Ministrul Transporturilor, Dan Costescu, nu ştie pe unde să scoată cămaşa în privinţa metroului care ar trebui să lege Bucureştiul de aeroportul Otopeni, aşa că inventează tot felul de variante care, speră el, vor înlocui linia de metrou care ar trebui să fie gata până la Campionatul European din 2020, informează B1 TV. Culmea ghinionului, metroul va fi gata un an mai târziu, spune ministrul Dan Costescu. Până atunci, şeful transporturilor româneşti spune că a găsit varianta unei legături pe calea feroviară între Gara de Nord şi zona Aeroportului Henri Coandă.
”Forurile europene stabilesc dimensiunea mingii, a porții, a terenului, deci cu ce ne deplasăm noi subporterii acolo este problema noastră. Nouă nu ne pun restricția decât la numărul de călător pe oră și sens.
Vestea bună este că la sfârșitul acestui an, și nu în 2021, această legatură cu aeroportul va fi funcțională. Legatura care va permite deplasarea între Gara de Nord şi zona Aeroportului Henri Coandă va fi funcţională în acest an şi distanţa va fi parcursă în 23 de minute”, a declarat acesta.
Doar că ideea prezentată atât de pompos de Ministrul Transporturilor este şi veche şi nici foarte bună. Şi costă şi mult.

<

”Mocănița există de câțiva ani de zile și domnul Costescu nu poate să devină decât al nouălea gropar al metroului de după 2012”, a susținut Gheorghe Udriște, fost director general Metrorex.

Transparenta face diferenta