Transport
Nimeni nu e multumit de masurile Gabrielei Firea! Taximetristii se revolta impotriva Primariei: E asasinat economic!

Taximetriştii şi patronii firmelor de profil sunt nemulţumiţi de normele regulamentului pentru organizarea serviciului de transport în regim de taxi propus de către Primăria Capitalei, aceştia punctând mai multe elemente din document care ar îngreuna serviciul prestat.
Reprezentanţii companiilor de taxi din Bucureşti au participat, vineri, la sediul Primăriei Municipiului Bucureşti, la dezbaterea publică pe marginea regulamentului-cadru pentru organizarea şi executarea serviciului public de transport local în regim de taxi.
„Acest regulament nemulţumeşte în totalitate şoferii de taxi din toate punctele de vedere. S-au depus o groază de amendamente la propunerile pe care Primăria le-a înaintat spre modificare. (…) Şoferul de taxi are nişte probleme în momentul acesta. Când se trezeşte dis-de dimineaţă, se trezeşte deja dator. E foarte important lucrul acesta. Când te trezeşti deja dator nu poţi să mai îndeplineşti nişte condiţii pe care le impune dispeceratul, operator de transport care ţi-e patron, Primăria Capitalei. Avem ocazia ca prin acest regulament să facem schimbări în bine. În calitate de transportatori constatăm că pe piaţă vorbim de un asasinat economic. Este o realitate”, a declarat Dan Pancă, de la Academia de Taxi.
La rândul său, Marian Ivan, de la Organizaţia pentru Promovarea Transportului Alternativ din România consideră că multe dintre elementele incluse în regulament sunt în afara legii.
„Multe dintre aspectele regulamentului nu respectă legea. Plec de la capitolul 2 din Legea taximetriei, care spune că trebuie promovată concurenţa între transportatori. Or, prin impunerea unor condiţii – o singură staţie de recepţie, o singură aplicaţie, orice reducere din dreptul utilizatorului şi taximetristului de a avea o concurenţă reală pe piaţă este de fapt o încălcare a legii. (…) Primarul Capitalei a afirmat că îşi doreşte ca Bucureştiul să devină smart city,mi se pare normal ca aplicaţiile care permit clienţilor să cheme direct un taxi să fie încurajate. Or, în acest regulament nu va dabsolut nimic care încurajează dezvoltarea de aplicaţii similare celor care există deja pe piaţă”, a arătat Marian Ivan.
De asemenea, Mihai Rotaru, reprezentantul Clever Taxi spune că propunerea Primăriei Capitalei nu îi permite cetăţeanului să beneficieze de un transport facil şi sigur.
„Ar trebui ca acest regulament să fie centrat pe cetăţean ca el să beneficieze de un transport facil, sigur şi care să-l ajute să îşi organizeze mult mai eficient viaţa de zi cu zi. Considerăm ca fiind nu doar neconcurenţială ci şi în contradicţie cu principiul enunţat anterior limitarea posiblitatea clientului de a utiliza serviciile de taxi prin intermediul platformelor de agregare. (…) Noi considerăm că acest regulament aduce un deserviciu consumatorilor – instituirea acestora a obligativităţii de folosire exclusivă a comenzilor telefonice sau a aplicaţiei online ce aparţin numai de un singur dispecerat. Cât despre şoferi, 99.2 % dintre şoferi consideră platforma extrem de utilă pentru ei, oferă siguranţă şi le schimbă modul de lucru în în mod pozitiv. De aici şi surprinderea noastră privind această reglementare. A fost făcută în grabă, fără a fi implicată în procesul de elaborare a acestui regulament expertiza unora dintre actorii din piaţă, fie că sunt transportatori, consumatori sau companii de tehnologie”, a spus Mihai Rotaru, în cadrul dezbaterii publice.
Mai mult, Viorel Arnăutu de la Asociaţia de Monitorizare Taxi Transilvania spune că mulţi dintre taximetrişti s-au îndatorat pentru a fi siguri că respectă legea.
„Trebuie să garantaţi transportatorilor autorizaţi că atât timp cât aceştia respectă legea şi ori de câte ori vor dori, cererea lor de prelungire va fi avizată favorabil. Mulţi dintre ei au pus ipotecă pe casă pentru a aduce o maşină la un standard cerut de lege. Trebuie să garantaţi că atât timp cât acesta va respecta legea, îşi va plăti datoriile la stat, această autorizaţie nu îi va fi luată. (…) Este foarte important să nu vă grăbiţi, cum s-au grăbit şi ai noştri cu acea faimoasă declaraţie 600. Este bine să analizaţi punctele de vedere de la toate asociaţiile”, a spus acesta.
Primăria Capitalei a supus dezbaterii regulamentul-cadru pentru organizarea şi executarea serviciului public de transport local în regim de taxi, care conţine o serie de elemente de noutate faţă de ce este în prezent. Potrivit documentului menţionat, dispeceratele sunt obligatorii pentru toate taxiurile autorizate din Bucureşti şi nu se pot executa decât de către dispecerii taxi autorizaţi de Primăria Capitalei. Tot dispeceratul ar fi responsabil cu aplicaţiile informatice, comenzile telefonice sau online.
Transport
Contract semnat pentru reabilitarea a 18 kilometri de linii de tramvai in Capitala

Reabilitarea liniilor de tramvai 40, 27, 19, 36 și 23 din Capitală, are trec pe Bd. Theodor Pallady, Bd. 1 Decembrie, Bd. Basarabia, Calea Călărașilor, Bd. Corneliu Coposu, inclusiv Bucla Complex Titan, poate începe.
Nicușor Dan a anunțat că a fost atribuit contractul pentru refacerea tronsonului de 18 kilometri cu cale dublă de rulare.
Inițiativa face parte din proiectul amplu de reabilitare a aproximativ 50 km de infrastructură de tramvai din Capitală, potrivit primarului general.
Porr Construct este firma căreia i-a fost atribuit contractul de reabilitare al liniilor de tramvai, conform reprezentanților Municipalității, citați de Club Feroviar.
Subcontractanți declarați sunt firmele IMSAT, Elektra Invest, Rotermit, Compania Municipală Iluminat Public București.
Săptămâna trecută, proiectul modernizării liniei 40 a fost votat în Consiliul General și are o valoare de aproape 19 milioane de euro.
Transport
Primele troleibuze solaris au început să circule în București

Cincisprezece troleibuze Solaris din cele 100 achiziţionate de Primăria Municipiului Bucureşti au fost puse în circulaţie pe străzile Capitalei, anunţă sâmbătă primarul general, Nicuşor Dan. ”15 troleibuze Solaris din cele 100 achiziţionate de Primăria Municipiului Bucureşti sunt de azi în circulaţie pe străzile Capitalei.
Până la 1 martie vor fi 30 de troleibuze în circulaţie.
Totodată, aceste troleibuze au o autonomie de 20 kilometri, având funcţia de autobuz pe trasee neelectrificate, iar conectarea/deconectarea la/de la reţeaua electrificată se face autonom, din cabina şoferului, arată Nicuşor Dan pe Facebook.
Pentru achiziţia celor 100 de troleibuze, Primăria Municipiului Bucureşti a obţinut fonduri nerambursabile de la Administraţia Fondului pentru Mediu.
Transport
Tentativă de sinucidere la stația de metrou Orizont

Tentativă de sinucidere, luni dimineață, la stația de metrou Orizont din Drumul Taberei. Persoana a fost salvată de angajații Metrorex, este conștientă și va fi transportată la spital pentru investigații.
Circulaţia trenurilor de metrou a fost reluată în condiţii normale, transmite Metrorex.
„În jurul orei 08:15, în stația de metrou Orizont, pe direcția Valea Ialomiței a avut loc o tentativă de suicid. În acest moment circulația trenurilor a fost reorganizată și se circula alternativ între stațiile Eroilor – Orizont pe linia 1”, a transmis anterior compania.
„Personalul Metrorex a anunțat SMURD pentru intervenție. Conform procedurilor interne, organele abilitate împreună cu Metrorex vor deschide o anchetă de cercetare pentru a se stabili împrejurările în care s-a produs evenimentul. Vom reveni cu detalii referitoare la circulația trenurilor”, a adăugat sursa citată.
Conform procedurilor interne, organele abilitate împreună cu Metrorex vor deschide o anchetă pentru a se stabili împrejurările în care s-a produs evenimentul, au precizat reprezentanții companiei.
Din primele informații, se pare că este vorba despre un bărbat, în vârstă de 47 de ani.
”În această dimineață, 5 februarie 2024, în jurul orei 08.30, polițiștii Direcției Generale de Poliţie a Municipiului București – Brigada de Poliţie pentru Transportul Public – Serviciul de Politie Metrou, au fost sesizați, prin sistem 112, cu privire la faptul că, într-o stație de metrou, din Sectorul 6, o persoană s-ar fi aruncat în fața trenului, în timp ce acesta intra în stație.
La fața locului s-au deplasat cu operativitate polițiștii Serviciului Metrou, fiind identificată persoana în cauză, un bărbat, în vârstă de 46 de ani.
De asemenea, un echipaj de prim ajutor i-a acordat bărbatului primele îngrijiri medicale, acesta fiind transportat la un spital pentru îngrijiri de specialitate.
Cercetările sunt continuate de către Brigada de Poliţie pentru Transportul Public – Serviciul de Politie Metrou, în vederea stabilirii situației de fapt și a împrejurărilor în care a avut loc evenimentul”, anunță DGPMB.
You must be logged in to post a comment Login