Connect with us

Transport

Metrorex vrea sa cumpere trenuri fără aer condiționat, cu design învechit și depășite tehnic

Publicat

on

Una dintre firmele interesate de licitația de achiziționare de trenuri pentru Magistrala 5 de metrou, Drumul Taberei-Eroilor, acuză Metrorex că vrea să cumpere trenuri “cu design învechit și cost operațional ridicat”. Compania care administrează rețeaua de metrou a Capitalei vrea să cumpere inițial 13 trenuri noi pentru a circula în Drumul Taberei, urmând ca ulterior să mai fie achiziționate încă 17 unități. Valoarea maximă a contractului este de 1,2 miliarde lei.
“Parcurgând specificațiile tehnice și cerințele concrete ale fișei de date, specialiștii noștri au observat o similitudine ce frizează identitatea între prezenta licitație și cele anterioare din anii 2011 și 2014 (cu atât mai mult în cadrul licitației din 2014, urmare a intervenirii unor serioase aspecte de nelegalitate cu valențe penale, licitația a fost anulată), licitații ce au ridicat serioase semne de întrebare cu privire la imparțialitatea și echidistanța procedurilor față de toți participanții la procedură”, scrie în documentul publicat în sistemul de achiziții publice. Documentul publicat nu este atribuit nici unei companii pentru că procedura din sistemul de achiziții publice nu permite acest lucru, însă firma elvețiană Stadler a contestat la CNSC procedura de licitație.
Practic, Metrorex este acuzată că a lansat din nou o licitație cu dedicație pentru spaniolii de la Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF).
Potrivit documentului citat, Metrorex este acuzată că vrea să achiziționeze trenuri în a căror construcție trebuie folosit oțelul când există înlocuitori tehnici şi calitativi superiori, precum aluminiul. De asemenea, trenurile care ar urma să fie achiziționate:
“Din motive de neînţeles din punct de vedere comercial, se acordă prioritate unui produs care, dintr-o perspectivă tehnică şi comercială este de o calitate inferioară, dar este oferit la un preţ egal sau comparabil cu un produs mai avansat”, scrie în documentul citat.
Prin urmare, compania cere modificarea caietului de sarcini, care “este conceput într-un mod defectuos, tinde să profite un singur candidat și pare că se dorește să se impună un produs ce, din punct de vedere tehnic și comercial, nu respectă standardele actuale și cele mai bune practici din industria feroviară”.
Procedura de licitație a fost contestată deja de elvețienii de la Stadler Rail Management AG. Aceștia s-au adresat Consiliului Național de Soluționare a Contestațiilor pe 2 aprilie.
Metrorex a lansat pe 22 martie licitaţia pentru achiziţia a 30 de trenuri care vor circula pe Magistrala 5 de metrou Drumul Taberei – Iancului. În primă fază vor fi cumpărate 13 trenuri, urmând ca ulterior să mai fie achiziţionate încă 17.
Valoarea contractului este estimată între 520,15 milioane lei și 1,2 miliarde lei. Finanțarea va fi asigurată de fonduri europene și un împrumut de la Banca Europeană de Investiții.
Metrorex operează în prezent trei tipuri diferite de trenuri de metrou: Bombardier, CAF și rame IVA produse la Arad.
În iunie 2014 Metrorex a lansat o licitație pentru achiziționarea a minim 43 si maxim 51 de trenuri noi care să circule pe Magistrala 5. Ofertele au fost deschise pe 16 octombrie 2014. Cinci firme au depus atunci oferte:
ASTRA Vagoane Călători – 5,1 mil euro euro/tren de metrou
CSR (China)- 5,22 mil euro/tren de metrou
CAF – 6,06 mil euro/tren de metrou
Alstom – 6,31 mil euro/tren de metrou
Pesa – 6,5 mil euro/tren de metrou
În martie 2015, Metrorex anunța că licitația a fost câștigată de spaniolii de la Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF), care au livrat și trenurile care circulă în prezent pe Magistrala 2 Berceni-Pipera în baza unui contract semnat în 2011.
Licitația a fost anulată după ce pe fir a intrat DNA, care a a deschis un dosar penal acuzând presupuse înțelegeri între CAF și Metrorex.
Sursa: g4media.ro

Transport

Contract semnat pentru reabilitarea a 18 kilometri de linii de tramvai in Capitala

Publicat

on

Reabilitarea liniilor de tramvai 40, 27, 19, 36 și 23 din Capitală, are trec pe Bd. Theodor Pallady, Bd. 1 Decembrie, Bd. Basarabia, Calea Călărașilor, Bd. Corneliu Coposu, inclusiv Bucla Complex Titan, poate începe.

Nicușor Dan a anunțat că a fost atribuit contractul pentru refacerea tronsonului de 18 kilometri cu cale dublă de rulare.

Inițiativa face parte din proiectul amplu de reabilitare a aproximativ 50 km de infrastructură de tramvai din Capitală, potrivit primarului general.

Advertisement

Porr Construct este firma căreia i-a fost atribuit contractul de reabilitare al liniilor de tramvai, conform reprezentanților Municipalității, citați de Club Feroviar.

Subcontractanți declarați sunt firmele IMSAT, Elektra Invest, Rotermit, Compania Municipală Iluminat Public București.

Săptămâna trecută, proiectul modernizării liniei 40 a fost votat în Consiliul General și are o valoare de aproape 19 milioane de euro.

Advertisement
Continue Reading

Transport

Primele troleibuze solaris au început să circule în București

Publicat

on

Cincisprezece troleibuze Solaris din cele 100 achiziţionate de Primăria Municipiului Bucureşti au fost puse în circulaţie pe străzile Capitalei, anunţă sâmbătă primarul general, Nicuşor Dan. ”15 troleibuze Solaris din cele 100 achiziţionate de Primăria Municipiului Bucureşti sunt de azi în circulaţie pe străzile Capitalei.

Până la 1 martie vor fi 30 de troleibuze în circulaţie.

Potrivit sursei citate, troleibuzele Solaris au o lungime de 12 metri, aer condiţionat, rampă de acces pentru pasagerii cu mobilitate redusă, podea coborâtă, prize pentru încărcarea dispozitivelor mobile ale călătorilor, computer de gestiune management vehicul cu funcţii GPS şi comunicare online, sistem de informare audio-video şi sisteme de numărare a călătorilor.

Totodată, aceste troleibuze au o autonomie de 20 kilometri, având funcţia de autobuz pe trasee neelectrificate, iar conectarea/deconectarea la/de la reţeaua electrificată se face autonom, din cabina şoferului, arată Nicuşor Dan pe Facebook.

Advertisement

Pentru achiziţia celor 100 de troleibuze, Primăria Municipiului Bucureşti a obţinut fonduri nerambursabile de la Administraţia Fondului pentru Mediu.

Continue Reading

Transport

Tentativă de sinucidere la stația de metrou Orizont

Publicat

on

Tentativă de sinucidere, luni dimineață, la stația de metrou Orizont din Drumul Taberei. Persoana a fost salvată de angajații Metrorex, este conștientă și va fi transportată la spital pentru investigații. 

Circulaţia trenurilor de metrou a fost reluată în condiţii normale, transmite Metrorex.

„În jurul orei 08:15, în stația de metrou Orizont, pe direcția Valea Ialomiței a avut loc o tentativă de suicid. În acest moment circulația trenurilor a fost reorganizată și se circula alternativ între stațiile Eroilor – Orizont pe linia 1”, a transmis anterior compania.

„Personalul Metrorex a anunțat SMURD pentru intervenție. Conform procedurilor interne, organele abilitate împreună cu Metrorex vor deschide o anchetă de cercetare pentru a se stabili împrejurările în care s-a produs evenimentul. Vom reveni cu detalii referitoare la circulația trenurilor”, a adăugat sursa citată.

Conform procedurilor interne, organele abilitate împreună cu Metrorex vor deschide o anchetă pentru a se stabili împrejurările în care s-a produs evenimentul, au precizat reprezentanții companiei.

Din primele informații, se pare că este vorba despre un bărbat, în vârstă de 47 de ani.

”În această dimineață, 5 februarie 2024, în jurul orei 08.30, polițiștii Direcției Generale de Poliţie a Municipiului București – Brigada de Poliţie pentru Transportul Public – Serviciul de Politie Metrou, au fost sesizați, prin sistem 112, cu privire la faptul că, într-o stație de metrou, din Sectorul 6, o persoană s-ar fi aruncat în fața trenului, în timp ce acesta intra în stație.

La fața locului s-au deplasat cu operativitate polițiștii Serviciului Metrou, fiind identificată persoana în cauză, un bărbat, în vârstă de 46 de ani.

De asemenea, un echipaj de prim ajutor i-a acordat bărbatului primele îngrijiri medicale, acesta fiind transportat la un spital pentru îngrijiri de specialitate.

Cercetările sunt continuate de către Brigada de Poliţie pentru Transportul Public – Serviciul de Politie Metrou, în vederea stabilirii situației de fapt și a împrejurărilor în care a avut loc evenimentul”, anunță DGPMB.

Continue Reading

La mare cautare

Copyright © 2012 Bucurestiul.ro