Metrorex nu si-a platit darile la stat, intre martie si decembrie anul trecut, insa a marit salariile, a declarat marti ministrul Transporturilor, Catalin Drula, mentionand ca in societate exista personal angajat doar pe hartie, „oameni care nu au trecut pe acolo niciodata sau aproape niciodata”.

<

„Nu cresterea de tarife rezolva dezechilibrul acestei companii, si va dau cateva cifre. Ei incaseaza 50 de milioane din subventie lunar, din bugetul national, 11 milioane din incasari de bilete si au cheltuieli de 100. Inseamna ca lipsesc in fiecare luna 39 de milioane, care sunt pierderi.

De altfel un lucru care este putin stiut este ca anul trecut Metrorex, intre martie si decembrie, nu si-a platit darile la stat. S-au strans 213 milioane de lei, deci nu au platit contributiile obligatorii, pensii, sanatate somaj, cinci milioane sunt penalitati si in aceste conditii li s-au marit salariile.

Avem si informatii ca exista personal angajat doar pe hartie, oameni care nu au trecut pe acolo niciodata sau aproape niciodata. Sunt controale, verificari pentru a-i identifica pe acesti indivizi”, a explicat ministrul Transporturilor, la Radio Romania Actualitati, citat de Agerpres.

Reactia ministrului vine dupa ce presedintele „Unitatea” – Sindicatul Liber din Metrou (USLM), Ion Radoi, a declarat marti, intr-o conferinta de presa, ca pretul unei calatorii cu metroul ar trebui majorat pana la 50 de lei pentru ca Metrorex sa devina rentabila, asa cum isi propun noua conducere a companiei si ministrul Transporturilor.

„Cel mai important punct de azi este cel referitor la insolventa acestei activitati a metroului pentru ca (atat conducerea Metrorex cat si cea a Ministerului Transporturilor considera ca metroul, n.r.) nu este rentabil. Va rog sa verificati: in toata lumea metrourile sunt subventionate, nu exista nicio insolventa niciunde. Peste tot, tariful, pentru ca este vorba de transport public comun, este subventionat. S-au trezit acum cativa, cei care sunt acum la conducerea Metrorex si a ministerului, s-au trezit sa faca metroul rentabil. Asteptam si noi aceasta minune.

In aceste conditii, cand noi avem deficit de personal, ce vor dumnealor? Sa elimine nici mai mult, nici mai putin decat 1.700 de oameni si sa majoreze tariful la metrou. Pai daca metroul din Londra, care este dezvoltat pe 6 inele, si care are 25 de lei tariful la un bilet, nu 2,5 lei, deci de 10 ori mai mare, si tot n-au reusit sa faca metroul rentabil.

Si a venit domnul Drula (ministrul Transporturilor, Catalin Drula, n.r.) si vor sa faca metroul din Bucuresti rentabil. Pai la ce nivel trebuie sa ridici tariful unui bilet ca sa-l faci tu rentabil? Iti trebuie sa-l duci la 50 de lei sau ceva de genul asta. In aceste conditii noi n-avem cum sa supravietuim, daca ei o tin pe a lor – sa face metroul rentabil”, a afirmat Ion Radoi.