Connect with us

Transport

Peste 2000 de taxi-uri circula fara autorizatie in Bucuresti! Ce face primaria?

Publicat

on

Marile companii de taxi din București se zbat să recupereze un pachet de aproximativ 2.500 de autorizații de taxi, retrase de pe piață de primarul Sorin Oprescu în perioada 2010-2013. De atunci până în prezent, firmele au folosit certificate de grefă în locul autorizațiilor de taxi. Complet ilegal, spune Primăria Capitalei. Dar, deși e ilegal, tot șefii din PMB au emis adrese către ANAF prin care au cerut fiscalizarea aparatelor de taxat pentru firmele care practică ilegal taximetria, anunta romanialibera.ro.
Negocierile pe pachetul de autorizații de taxi se poartă intens între președintele COTAR (Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România), Vasile Ștefănescu, și viceprimarul Aurelian Bădulescu. Valoarea pe piața neagră a acestor autorizații se învârte în jurul sumei de 15.000.000 euro.
O organizație a taximetriștilor, însă, atrage atenția că jumătate din firmele de taxi din București cărora li s-au retras autorizațiile funcționează ilegal, fiind protejate de la cel mai înalt nivel de reprezentanții Primăriei Municipiului București.
13 firme, lăsate fără autorizații de Oprescu
În perioada 2010-2013, primarul Sorin Oprescu a emis mai multe dispoziții de primar general prin care a retras de pe piață aproximativ 2.500 de autorizații de taxi. Printre firmele care au rămas fără autorizații se află Fly Taxi, Rodell Auto Company, Tess Grup, Domino Taxi, Centrala Taxi, Grant Trans, FGS Zolotas, Perfect Taxi, Argirom Internațional, Flamingo Exim, Geni Oil, Fast Taxi și Vector Marketing. Aceste societăți nu îndeplineau, la data retragerii autorizațiilor, condițiile de vizare a acestor documente. Adică, în principal, aveau datorii la bugetul de stat și nu dețineau autovehicule adecvate pentru a presta serviciul public de taximetrie. Firmele cu probleme, însă, au contestat deciziile primarului în instanță. Ulterior, reprezentanții firmelor au solicitat de la instanță certificate de grefă din care reiese că se judecă cu Primăria Capitalei pentru anularea dispozițiilor de primar.
Mai mult, asociații celor 13 firme cu probleme au înființat zeci de companii de taxi pe care au transferat autorizațiile cu probleme, prin cesionare sau divizarea firmelor. De atunci, în baza certificatelor de grefă, firmele continuă să presteze serviciul public de taxi. „Complet ilegal“, a transmis Biroul de Presă al PMB la solicitarea RL.
Funcționare ilegală, dar fiscalizată
Autorizațiile de taxi sunt gestionate de Direcția Trans­porturi din cadrul PMB, iar această direcție este gestionată de directorul Cosmin Flavius Gheorghiu, ajutat de secunzii Florin Legea și Daniel Doman. Superiorul lor în organigrama primăriei este viceprimarul Aurel Bădulescu. De legalitatea documentelor se ocupă juristul-șef Adrian Iordache, pe care primarul Gabriela Firea l-a numit în Consiliul de Administrație la Compania Municipală Energetică, recent înființată.
Pentru ca tabloul să fie complet, șefii direcțiilor Transporturi și Juridic din cadrul Primăriei Capitalei și-au dat concursul pentru a salva afacerile ilegale ale nababilor din taximetrie. Asta deși, oficial, susțin că folosirea certificatului de grefă pe post de autorizație de taxi reprezintă o „practică ilegală, nesusţinută de autoritatea de autorizare“.
Cum au fost salvate afacerile ilegale? Simplu: Direcția Transporturi a solicitat în scris Agenției Naționale de Administrare Fiscală să fiscalizeze casele de marcat ale taxiurilor deținute de firmele cu probleme, pentru ca aceste companii să poată emite bonuri fiscale pe
cursele de taxi. Adică, practic, să poată funcționa.
Ștefănescu (COTAR): „Au fiscalizare. Care-i ilegalitatea?“
Președintele COTAR, Vasile Ștefănescu, susține că la Direcția Transporturi din PMB sunt foarte multe probleme „cu prelungirea autorizațiilor, contractul de gestiune delegată, timpul foarte mare pentru preschimbarea mașinii“. La fel de adevărat e că Ștefănescu poate să nu fie tocmai obiectiv: a controlat firma Rodell Auto, căreia fostul primar Sorin Oprescu i-a retras autorizațiile de taxi.
„Acelor taxiuri cu certificate de grefă nu le lipsește decât cartonul (documentul de autorizare, imprimat pe carton – n.r.). Au fiscalizare, li s-a atribuit autorizația de către Direcția Transporturi. Au primit adresă de fiscalizare de la Primăria Capitalei pentru Fisc, în care spune că li s-a atribuit autorizația. Ei circulă cu casele fiscale fiscalizate. Fac încasări și le înregistrează în contabilitate“, a explicat șeful COTAR de ce nu crede că taximetrele cu autorizații retrase ar circula ilegal. Acesta a completat: „Firmele-mamă și-au cesionat autorizațiile de taxi la firmele-pui. Primăria a anulat autorizațiile pe firma-mamă. După ce s-au cesionat autorizațiile, a zis unul de la Direcția Transporturi să anuleze autorizațiile pe firma-mamă, dar nu le-au anulat și pe firmele-pui. Din toate datele și adresele către Fisc, Primăria a cerut ANAF să fiscalizeze case de marcat. Care-i ilegalitatea?“.
Citeste mai multe pe romanialibera.ro.

Transport

Contract semnat pentru reabilitarea a 18 kilometri de linii de tramvai in Capitala

Publicat

on

Reabilitarea liniilor de tramvai 40, 27, 19, 36 și 23 din Capitală, are trec pe Bd. Theodor Pallady, Bd. 1 Decembrie, Bd. Basarabia, Calea Călărașilor, Bd. Corneliu Coposu, inclusiv Bucla Complex Titan, poate începe.

Nicușor Dan a anunțat că a fost atribuit contractul pentru refacerea tronsonului de 18 kilometri cu cale dublă de rulare.

Inițiativa face parte din proiectul amplu de reabilitare a aproximativ 50 km de infrastructură de tramvai din Capitală, potrivit primarului general.

Advertisement

Porr Construct este firma căreia i-a fost atribuit contractul de reabilitare al liniilor de tramvai, conform reprezentanților Municipalității, citați de Club Feroviar.

Subcontractanți declarați sunt firmele IMSAT, Elektra Invest, Rotermit, Compania Municipală Iluminat Public București.

Săptămâna trecută, proiectul modernizării liniei 40 a fost votat în Consiliul General și are o valoare de aproape 19 milioane de euro.

Advertisement
Continue Reading

Transport

Primele troleibuze solaris au început să circule în București

Publicat

on

Cincisprezece troleibuze Solaris din cele 100 achiziţionate de Primăria Municipiului Bucureşti au fost puse în circulaţie pe străzile Capitalei, anunţă sâmbătă primarul general, Nicuşor Dan. ”15 troleibuze Solaris din cele 100 achiziţionate de Primăria Municipiului Bucureşti sunt de azi în circulaţie pe străzile Capitalei.

Până la 1 martie vor fi 30 de troleibuze în circulaţie.

Potrivit sursei citate, troleibuzele Solaris au o lungime de 12 metri, aer condiţionat, rampă de acces pentru pasagerii cu mobilitate redusă, podea coborâtă, prize pentru încărcarea dispozitivelor mobile ale călătorilor, computer de gestiune management vehicul cu funcţii GPS şi comunicare online, sistem de informare audio-video şi sisteme de numărare a călătorilor.

Totodată, aceste troleibuze au o autonomie de 20 kilometri, având funcţia de autobuz pe trasee neelectrificate, iar conectarea/deconectarea la/de la reţeaua electrificată se face autonom, din cabina şoferului, arată Nicuşor Dan pe Facebook.

Advertisement

Pentru achiziţia celor 100 de troleibuze, Primăria Municipiului Bucureşti a obţinut fonduri nerambursabile de la Administraţia Fondului pentru Mediu.

Continue Reading

Transport

Tentativă de sinucidere la stația de metrou Orizont

Publicat

on

Tentativă de sinucidere, luni dimineață, la stația de metrou Orizont din Drumul Taberei. Persoana a fost salvată de angajații Metrorex, este conștientă și va fi transportată la spital pentru investigații. 

Circulaţia trenurilor de metrou a fost reluată în condiţii normale, transmite Metrorex.

„În jurul orei 08:15, în stația de metrou Orizont, pe direcția Valea Ialomiței a avut loc o tentativă de suicid. În acest moment circulația trenurilor a fost reorganizată și se circula alternativ între stațiile Eroilor – Orizont pe linia 1”, a transmis anterior compania.

„Personalul Metrorex a anunțat SMURD pentru intervenție. Conform procedurilor interne, organele abilitate împreună cu Metrorex vor deschide o anchetă de cercetare pentru a se stabili împrejurările în care s-a produs evenimentul. Vom reveni cu detalii referitoare la circulația trenurilor”, a adăugat sursa citată.

Conform procedurilor interne, organele abilitate împreună cu Metrorex vor deschide o anchetă pentru a se stabili împrejurările în care s-a produs evenimentul, au precizat reprezentanții companiei.

Din primele informații, se pare că este vorba despre un bărbat, în vârstă de 47 de ani.

”În această dimineață, 5 februarie 2024, în jurul orei 08.30, polițiștii Direcției Generale de Poliţie a Municipiului București – Brigada de Poliţie pentru Transportul Public – Serviciul de Politie Metrou, au fost sesizați, prin sistem 112, cu privire la faptul că, într-o stație de metrou, din Sectorul 6, o persoană s-ar fi aruncat în fața trenului, în timp ce acesta intra în stație.

La fața locului s-au deplasat cu operativitate polițiștii Serviciului Metrou, fiind identificată persoana în cauză, un bărbat, în vârstă de 46 de ani.

De asemenea, un echipaj de prim ajutor i-a acordat bărbatului primele îngrijiri medicale, acesta fiind transportat la un spital pentru îngrijiri de specialitate.

Cercetările sunt continuate de către Brigada de Poliţie pentru Transportul Public – Serviciul de Politie Metrou, în vederea stabilirii situației de fapt și a împrejurărilor în care a avut loc evenimentul”, anunță DGPMB.

Continue Reading

La mare cautare

Copyright © 2012 Bucurestiul.ro