Ministrul Transporturilor: Trenul Gara de Nord – Aeroportul Otopeni va fi gata pana in 2020

Ministrul Transporturilor, Lucian Şova, a declarat joi că pe ruta Gara de Nord – Aeroportul Otopeni va fi gata „cu siguranţă” calea ferată, nu însă şi tronsonul de metrou, astfel că la Campionatul European din 2020 suporterii vor putea merge cu trenul la aeroport. Soluția propusă ține de construirea unui pod feroviar peste DN1 și apoi continuarea liniei, pe piloni, până la etajul 1 al terminalului de pasageri din Aeroportul Otopeni. Reamintim că s-a vorbit mult în ultimii trei ani despre linia directă aeroport gară, dar nu s-a schimbat nimic deși s-au propus mai multe soluții.
„Tren vom avea cu siguranţă; metrou, foarte probabil nu”, a spus Lucian Şova (citat de Mediafax), după conferinţa de prezentare a bilanţului mandatului său la șase luni, întrebat dacă până la Campionatul European (de fotbal) din 2020 va fi asigurat transportul suporterilor de la Aeroportul Otopeni spre Gara de Nord.
„A fost găsită soluţia – deocamdată, la nivel informal – de a se devia de la linia ferată Bucureşti-Otopeni, cu supratraversarea DN1 şi apoi continuarea liniei, pe piloni, până la etajul 1 al terminalului de pasageri din Aeroportul Otopeni. Studiul de fezabilitate va fi gata peste două luni, şi le-am sugerat celor de la CFR SA să construiască partea de linie ferată în regie proprie (iar pasajul să fie scos la licitaţie), astfel încât înainte de Campionatul European să existe această legătură pe calea ferată. Va fi totul gata înainte de 2020, cu siguranţă”, a spus Lucian Şova.
Ministrul Transporturilor a precizat că „există o cerinţă a UEFA ca de la aeroport spre oraş să fie asigurată şi o a doua cale de transport, pe lângă cea rutieră”, de aceea a ales varianta liniei ferate. „Nu pierd nicio zi să le atrag atenţia celor de la CFR SA că trebuie să se grăbească; ar fi puţin spus nescuzabil să fim scoşi din joc din cauza neîndeplinirii acelei condiţionalităţi UEFA. Varianta aceasta cu linia ferată este posibil de terminat în timp util, dar la varianta metrou niciun inginer nu ar putea garanta că ar putea fi gata într-un an şi jumătate lucrări de o asemenea complexitate”, a mai spus Lucian Şova.
Cea mai nouă informație oficială venită de la CFR pe această temă este din 19 iulie, când compania a anunțat că s-a semnat contractul pentru reactualizarea studiului de fezabilitate pentru modernizarea liniei de cale ferată Bucureşti Nord – Aeroportul Internaţional Henri Coandă.
Citeste mai multe pe Hotnews.ro

<