Connect with us

Transport

Proiectul trenului Metropolitan face progrese. Nicusor Dan: Într-un an vom circula pe cele trei linii

Publicat

on

În cadrul unei emisiuni TV, Nicușor Dan, primarul general al Capitalei, a vorbit despre trenul metropolitan (tren care deservește o zonă metropolitană, facilitând transportul în comun între suburbii și un oraș central) din București și semaforizarea inteligentă din Capitală.

Nicușor Dan, primarul general al Capitalei, a oferit, joi seară, noi detalii despre trenul metropolitan din București.

Potrivit spuselor sale, acum, „tot ce trebuie să facem este un studiu de fezabilitate pentru amplasarea peroanelor”, plus un protocol cu Ministerul Transporturilor pentru a putea începe circulația.

„Avem o centură CFR în jurul Bucureştiului. Avem linia de Constanța care trece prin Pipera şi avem o linie care vine până la AFI Cotroceni. În linii mari, ideea e de a folosi această reţea pentru a avea un transport în interior şi un transport pentru localităţile din jur. Există o asociere cu județul Ilfov şi Ministerul Transporturilor.

Advertisement

Există o instituţie ADIPBI. Această asociaţie a făcut studiul de prefezabilitate. S-a evaluat starea liniilor, necesarul de călători şi s-a făcut un plan de investiţii. Conform legii, nu poţi să treci la faza de studiu de fezabilitate fără acest studiu. Prima fază a fost să iniţiem trei linii, Gara de Nord-Gara Obor cu trecere prin Pipera, Gara de Vest-Gara Obor, cu trecere de asemenea prin Pipera şi Gara de Vest-Gara de Nord.

Aici suntem în situaţia fericită în care infrastructura CFR este modernizată. Tot ce trebuie să facem este un studiu de fezabilitate pentru amplasarea peroanelor. Vom ieşi în achiziţie publică şi mai trebuie să facem un protocol cu Ministerul Transporturilor să putem circula”, a afirmat joi Nicușor Dan.

Prețul unui bilet de călătorie va fi 3 lei

Advertisement

În prezent, Nicușor Dan estimează că într-un an de zile se va circula pe liniile respective.

„Preţul pentru un bilet va fi acelaşi pe care îl plătim acum, trei lei pe o călătorie. Sau abonament”, a adăugat primarul general al Capitalei.

Nu s-a urmărit mentenanţa semaforizării inteligente din București

Advertisement

Nicuşor Dan a vorbit și despre semaforizarea inteligentă din Bucureşti. Acesta a spus că ea a fost foarte bună atunci când a fost implementată, însă autoritățile locale nu au urmărit mentenanţa ei.

„Când s-a implementat (semaforizarea independentă – n.r.) a fost bună pentru vremea ei. Din păcate nu s-a urmărit mentenanţa ei. A avut şi tehnologia sensibilă, în sensul că erau nişte benzi în asfalt sensibile la diferenţe mari de temperatură.

Soluţia e să schimbăm cu tehnologia actuală care foloseşte camere. Aici am făcut un studiu de prefezabilitate. Dacă noi am fi un privat şi nu o autoritate publică am da nişte telefoane, am înţelege cine sunt cei mai buni oameni de pe piaţă şi într-o lună ar fi gata.

Advertisement

Din păcate suntem autoritate publică şi legea spune că trebuie să urmăm toţi aceşti paşi. Am semnat că nişte oameni, într-o echipă au analizat intersecţie cu intersecţie tot ce se întâmplă în Bucureşti. În baza acestui studiu o să lucrăm în patru etape. Există o parte de studiu care o să meargă în paralel cu execuţia”, a explicat Nicuşor Dan.

În București, a fost aleasă câte o ieșire principală pentru fiecare sector

Spre final, acesta a precizat că a fost aleasă câte o ieşire principală pentru fiecare sector din București, „astfel încât să ne asigurăm că intersecţiile sunt conectate cu sistemul central”.

Advertisement

„Pe Iuliu Maniu, de exemplu, din cauza a trei intersecţii care nu sunt semaforizate, sunt probleme. Noi o să punem semafoarele în prima etapă. În a doua etapă, trebuie să ne asigurăm că toate intersecţiile care sunt conectate cu sistemul central funcţionează. În a treia etapă, vom conecta şi restul intersecţiilor, şi a patra etapă, să ajungem la vreo 800 de intersecţii care să fie conectate.

Prima etapă, opt nouă luni. E nevoie de opt luni pentru trei semafoare? Dacă eşti autoritate publică, da. În mai puţin de un an vom avea un flux pe cele şase ieşiri principale din Capitală”, a spus, joi seară, oficialul român la Digi24.

Advertisement

Transport

Contract semnat pentru reabilitarea a 18 kilometri de linii de tramvai in Capitala

Publicat

on

Reabilitarea liniilor de tramvai 40, 27, 19, 36 și 23 din Capitală, are trec pe Bd. Theodor Pallady, Bd. 1 Decembrie, Bd. Basarabia, Calea Călărașilor, Bd. Corneliu Coposu, inclusiv Bucla Complex Titan, poate începe.

Nicușor Dan a anunțat că a fost atribuit contractul pentru refacerea tronsonului de 18 kilometri cu cale dublă de rulare.

Inițiativa face parte din proiectul amplu de reabilitare a aproximativ 50 km de infrastructură de tramvai din Capitală, potrivit primarului general.

Advertisement

Porr Construct este firma căreia i-a fost atribuit contractul de reabilitare al liniilor de tramvai, conform reprezentanților Municipalității, citați de Club Feroviar.

Subcontractanți declarați sunt firmele IMSAT, Elektra Invest, Rotermit, Compania Municipală Iluminat Public București.

Săptămâna trecută, proiectul modernizării liniei 40 a fost votat în Consiliul General și are o valoare de aproape 19 milioane de euro.

Advertisement
Continue Reading

Transport

Primele troleibuze solaris au început să circule în București

Publicat

on

Cincisprezece troleibuze Solaris din cele 100 achiziţionate de Primăria Municipiului Bucureşti au fost puse în circulaţie pe străzile Capitalei, anunţă sâmbătă primarul general, Nicuşor Dan. ”15 troleibuze Solaris din cele 100 achiziţionate de Primăria Municipiului Bucureşti sunt de azi în circulaţie pe străzile Capitalei.

Până la 1 martie vor fi 30 de troleibuze în circulaţie.

Potrivit sursei citate, troleibuzele Solaris au o lungime de 12 metri, aer condiţionat, rampă de acces pentru pasagerii cu mobilitate redusă, podea coborâtă, prize pentru încărcarea dispozitivelor mobile ale călătorilor, computer de gestiune management vehicul cu funcţii GPS şi comunicare online, sistem de informare audio-video şi sisteme de numărare a călătorilor.

Totodată, aceste troleibuze au o autonomie de 20 kilometri, având funcţia de autobuz pe trasee neelectrificate, iar conectarea/deconectarea la/de la reţeaua electrificată se face autonom, din cabina şoferului, arată Nicuşor Dan pe Facebook.

Advertisement

Pentru achiziţia celor 100 de troleibuze, Primăria Municipiului Bucureşti a obţinut fonduri nerambursabile de la Administraţia Fondului pentru Mediu.

Continue Reading

Transport

Tentativă de sinucidere la stația de metrou Orizont

Publicat

on

Tentativă de sinucidere, luni dimineață, la stația de metrou Orizont din Drumul Taberei. Persoana a fost salvată de angajații Metrorex, este conștientă și va fi transportată la spital pentru investigații. 

Circulaţia trenurilor de metrou a fost reluată în condiţii normale, transmite Metrorex.

„În jurul orei 08:15, în stația de metrou Orizont, pe direcția Valea Ialomiței a avut loc o tentativă de suicid. În acest moment circulația trenurilor a fost reorganizată și se circula alternativ între stațiile Eroilor – Orizont pe linia 1”, a transmis anterior compania.

„Personalul Metrorex a anunțat SMURD pentru intervenție. Conform procedurilor interne, organele abilitate împreună cu Metrorex vor deschide o anchetă de cercetare pentru a se stabili împrejurările în care s-a produs evenimentul. Vom reveni cu detalii referitoare la circulația trenurilor”, a adăugat sursa citată.

Conform procedurilor interne, organele abilitate împreună cu Metrorex vor deschide o anchetă pentru a se stabili împrejurările în care s-a produs evenimentul, au precizat reprezentanții companiei.

Din primele informații, se pare că este vorba despre un bărbat, în vârstă de 47 de ani.

”În această dimineață, 5 februarie 2024, în jurul orei 08.30, polițiștii Direcției Generale de Poliţie a Municipiului București – Brigada de Poliţie pentru Transportul Public – Serviciul de Politie Metrou, au fost sesizați, prin sistem 112, cu privire la faptul că, într-o stație de metrou, din Sectorul 6, o persoană s-ar fi aruncat în fața trenului, în timp ce acesta intra în stație.

La fața locului s-au deplasat cu operativitate polițiștii Serviciului Metrou, fiind identificată persoana în cauză, un bărbat, în vârstă de 46 de ani.

De asemenea, un echipaj de prim ajutor i-a acordat bărbatului primele îngrijiri medicale, acesta fiind transportat la un spital pentru îngrijiri de specialitate.

Cercetările sunt continuate de către Brigada de Poliţie pentru Transportul Public – Serviciul de Politie Metrou, în vederea stabilirii situației de fapt și a împrejurărilor în care a avut loc evenimentul”, anunță DGPMB.

Continue Reading

La mare cautare

Copyright © 2012 Bucurestiul.ro