gamă variată de produse cu risc redus*.

Reclama

Compania continuă să susțină clar că țigările cauzează riscuri majore la adresa sănătății și că singura modalitate prin care acestea pot fi evitate este renunțarea la fumat. BAT îi încurajează pe cei care continuă să fumeze să facă trecerea complet la alternative cu risc redus dovedit științific*. Pentru a realiza acest lucru, BAT se transformă într-o afacere cu multiple categorii de bunuri de larg consum, centrată cu adevărat pe consumatori.

Obiectivul BAT este ca 50 de milioane de consumatori să aleagă produsele sale care nu implică arderea tutunului până în 2030 și de a genera venituri de 5 miliarde de lire sterline din noile categorii până în 2024. BAT și-a stabilit o serie de obiective ambițioase de sustenabilitate, precum neutralitatea emisiilor de carbon pentru Scopurile 1 și 2 până în 2030, eliminarea utilizării plasticului de unică folosință non-necesar și realizarea tuturor ambalajelor din plastic reutilizabil, reciclabil sau compostabil până în 2025.

BAT are peste 50.000 de angajați. Grupul BAT a generat venituri de 27,65 miliarde de lire sterline în 2022 și un profit din operațiuni de 10,52 miliarde lire sterline.

Reclama

Portofoliul strategic al companiei include mărcile sale globale de țigarete și o categorie tot mai largă de produse cu risc redus* din tutun și nicotină, precum și produse tradiționale din tutun care nu implică arderea tutunului. Între acestea se numără țigări electronice, produse de încălzire a tutunului, produse moderne pentru uz oral, inclusiv produse cu nicotină pentru uz oral fără tutun, precum și produse orale tradiționale, cum ar fi snus și snuff umed. În 2022, 22,5 milioane de consumatori au ales noile categorii de produse BAT care nu implică arderea tutunului, o creștere de 4,2 milioane față de anul precedent.

Continua sa citesti

Stirile Zilei

Au aparut cartofii noi in piele din Bucuresti, dar au preturi absolut nesimtite

Publicat cu

pe


Deși iarna încă nu se dă dusă de peste tot, în unele ferme agricole primii cartofi extratimpurii au fost deja recoltați și sunt pregătiți de vânzare. Prețul însă este neașteptat de mare la cei care vând en-gros, ceea ce va face ca pe tarabe să ajungă și mai scump.

Gelu Firan, unul dintre fermierii din Călăraşi – Dolj care cultivă cartofi de când se ştie, spune că de 10 ani pune cartofii în solarii, ca să poată ieşi cu ei pe piaţă mult mai devreme decât ceilalţi producători, pentru obţine şi un preţ bun.

„Azi este prima zi în care recoltăm și sperăm că prețul bun ne va aduce profit. Avem cam o tonă. Am recoltat mai devreme ca anul trecut cu două săptămâni, pentru că ne-a ajutat vremea bună”, spune producătorul Gelu Firan, pentru Gândul.

La vânzătorii en-gros, prețul cartofilor noi este de 30 de lei, ceea ce înseamnă că pe tarabă ar putea ajunge la 25, chiar 30 de lei.

Alți fermieri spun că vor ieși cu cartofii noi pe piață peste trei săptămâni și atunci prețul va fi de 15 lei.

Reclama

Localitatea este renumită pentru producătorii de cartofi. Comuna Călăraşi are o suprafaţă de 250 de hectare cu cartofi, timpurii şi extratimpurii, şi 10 hectare la solarii, mai arată aceeași sursă.

Comuna Călăraşi din Dolj produce peste 300 de tone de cartofi. Peste 150 de fermieri fac parte din cooperativa înființată în urmă cu doi ani, prin care cartofii româneşti vor ajunge în supermarketurile din România, dar şi la export, în Polonia.

Reclama
Continua sa citesti

Stirile Zilei

VIDEO-Carne din plastic vanduta intr-un supermarket din Bucuresti

Publicat cu

pe

Carne de plastic comercializată într-un supermarket din București, conform unei filmări devenită virală pe rețelele de socializare. O femeie, bucătar de meserie, s-a adresat personalului dintr-un magazin după ce a cumpărat o caserolă în care conținutul ar fi fost reprezentat de carne…din plastic. Conform filmării făcute publice anul trecut, același conținut l-ar avea și alte caserole din respectivul magazin, scrie agrointel.ro.

O femeie din București a rămas șocată când a găsit carne din plastic în produsul achiziționat de la un supermarket cunoscut din Capitală. Aceasta s-a adresat personalului operatorului comercial, însă angajatele respective nu au putut oferi o explicație. Ca răspuns la postarea femeii, utilizatorii de social media s-au plâns că lipsa promovării agriculturii românești a dus la astfel de incidente.

Carne din plastic pentru consumatorii români
O clientă a unui supermarket din București, bucătăreasă de meserie, a observat nereguli la carnea cumpărată din magazin și întors în locație, unde a filmat dialogul cu angajații.

Reclama

Imaginile în care bucătăreasa le-a sesizat angajaților de la lanțul de magazine că produsele din carne conțin plastic au fost distribuite pe Facebook și au devenit virale.

Se pare că soțul femeii ar fi achiziționat două caserole de carne, una de porc și o alta de vită, iar cea de vită nu mirosea și nici nu putea să fie gătită. Ce ar fi mai grav, este faptul că produsele făcute din plastic (carnea de vită) erau destinate preparării pentru petrecerea unor copii.

Angajații supermarketului au fost confuzi inițial, însă după ce femeia a deschis și altă caserolă de carne de vită în fața acestora, au spus doar că nu răspund de conținut. „Carnea aceasta vine ambalată”, a dat din umeri personalul magazinului.

Reclama

Angajații supermarketului i-au dat dreptate femeii, iar apoi și-au dat seama că au fost filmați și au rugat-o pe aceasta să șteargă clipul.

Clipul ar fi fost făcut anul trecut, însă  imaginile au devenit virale abia acum, iar tot mai mulți internauți se întreabă despre ce lanț de magazine este vorba.

Un producător local a atras de asemenea mai multe aprecieri după ce a adăugat următorul comentariu: „Nu vă mai place carnea și brânza de la țărani, vă pute!”.

Reclama

Părerea generală a celor care au vizionat clipul cu pricina a fost că produsele naturale și sigure pentru consum nu mai sunt accesibile populației din cauza agriculturii autohtone care este dată la o parte de marile corporații.

Continua sa citesti
Reclama
Bani4 ore in urma

Polițist din București, prins în flagrant de DNA când primea 10.000 de euro mită

Fostul agent de Poliţie judiciară din Bucureşti prins în flagrant când primea 10.000 de euro de la o femeie căreia...

Timp liber9 ore in urma

Târg de adopţii pentru căţei al ASPA, organizat sâmbătă în Parcul Circului

Primăria Municipiului București, prin Autoritatea pentru Supravegherea și Protecția Animalelor (ASPA), organizează sâmbătă, 25 martie, între orele 11:00 și 17:00, primul târg de...

Transport10 ore in urma

Atac cibernetic împotriva aeroportului Otopeni: Amenintare cu bomba la bordul unui avion Tarom

În cursul nopții a fost declanșat un atac cibernetic împotriva aeroportului Otopeni, ceea ce a întârziat cursele TAROM pe direcțiile Cairo, Tel Aviv...

Bucurestio zi in urma

Directorul Sălii Polivalente din București, trimis în judecată de către DNA

Procurorii DNA au decis trimiterea în judecată a primarului comunei Bălușeni, județul Botoșani, și a directorului Complexului Sportiv Național (CSN)...

Transporto zi in urma

Stelian Bujduveanu, viceprimarul Bucureștiului: 2.3 miliarde de lei pentru modernizarea șinelor de tramvai și a flotei de transport

Stelian Bujduveanu, viceprimarul municipiului București, anunță două proiecte pentru dezvoltarea transportului public. Un proiect în valoare de 2 miliarde de...

Transport2 zile in urma

Primaria Capitalei a primit 11 oferte pentru reabilitarea a 50 de kilometri de linii de tramvai

S-a încheiat etapa de depunere a ofertelor în cadrul licitaţiei pentru reabilitarea a 50 de kilometri de linii de tramvai...

Reclama

La mare cautare

%d blogeri au apreciat: