Transport
Nicusor Dan despre traficul Bucurestiului dupa 1989: ”Intreaga activitate pe investiţii în transport s-a concentrat în a mai pune un pod aici, a mai pune un semafor acolo”

Primarul Capitalei, Nicuşor Dan, a afirmat că, după Revoluţie, întreaga activitate pe investiţii în transport din municipiul Bucureşti s-a concentrat „în a mai pune un pod aici, a mai pune un semafor acolo”, precizând că nu a existat o viziune integrată şi nu a fost nicio preocupare pentru abordarea sistematică a investiţiilor.
Nicuşor Dan a prezentat, luni, principalele investiţii ale municipalităţii, menţionând că cele referitoare la infrastructură se referă la reţeaua de tramvaie, semaforizarea inteligentă, trenul metropolitan şi radialele până la Autostrada de Centură.
„Doresc să vă prezint stadiul principalelor investiţii ale municipalităţii. Începem cu cele pe transport şi aici vreau să evidenţiez un lucru pe care l-am spus de mai multe ori, ani de zile, după Revoluţie, întreaga activitate pe investiţii în transport s-a concentrat în a mai pune un pod aici, a mai pune un semafor acolo, fără să existe o viziune integrată şi fără să existe o preocupare pentru abordare sistematică a investiţiilor în transport. Ceea ce noi trebuie să facem este să ne concentrăm pe acele investiţii care sunt structurale şi care rezolvă problemele structurale ale oraşului şi acele investiţii structurale sunt reţeaua de tramvaie, semaforizarea inteligentă, trenul metropolitan şi radialele până la autostrada de centură”, a explicat Nicuşor Dan.
El a precizat că în Bucureşti există o reţea de linii de tramvai de 150 de kilometri, din care 100 de kilometri au fost modernizaţi la începutul anilor 2000, iar 50 de kilometri urmează să intre într-un proces de modernizare. „În ceea ce priveşte cei 50 de kilometri, aceasta este principala urgenţă, costul este de 500 de milioane de euro, pe care sperăm să îi putem accesa prin Programul Operaţional Regional care se va lansa în această toamnă pentru regiunea Bucureşti-Ilfov. Trebuie să avem pregătite studiile. În momentul de faţă avem DALI-urile (documentaţia de avizare a lucrărilor de intervenţie – n.r.) pentru 35 din 50 de kilometri, din care 20 au fost trecute prin Consiliul General, până la jumătatea lunii iunie vom avea DALI-urile şi până la sfârşitul lunii iunie vom avea hotărârile trecute prin Consiliul General astfel încât în momentul în care se lansează Programul Operaţional Regional de Mobilitate pe Bucureşti-Ilfov să putem să aplicăm”, a explicat primarul Capitalei.
El s-a referit apoi la semaforizarea din Bucureşti. „A fost făcut un studiu de prefezabilitate care practic cuprinde o analiză a tuturor intersecţiilor semaforizate din municipiul Bucureşti. Pentru elaborarea studiului de fezabilitate pentru întreaga reţea de semaforizare, am încheiat consultarea de piaţă şi vom ieşi în achiziţie în cel mult două săptămâni. Consultarea de piaţă s-a încheiat vineri. O să lucrăm în mai multe etape şi fiecare din lucrările de execuţie în teren se bazează pe etape ale studiului de fezabilitate”, a precizat Nicuşor Dan.
El a menţionat că într-o primă etapă, vor fi reconfigurate 80 de intersecţii.
„În prima etapă, în colaborare cu primăriile de sector, o să conectăm şi o să adăugăm intersecţii noi pe cinci radiale. De exemplu, cea din Sectorul 1 este Calea Griviţei-Bucureşti-Târgovişte. Deci în prima etapă, cea din Sectorul 6, este Iuliu Maniu. În prima etapă o să reconfigurăm dacă e nevoie 80 de intersecţii şi o să adăugăm încă câteva pentru a avea fluxul pe aceste ieşiri din Bucureşti pentru că degeaba ai pe Iuliu Maniu, să spunem, zece intersecţii care sunt semaforizate şi care sunt conectate la sistemul centralizat, dacă ai trei intersecţii care nu sunt semaforizate, unde sunt treceri de pietoni asta îţi distruge tot fluxul pe care pot să-l ai”, a transmis primarul Capitalei.
El a dat detalii şi despre etapele doi şi trei din acest proiect. „Etapa următoare, cele 260 de intersecţii care sunt în sistem centralizat, o să ne asigurăm că ele cu adevărat sunt conectate la serverul central şi o să le modernizăm pe cele care au tehnologie depăşită. Etapa a treia – conectarea celorlalte 225 de intersecţii la sistemul centralizat şi etapa a patra – extinderea la aproximativ 800 de intersecţii pe teritoriul municipiului Bucureşti”, a afirmat Nicuşor Dan.
Primarul Capitalei s-a referit şi la proiectul trenului metropolitan.
„Cu mult efort a fost făcut un studiu de prefezabilitate pentru tot ce înseamnă reţeaua CFR din jurul Bucureştiului şi pentru posibilitatea de a amplasa staţii care să deservească un tren metropolitan pe această reţea pe întreaga zonă Bucureşti-Ilfov. (…) Reabilitarea acestei infrastructuri a liniilor CFR este sarcina CFR-ului, în special zona de est şi sud-est necesită o reabilitare consistentă. Pentru asta CFR-ul are deja un studiu de fezabilitate care va dura doi ani şi după aceea execuţia se estimează că va dura până în 2026-2027”, a transmis edilul.
El a precizat că în prima etapă a trenului metropolitan va fi folosită infrastructura din zona de nord. „Prima etapă în proiectul trenului metropolitan va fi folosirea infrastructurii din zona de nord şi asta înseamnă trei linii: Gara de Vest – Gara de Nord, Gara de Nord – Gara Obor şi Gara de Vest – Gara Obor. Ce este important este că ele trec prin zona Pipera, care după cum ştiţi are un necesar important de transport. Am lansat în consultare de piaţă până pe 26 mai studiul de fezabilitate pentru amplasarea peroanelor pentru aceste linii. Infrastructura există, noi trebuie să amplasăm peroanele şi după aceea trebuie să extindem contractul pe care îl avem cu Consiliul Judeţean Ilfov, dar mai ales cu Ministerul Transporturilor pentru a putea să operăm pe aceste trasee”, a explicat Nicuşor Dan. El a vorbit şi despre proiectul celor zece ieşiri principale din zona Bucureşti-Ilfov până la Autostrada A0.
„Cele zece radiale. Există o asociere cu Consiliul Judeţean Ilfov şi cu Ministerul Transporturilor, cei care au coordonarea proiectului sunt cei de la Consiliul Judeţean Ilfov. Avem aceste 10 ieşiri principale din Bucureşti, din zona Bucureşti-Ilfov până la Autostrada de centură A 0, pentru patru din cele zece s-au realizat de către Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară Zona Metropolitană Bucureşti analize de favorabilitate, astea sunt documentaţiile care preced scoaterea la licitaţie a studiilor de fezabilitate. În luna iunie se va scoate în achiziţie primul studiu de fezabilitate pentru ieşirea din Bulevardul Timişoara, cu o durată estimată realizării de studii de fezabilitate de 14 luni. (…) Cele patru ieşiri pentru care s-a făcut această analiză de favorabilitate sunt ieşirea din Bulevardul Timişoara, ieşirea din Poligrafiei, ieşirea din Metalurgiei şi ieşirea din Prelungirea Ferentari. Sperăm la o finanţare din POIM pentru studiile de fezabilitate şi la o finanţare din viitorul POT – Programul Operaţional Transport pentru realizarea efectivă a acestor radiale”, a explicat Nicuşor Dan.
Transport
Atac cibernetic împotriva aeroportului Otopeni: Amenintare cu bomba la bordul unui avion Tarom

În cursul nopții a fost declanșat un atac cibernetic împotriva aeroportului Otopeni, ceea ce a întârziat cursele TAROM pe direcțiile Cairo, Tel Aviv sau Aman, ne-au precizat surse din companie.
Cursa Tarom ce revenea de TelAviv a fost anunțată în aer de amenințare cu bomba la bord în timp ce zbura deasupra Turciei. Avionul a aterizat de urgență la Istanbul, unde a rămas peste noapte pasagerii fiind cazați cu echipajul la hotel.
Pasagerii vor fi aduși, astăzi, în România.
În cele din urmă, amenințarea cu bombă s-a dovedit a fi falsă.
La Otopeni s-a convocat o celulă de criză, iar reponsabilii încearcă să-și dea seama cum a fost străpuns sistemul.
TAROM confirmă amenințarea cu bombă
Compania TAROM informează că din cauza unui avertisment referitor la existenta unei bombe la bord, aeronava care efectua cursa RO 154 Tel Aviv-București a aterizat de urgență pe Aeroportul din Istanbul la ora locală 03:30, în urma deciziei luate de către comandantul de zbor,care respectă procedurile standard pentru astfel de situații. La bord se aflau 88 pasageri.
Mentionam că verificările efectuate de către autoritățile abilitate s-au încheiat, iar alerta s-a dovedit a fi una falsă.
În prezent, pasagerilor li se acordă asistență la sol pe Aeroportul din Istanbul, iar aceștia urmează să decoleze în jurul orei locale 11:30 către București- destinația finală.
Regretăm disconfortul creat pasagerilor noștri și reiterăm faptul că prioritatea Companiei TAROM este siguranta si securitatea pasagerilor și a echipajelor sale.
CNAB: a fost o oprire programată a sistemului
Reprezentanții Companiei Naționale Aeroporturi București (CNAB) susțin că site-ul Aeroportului Otopeni a fost oprit pentru efectuarea unor lucrări și că nu a fost vorba de un atac cibernetic.
„Nu a fost niciun atac cibernetic la aeroportul Henri Coandă. A fost o oprire programată, anunțată din timp, care a durat mult mai puțin decât se estimase (o oră în loc de patru)”, au transmis vineri dimineață reprezentanții CNAB.
Conform acestora, oprirea a fost necesară pentru înlocuirea unui echipament în proiectul de upgradare a data center.
Transport
Stelian Bujduveanu, viceprimarul Bucureștiului: 2.3 miliarde de lei pentru modernizarea șinelor de tramvai și a flotei de transport

Stelian Bujduveanu, viceprimarul municipiului București, anunță două proiecte pentru dezvoltarea transportului public. Un proiect în valoare de 2 miliarde de lei pentru modernizarea șinelor de tramvai și unul în valoare de 300 milioane lei pentru modernizarea flotei de transport.
„Astăzi se deschid ofertele depuse de câteva mari consorții în construcții, la licitația organizată de Primăria Capitalei pentru modernizarea șinelor de tramvai. Este vorba despre lucrări de reabilitare a aproximativ 50 km de cale de rulare a tramvaielor.
Distinct de acest proiect de investiții, STB va începe lucrările de modernizare a liniei 5, pe Bd. Barbu Văcărescu, tronsonul cuprins între Bd Aerogării și Șoseaua Ștefan cel Mare”, transmite Stelian Bujduveanu.
„După desemnarea câștigătorilor vor începe lucrările de proiectare (șase luni) iar apoi execuția (maxim 12 luni). Proiectul de investiții este împărțit în 15 loturi și va rezolva probleme din zone precum Lizeanu, Bd. Barbu Văcărescu, Calea Călărași și Bd. Pache Protopopescu”, adaugă viceprimarul municipiului București.
Transport
Primaria Capitalei a primit 11 oferte pentru reabilitarea a 50 de kilometri de linii de tramvai

S-a încheiat etapa de depunere a ofertelor în cadrul licitaţiei pentru reabilitarea a 50 de kilometri de linii de tramvai care leagă zone importante ale oraşului şi se află pe artere intens circulate.
Municipalitatea a primit oferte pentru 11 din cele 15 loturi, a anunţat, miercuri, primarul general al Capitalei, Nicuşor Dan. El a scris, pe Facebook, că lucrările de reabilitare au ca termen de realizare şase luni pentru proiectare şi douăsprezece luni de execuţie pentru fiecare lot în parte.
Nicuşor Dan a precizat că proiectul reabilitării şinelor de tramvai este cea mai mare achiziţie publică realizată vreodată de Primăria Capitalei, în valoare totală de aproximativ 1,9 miliarde de lei.
Edilul general al Capitalei a adăugat că modernizarea infrastructurii de transport public reprezintă o prioritate, iar anul acesta vor continua investiţiile în acest domeniu.
- Bucuresti3 săptămâni in urma
Jurnalistii englezi, uimiti de ce au gasit in Piata Obor din Capitala: Nici in Londra nu vezi asa ceva!
- Stirile Zilei3 săptămâni in urma
VIDEO-Carne din plastic vanduta intr-un supermarket din Bucuresti
- Bucuresti3 săptămâni in urma
Incident socant pe Aeroportul Otopeni: O femeie cu un copil in brate a incercat sa se agate de un avion la decolare!
- Politica3 săptămâni in urma
După celebra sârmă, Gabriela Firea se face de râs cu șurubul. Internauți: Nu știe două boabe de engleză!
- Politica4 săptămâni in urma
Sondaj la nivelul Bucurestiului: Cine ar vota bucurestenii daca duminica ar avea loc alegeri
- Opinii3 săptămâni in urma
Dan Motreanu, favorit sa preia sefia PNL Bucuresti
- Transport4 săptămâni in urma
O tanara din Bucuresti a fost implicata in doua accidente in doua zile
- Cultura3 săptămâni in urma
Pe 1 martie începe construcția Grivița 53, primul teatru din România care se naște de la zero prin efortul și implicarea comunității